Mi indokolja, hogy a Babettára kötelező a bukósisak és a szigorú és drága KRESZ-vizsga, -pedig képtelen 35 fölött menni, -az elektromos bringákra pedig nem? Pedig a sebességük csak a fogaskerék fogszámán múlik.
Mert a Babetta smkp. A kategóriára kellenek az általad felsoroltak. Az, hogy nem megy, csak 35-tel, az a konkrét Babetta jellemzője. Lehet, hogy a szomszédé meg van berhelve, és megy 70-nel is. Nem valószínű, de lehet.
Nem lehet az összes smkp-t egyenként átvizsgálni, és azután eldönteni, hogy most arra kell-e, vagy nem.
És ha meg is állapítanák, hogy nem kell, utána meg a tulaj átalakítja, akkor mi lesz? Kéthetente meg kellene vizsgálni megint az összes smkp-t, hogy még mindig kell/nem kell rá?
attól hogy 35 el mész még ugyanugy részt veszel a forgalomba tehát kresz vizsga alap hogy kell rá. -.-
ha én csak 25-el megyek az autómmal akkor nekem nem kell KRESZ?
Amellett, hogy mi kötelező és mi nem, van egy másik szempont. A sisak életet véd.
Hálát adok az égnek, hogy én hordtam amikor éppen sajnos szükség volt rá. Mivel nem full arckoponyát védte, csak a fejemet, ezért a szájpadlásom ment csak ripityára.
Nem fordul elő sűrűn az ilyesmi, de azért ötven év alatt egyszer bejött. Van akinek nem számít, hogy mikor van vége? Netán fel kellene készülni arra, ha mégis megtörténik a baj? Szerintem érdemesebb azzal törődni, mi lesz ha valami történik és felvenni azt a sisakot.
Inkább az én tapasztalatom alapján, mint netán a sajátodén amit megúsztál sisak nélkül netán.
Az, hogy miért kötelező ott és miért nem máshol?
Ezek a törvények és a jogszabályok.
Erre hallottam egy jó meghatározást.
"Nincs igazság, ezért kellenek a törvények."
Persze ha "a törvény kimondja" attól még nem biztos, hogy az mindenkinek igazság, de enélkül teljes káosz lenne.
Az, hogy kötelező, csak az egyik dolog.
A másik, a fontosabb, hogy mindenkinek jól felfogott érdeke kellene legyen aki közúton két keréken mozog, hogy átgondoltan számítson egy véletlen balesetre ami bárhol bármikor előfordulhat. Már én is megúsztam balesetet a sisak védelmében. A szájpadlásom ripityára tört, de a koponyámon a sisak hiába csattant, a fejemnek nem lett baja. A sisak viszont elrepedt, így cserélni kellett.
Ha nem lett volna sisak, akkor a koponya reped.
A bukót viszont eldobhattam és vettem másikat.
A "baleset általában olyan ami bárkit érhet, kivéve önmagunkat". -gondoljuk naivan- Ez sajnos nem így van.
Itt egy rémisztő baleset ami igaz, kicsi gyerekkel történt de ez nem úgy működik, hogy én mindig jobban vigyázom, mert egy életünk van és egy koponyánk, ha jól döntöttünk akárhány sisakunk lehet. A végzetes dolgok esélyét csak mi tudjuk csökkenteni megfelelő védő felszereléssel, ha már a karosszériánk felületét nagyrészt a saját testünk teszi ki.
Itt most gyerekekkel kapcsolatos cikkeket találtam de bárkivel nagyon könnyen történhet baleset. Ez nem mindig rajtunk múlik.
Az gondolom érthető, hogy a sima kerékpáron miért csak 40 fölött kötelező a bukó. Viszont az nem teljesen logikus, hogy alatta miért nem? pedig 20-al is könnyen lehet olyan balesetbe keveredni, ahol a koponyánk bánhatja.
Kerestem őssze gyűjtött bukós balesetek gyüjteményét, amit valamikor végig olvastam. Azt most nem találom, de az bárminél többet mondott nekem arról, hogy miért kell a bukó. Sőt azóta már megtapasztaltam, és milyen jó, hogy volt rajtam! Most írhatok róla, mert megúsztam a dolgot ép koponyával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!