Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Melyik a helyes, ha leejtőn...

Melyik a helyes, ha leejtőn üresbe gurulok. Vagy ha motorfékkel?

Figyelt kérdés

Azért szoktam, mert vannak itt szép egyenese nem olyan meredek dombok, és leejtőn, hogy ne nyomjam a gázt, és ne fogyasszam az üzemanyagot, meg környezet tudatosság(fuck yea... :D) kiszoktam venni üresbe, és végig legurulok a leejtő végéig.

De most velem volt a nagybátyám, és azt mondta, ez jó, de Ő inkább azt javasolja, hogy motorfékkel menjek le.

Mert így mégis fékezve van az autó.

De ha a motorfékkel megyek le, és nem üresbe, akkor hamar lelassítja az autót. Pár 10 méter után, már 50 helyett 40-35 el gurulok...

Én meg pont azt szeretném, hogy szépen 50nel végig gurulok.

Ezt mondtam is neki, de Ő akkor is azt javasolja, hogy motorfék...

Ő régóta vezet, és sok mindent(személyautó, teherautó, kamion)

Gondolom csak jobban tudja.

De nem értem a logikát. Ha motorfékkel megyek, belassítja az autót, és válthatok vissza, mert rángatna, aztán megint vissza. Végén ott lennék, hogy 2 esbe gurulnék már az alján, de a távot lassan tenném meg.

Mi a megoldás?

Rosszul gondolom?



2013. febr. 28. 17:27
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Szerintem attól függ. Van olyan lejtő, ahol egyesbe megyek le, mert olyan rossz az út és egyetlen fékezés/gázadás nélkül pont kellenesen leérej az aljára. Van ahol itt a Bakonyban olyan a lejtő, hogy kiteszem 5-be és szintén nulla fogyasztással legurulok, esetleg néha ráfékezek. Ha többszáz méteres a lejtő és végig kellene nyomni a féket, akkor mindenképpen motorfékkel kell rásegíteni. Viszont ha üresbe kényelmesen le tudsz gurulni rajta, akkor szerintem maradhat az üres... 50-nél nem az fogja eldönteni a stabilitást, hogy sebességbe vagy-e vagy nem... Plusz az állandó visszaváltogatás mégrosszabb...
2013. márc. 1. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
35%
aki előttem írta, hogy üresben(alapjáraton) többet eszik, mint motorfékkel, na annak ne higgy, csak bele kell gondolni, hogy olyan nincs, hogy 0-át eszik, akkor is kapja ugyan úgy az alapjáratnak járó üzemanyagmennyiséget az autód... egyébként nyugodtan gurulhatsz üresben, ha csak nem nagyobb járművet vezetsz(teherautó,busz), ezekben pedig van retarder, azt kell használni, személyautónál bőven elég a fékrendszere a biztonságos megálláshoz, főleg 50 km/h-ás sebességnél. Mindent összefoglalva: nyugodtan gurulj üresben még igy is meg lesz a megfelelő nyomás alapjáraton a szervóknak(a motort semmiképp ne állítsd le guruláskor épp emiatt)
2013. júl. 27. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

# 12

Motorféknél a rendszer nem juttat üzemanyagot az égéstérbe, azért hallod járni a motort mert a kerekek a váltón keresztül hajtják.

2013. júl. 27. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
A modernebb motorok motorféknél nem fecskendeznek be üzemanyagot az égéstérbe. Akinek zsigulija van, az ne beszéljen már bele. El telt azóta 40 év, komolyan...
2013. júl. 27. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Amikor sebességbe van és gurulsz akkor a kerekek hajtják a motort, és ilyenkor nem használ el egy csepp üzemanyagot sem. Én autópályán szoktam néha kirakni ha már huzamosabb ideje megyek (2-300 km), hogy pihenjen a turbó.
2013. júl. 30. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!