Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Manapság nem kötelező a...

Manapság nem kötelező a műszaki vizsga, vagy mi történt?

Figyelt kérdés

Nem igazán tudtam, hogyan fogalmazzam meg a kérdést, de így sikerült.

A lényeg, hogy naponta látok olyan autókat a forgalomban, amelyeknek nem kis műszaki hiányosságaik vannak.

Tegnap például előttem hirtelen lelassított egy autó, és a három féklámpája közül csak a középső ablaküveg feletti villant meg. De olyannal is találkoztam, akinél egyik sem.

Vagy például tolatott egy hölgy egy elég forgalmas útszakaszon, és tolatólámpa nem világított. Ezen kívül még számos hasonló eset tanúja voltam, manapság egyre gyakrabban.

Kérdésem, hogy ezek az autók egyátalán hogyan mennek át, vagy mennek-e műszaki vizsgára?

Mert oké, hogy valakinek kiég egy-egy lámpája és nem veszi észre (velem is megtörtént), vagy éppen nem tudja kicserélni, és addig úgy közlekedik vele, amíg talál egy hozzáértőt. De csak feltűnik egy idő után ha pl egyik fékláma sem ég.


2013. máj. 25. 17:06
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
A legtöbb esetben műszaki vizsga után történnek ezek a dolgok. Sokan vannak úgy a kocsival, hogy elég a műszaki idejére rendbe rakni, amíg nem áll le addig nem viszik szervizbe, mert minek ha megy.
2013. máj. 25. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
35%
Ez is a mocskos féreg politikusok miatt van, akik miatt az emberek kezébe jó, ha szaros 90-100 ezer forint jut egy hónap kemény munka után. Ugyan miből csináltassák meg. Az autó pedig sokaknak a munkaeszköze, örülnek, ha tankolni tudják, a szintén politikusok miatt rohadt drága benzinből. Hogy több jusson a büdös férgek zsebébe hogy rohadjanak meg. Én tegnap olyan autót láttam, aminek egyfolytában égett hátul mindhárom féklámpája, akármit csinált.
2013. máj. 25. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"De csak feltűnik egy idő után ha pl egyik fékláma sem ég."

Az egységsugarú sofőrnek mégis miért tűnne fel? A féklámpa hátul van, ő meg előrefelé néz (de nem lát). Van, akinek a kiégett fényszóró sem tűnik fel, csak mereszti a szemét, mások tök természetesnek veszik azt, hogy fékezéskor izomból kell fogni a kormányt, mert jobbra húz az autó.

Itthon érdekes a helyzet az autózásban: a s*ggünk kilóg a gatyából, mert pénz nincs semmire, de - részint a MERKUR-os idők 4-6 éves várakozását feledtetve, részint a kritikán aluli tömegközlekedést kiváltandó - autómániás nép vagyunk. A sikeres embernek saját autója van, nem buszozik, nem vonatozik, mer' az proli dolog. Az utca végére is azzal kell menni, meg ne ázzunk már, a gyereket csak azzal lehet óvodába-iskolába vinni, munkába is csk azzal lehet járni.

Ez aztán érdekes helyzeteket szül. Ebből születnek a karbantartást nem ismerő, ridegtartásban élő autók, amelyekbe kátrányszerűen belesűrűsödik a gyári olaj, repedezettre érnek a gyári gumik, "mer' ez új ótó, nem kell szervizbe hordani, mint a Škodát". Ha meg már nagy a baj (fél évnél régebb óta világít a Check engine lámpa és gázadásra csak dadog a motor), akkor sem a szakemberhez vezet az első út, mer' az csak lehúzza az ártatlan autóst, de a szomszéd Miska bá' ért hozzá, mer' a "téjeszbe" is javította az MTZ-t, az autó meg majdnem ugyanaz. Aztán jönnek a csavarhúzóval kitoszott katalizátorok, csípőfogóval kiiktatott érzékelők, szigszalaggal tákolt műanyag elemek.

A műszaki vizsga is ehhez idomult: a vizsgabiztosok nagy részét nem érdekli az egész, bármire felnyalják a plecsnit, aminek legalább a forgalmiját és a rendszámát sikerül eljuttatni a vizsgahelyre. Tudják, mikor jön NKH-ellenőrzés, akkor mennek a "frankó" autók, előtte-utána meg "okosba" dolgoznak, a lengéscsillapító mérésénél leengedett kerékkel, a fékhatásmérésnél a görgő taposásával vagy féktisztítóval megoldva az esetleges műszaki hiányosságokat.

Így aztán botrányos állapotú autók szaladgálnak az úton. Sok tulajdonos nem is veszi észre mi a baj (na, jó, nem lehet mindenki gépészmérnök), a baleseti statisztikák pedig hamis biztonságérzetbe kergetik az embereket. Gyakran hallom, hogy: "Ó, há' nincsen gond a műszaki állapottal, a baleseteknek csak pár százalékát okozza műszaki hiba!". Ezzel csak az a baj, hogy a rendőrség nem fogja venni a fáradságot a műszaki állapot részletes, szakártő bevonásával történő kivizsgálására. Kovács úr fejreáll az Astrával, beírják, hogy nem az út- és időjárási viszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett, kész. Pedig lehet, hogy a tempó nem volt gyors, de az elöregedett gumik és a kopott szilentek, illetve gömbfejek már nem bírták. Ezt kivizsgálni viszont sokáig tart és sokba kerül, egyszerűbb minden kétes esetre ráhúzni az abszolút vagy relatív gyorshajtást.

2013. máj. 25. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nincs itt már pénz semmire. Magyarországon élünk, gondolja valaki, hogy műszaki vizsgát nem lehet okosban elintézni?

Én figyelek a két kocsimra, de megmondom őszintén, én is az olcsóbb megoldásokat választom. Nem azért mert sóher vagyok, csak nem szeretek pénzt adni a semmiért. Az olajcserére elviszem márkaszervízbe a kocsimat, mivel új kora óta vezetem a szervízkönyvet, de már a fékbetétet az ismerős szerelő fogja cserélni. Nincs kedvem a vaskos díjra még a világrekord 27 % - os áfát is kifizetni. Amit ilyen áfákon megspórolok, abból veszek majd márkásabb gumigarnitúrát.

2013. máj. 25. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Amit írtál inkább emberi hiányosság: A KRESZ szerint ugye indulás előtt ellenőrizni kell a világítótestek működését!

Nem nagy dolog, max. 2 perc az életéből. Na persze én se teszem meg minden indulás előtt...


Mondjuk a tolatólámpa a legkisebb gond.


"Az autó pedig sokaknak a munkaeszköze, örülnek, ha tankolni tudják"


Nem mondod komolyan, hogy két izzóra 200 Ft, és a cserére 5 perc nem telik?

2013. máj. 25. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Hát, van akinek nem. Tegnap láttam egy nagyon-nagyon lepukkant, szegényes régi Opel Vectra-t. Elől egy tompítottja éget, hátul szintén, utánakötött utánfutón pedig az égvilágon semmi sem égett.
2013. máj. 25. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat! Mindenkinek ment a zöld kéz.

A politikai gondolatokkal egyetértek, mert tényleg nincs pénz semmire rendszámcsere, díjbeszedő mindenért büntető "rendőrség", már a sokadik bőrt húzzák le az emberekről ilyen formában.

Harkonnen-el hozzászólása viszont teljesen jogos. Mert nehogy már ne legyen az embernek 200 forintja egy-egy izzó cseréjére, ha már 420 forintos benzinnel tankolja az autóját akár munkaeszköz akár nem.

Különben meg pont nem a régebbi lepukkantabb autóknál tapasztalom ezt a jelenséget, hanem inkább a középkategóriás autóknál.

2013. máj. 25. 21:26
 8/8 anonim ***** válasza:

Műszaki vizsga nem ezért van ,hanem hogy búsás állami bevételt hozzon és milliomossá tegye a vizsgabiztost és köreit. Ennyi. Aki fizet átmegy 3 keréken is ,aki csak úgy beesik becsületesen és nem egy szervizes ember viszi a verdát azt meg mondvacsinált okokkal -pl 2mm-es kőfelverődés a fényszórón -megbuktatják , hogy meglegyen a bukási százalék ,ne lógjon ki a lóláb .

Az említett izzókiégés akármikor megeshet , műszaki után fél órával is. Itt már a rendőrség feladata lenne kiszedni a forgalomból és figyelmeztetni rá az autóst .Mert először szerintem nem büntetni kellene ,mivel hiába nézi meg elinduláskor a féklámpát ,ami még akkor jó, de lehet menet közben kiég. Ezért nem lenne igazságos egyből büntetni! Persze szinte senki nem nézi meg indulás előtt az összes lámpát.Első lámpák hiánya jó esetben feltűnik,index hiánya is, elvileg. De hátsó rész dolgaihoz már rákészülés kell ,amivel sokan nem törődnek. Én mondjuk néha átszólok ha valakinek nem ég a féklámpája , eddig megköszönték, tedd te is ezt.

2013. máj. 26. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!