Mi a helyes megoldás egy elkerülhetetlen balesetnél? Fékezek, és csak 1 autót török össze, vagy kormányzok, és akár többet?
Ilyen videókat nézek egy ideje okulás céljából:
http://www.youtube.com/watch?v=LXUIvaboRO4
Lehet ebben pont nincs sok olyan, de vannak balesetek, amikor látni előtte, hogy elkerülhetetlen lesz az ütközés, mivel autó ritkán tud repülni...:)
És van aki nem csak fékez, hanem probál kikerülni, ilyenkor sokszot összevissza megy, és akár 3 autónak is neki megy.
De ha csak fékezett volna 1 et, akkor 1 nek megy neki.
Most általánosságban mi a jobb? Megpróbálom elkerülni az ütközést, és lehet hogy neki megyek még 1-2 autónak, vagy a villanyoszlopnak/ároknak, vagy csak fékezek, és készülök a becsapódásra?
Kerültem már ilyen helyzetbe autópályán, inkább hátulról nekicsapódtam az előttem állónak, mintsem átvágjak a másik sávba, ahol szintén jöttek, és adott esetben felnyomjam szerencsétlent a szalagkorlátba.
Sajnos van olyan helyzet, amikor elkerülhetetlen az ütközés, és pillanatok törtrésze alatt kell döntést hozni. De hátulról ráfutva még mindig kedvezőbb volt a kimenetel, mintha oldalról megtaszítok valakit.
tudod ez sok mindentől fugg, én is voltam már olyanban 2másodpercen mult ,,,,sok ember van nem kellene vezesen 1 mert nem tud de erőlteti, 2 már öreg reflex 000, 3 beválallos és veszélyes , olyankor nem sok időd marad gyors döntés kell helyhez mérve jobra balra rántod fékezel vagy gyorsitasz és elhagyod a helyet mielöt bumm lesz.
01,34 nél van veszélyes idota városban elözni akar másik meg fordulna meg érdemli amit sajnálk az hogy tuléli, vagy az ki szál és magyarázkodik mert utána tutira olyat kap nem kell rendőr !
01,43 idiota ki jött meg mered egy fax fazon ahelyet ha már ott van gázt adna és gyorsitana mire várt le mosák a kocsiját?meg érdemelte.
02,30 ez pesten rednszeres senkit nem érdekel gyalogátkelő gyalogos ....pedig sokszor főleg éjszaka kellene sok sofőrnek oda figyelni látási viszonyokhoz kell sebeségunket alkalmazni 50nél éjszaka nem 120 al kell menni sok mindenre számolni kell !
02,46 plusz opcio a turkör ez bp sok van ilyen rá dudálsz és ő mutogat ilyenkor kelene 2 3 nagy tasli máskor figyelne.
03.20 amit látunk egy vak egér tél van 100 al megy szeme 2 ig nem lát elöre tapad a segébe a másiknak arra várt majd ő havas uton cicakozni is fog tudni!ez a kocsim van és vezetek mert van rá papirom ember.
itt a 70% vak mert ha 2 3 sáv jönn szembe akor te mind el kell enged nem 1 elenged és mehetek hajrá..a töbi majd meg áll.
szarnak rá hó van eső jég nem érdekli sok emberkét ha nyáron száraz időben neki hungária krt neki 100 télen is 100 lesz ...és sokan hoban első dolog amit tesz...fék fék fék motorfék nem is létezik manapság ezért csuzsnak elöre még jönn bummmmm.
Ha elkerülhetetlen, akkor fè, hogy kicsit csattanj + közben kormànyozhatsz ha van èrtelme (pl ahelyett, hogy beleszàllnàl a màsikba, satuval lassìtasz, majd beteszed a kocsidat az àrokba). Persz erre nincs pontos leìràs, helyzetfüggö.
Ha van esèy megùszni, akkor próbàld meg. Fater pèldàja: szürkületben elözött, a szembejövö nem kapcsolt làmpàt, eltünt a környezetben. Mire meglàtta, nem tudott mit tenni (se befejezni, sem visszamenni). Lassìtott, lehùzódott az ùtról a tùloldalon, közèpen elment a szembejövö, vissza az ùtra, ès befejezte az elözèst.
Amùgy ezeken a videókon tènyleg a balherèk/figyelmetlenek vannak összegyüjtve. Ettöl függetlenül sokan megirigyelhetnènk a vezetèsi tudàsukat, sok magyar elsìrnà magàt ha becsöppenne oda. Ott gyorsan mennek a hóban is ès tudnak vezetni. Itt leesik a hó, ès öcsèm anyósa visszafordul (nem a mùltheti esetröl van szó, egy àtlag tèlröl). Az èn anyósom megkèr, hogy forduljak meg, mert ö nem tud (kisautóról van szó). A nèni egyik videón nem tud megfordulni az alsó rakparton, nem tudja, hogy merre kell tekerni a kormànyt.
Innen is lehetne összeszedni ilyeneket, pedig sokkal lassabban közlekedünk....
Ott sokkal agresszìvabbak, gyorsabbak (ezèrt is van sok baleset), de egy ügyessègi versenyen vodkàval a kezükben lepipàlnak...
Azért tényleg nem egy ilyen videó a mérvadó. Van persze néhány címeres ökör benne (pl a két SUV sofőrje, valószínűleg egyikük sem nézett hátra tolatás közben rendesen), de jó része meg az abszolút fatális véletlen esete.
A kérdésedre: Szerintem is mindig érdemes megpróbálni kerülni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ütközésnél a legfontosabb az utasok és nem az autó védelme. Tehát ha mondjuk autópályán egy idióta szemben jön (volt ilyen az utóbbi években több is), akkor érdemes elhúznod a kormányt és konkrétan letolni a melletted lévő autókat. Így ugyanis az autók megroppannak, de az utasok nem sérülnek nagyon. Ha ugyanebben a esetben csak azzal az eggyel ütköztök, mind meghaltok a két autóban.
Tegnap bringával jöttem haza a nagy hóban és bár nem kifejezetten javallott (befagyott a hátsó fék és a csengő :-D Meg a sálam is), tanulságos lehet autóvezetőknek is, hiszen egy gyors autó fékezőkészsége nem sokkal jobb arányaiban, mint egy bringáé hóban.
Pl. satufékezni nem szabad, max kivételesen jó időjárásban. Ugyanis ez garantálja, hogy a kocsi kicsúszik. A bringán elég jól érzékelni ezt és érdekes módon a szokásosnál is jobban beálltam egy normál sebességre. Se nagy gyorsítás, se nagy fékezés, valójában a lassítások nagy része tisztán a pedálozás (gázadás) hiányából következett be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!