Van-e esély a túlélésre, ha zuhan egy repülőgép?
"Állítólag elmondják, hogy hátul merre van a vészkijárat, de van ennek valami értelme...?"
Van. Akkor például ha a már/még a földön történik valami és a el kell hagyni gépet.
"És ejtőernyővel nem lehet megmenekülni?"
Lehetne menekülni. Elméletileg. Gyakorlatilag nem.
"(Azt is hallottam, hogy van annyi ejtőernyő, ahány utas, igaz ez?)"
Nem igaz.
"És ha az óceánban landol..."
Attól függ, hogy és hol landol / csapódik be.
A néhány fokos vízben néhány perced van amíg meghalsz a hideg miatt. ( Ha túléled a becsapódást , amire kevés esély van ).
Elmondják a szokásos szöveget, hogy vészhelyzetben mi a teendő és van egy tájékoztató lap az előtted lévő ülés háttámlájában, amin rajta van a gép belsejének rajza, jelölve mindennel és rajzok, hogy milyen pozitúrát kell felvenned ha zuhanni kezd a repcsi.
Utasszállítón nem szokott lenni ejtőernyő - nagyon kevés repülős baleset fordul elő, de azokban általában nem segítene, mert nem is tudnál kiugrani.
Ha óceánban vagy bármi vízben landol a gép, akkor annak szoktak lenni előzményei. Megkérnek hogy vedd fel a mentőmellényt (nagyobbacska vizeket átrepülő gépeken van, pl az ülés alatt mindenkinek), csak ne húzd meg a felfújásra való madzagot mert az csak nehezítené a menekülést. Ha a gép leért a vízre - tegyük fel hogy nem magasról nagy sebességgel zuhan bele, mert akkor olyan mintha a földbe vagy betonba csapódnátok - a pilóta szépen letette a hasára. A gép egy darabig lebegni fog, ilyenkor a stewardessek kitessékelnek mindenkit a szárnyakra, ott fel lehet fújatni a mellényt a zsinór megrántásával. Ha ilyen szépen le tudja tenni a pilóta a gépet, akkor mindenképpen ismerni fogják a segítségnyújtók a gép helyzetét az ELT (emergency location transmitter - vészhelyzeti jeladó) segítségével, ami adott frekvencián jelet sugároz, aminek figyelésére komoly technológia van.
Ha pl. a földön gyulladna ki a gép és gyorsan kell menekíteni, akkor vannak vészcsúszdák. Ezek olyanok mint egy nagyon hosszú gumicsónak, amit szintén nagy gázpatronok fújnak fel - ezeken szoktak leugrálni az utasok.
Pl. 767 hátsó csúszda:
http://www.youtube.com/watch?v=uk3gmYgP0mc
737 első
http://www.youtube.com/watch?v=3EJyuCuMBUg
Ha tériszonyod van, akkor ne ülj az ablak mellé. Bár ha a bezártságérzettől is félsz, akkor lehet mégis... :P
Nézd meg a statisztikákat, biztonságosabb mintha autóval mennél.
Sok mindentől függ a túlélés esélye, de egyáltalán nem nulla! Nagyon figyelj oda a biztonsági bemutatóra indulás előtt, továbbá tanulmányozd a biztonsági tájékoztatót (az előtted lévő ülés zsebében lesz).
A vészkijárat csak a földön játszik szerepet, a túlnyomásos kabin és az kinti kemény mínuszok miatt nagy magasságban amúgy is életveszélyes lenne kinyitni, plusz az emberek többségének nincs ejtőernyős kiképzése - ez pedig rengeteg veszélyt hordozna magában (pl. mikor kell nyitni, hogyan irányítható a repülés, ne gabalyodjanak össze, ne fagyjanak halálra, ne repüljenek távvezetéknek, lehetőleg ne egy krokodilfarm közepén szálljanak le stb.)
Figyelj arra, hogy mindig kösd be az öved. Ha baj van, hallgass a légiutaskísérőkre, ők tudják a dolgukat. És ne pánikolj, attól nem lesz jobb, sőt..,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!