Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kell a KRESZ vizsga...

Miért kell a KRESZ vizsga mellé, műszaki vizsgát tenni?

Figyelt kérdés
Nem értem hogy miért van még szükség a műszaki vizsgára.A mai kocsiknál egy izzó csere is a kocsi szétbontásával jár.A komolyabb problémáról ne is beszéljünk.Ha TV-t veszek még szerencse hogy nem kell műszerész vizsgát tennem.
2009. aug. 7. 19:29
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Igazad van, de ne ilyenekre gondolj hanem pl. kerékcserére.

Nekem anno 12 éve még kellett a vizsgán kereket cserélni, izzót cserélni. Állítólag az újaknak nem kell, de ezt pletyka szinten hallottam.

2009. aug. 7. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

KRESZ vizsga mellé nem kell műszaki vizsgát tenni.

De vannak alapvető kérdések, amelyek szükségesek ahhoz, hogy autót veztehess. Ilyen pl a kerekek kopása, a motorok meghibásodásának esetei stb.


Ahol a műszaki részről is beszélni kell, az a rutin vizsga. Viszont ott megmutatják, hogy hogy kell olajszintet ellenőrizni, stb. Ezek is elengedhetetlenek a biztosnágos közlekedéshez.

Ha ezeket nem látod be, akkor lehet nem vagy még elég érett ahhoz, hogy közlekedj!


Jah és elsőő:P

2009. aug. 7. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
55%
Igaza van a kérdezőnek, egyrészt, de sajnos úgy van, ahogy a második válaszoló mondja. Nem árt, ha képben vagy, hogyha az út közepén megáll az autód vagy egyéb problémák lépnek fel.Tényleg csak alapvető dolgokat kell tudni, nem autószerelőnek képeznek ki, csak azt kell tudni, hogy egyáltalán hogy is működik az amit vezetsz. Másfelől ez a kerékcserés dolog elég mókás, mert pl legutóbbi alkalommal amikor kereket cseréltünk, mondta apám, hogy segítsek neki. Vicces volt mert meg sem bírtam lazítani az egyik csavart sem. Nő vagyok, elképzelhető hogy nem lakozik akkora erő bennem, és képtelen lennék rá, hogy kicseréljek egy kereket, ha úgy adódna, nem azért mert nem tudom hogyan kell, hanem azért mert nem bírom meglazítani a csavarokat. Manapság tényleg úgy van, hogy mindent jobbjára csak elméletben kell tudni a rutin vizsgán, (pl kerékcserét csak magyarázni kell)
2009. aug. 7. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Hogy azokat megtanulod, a kocsid, az életed és más életét mentheted meg. Ha tudod, mikor nem fog jól a fék, nem ütsz el senkit és te sem mész falnak (mármint a fék miatt), ha tudod mikor kell olajat cserélni, az autódat és a pénztárcádat kíméled. Én is utáltam de ezek kellenek egy biztonságos közlekedéshez.

És úgy tudom, már nem kell kereket cserélni

2009. aug. 7. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Olajellenőrzésre, ablakmosó utántöltésre is szerveibe vinnéd a kocsit? Elég vicces lenne. Meg nem árt ugye ha tudsz kereket cserélni --> drága az autómentő. Aztán persze nem árt ha tudod mikor kell fékbetétet cseréltetni (a pedál benyomhatóságából). A kocsin vannak kopó alkatrészek, amikre oda kell figyelni, nem úgy mint egy TV-nél. Ráadásul azért nem kíván meg a műszaki vizsga olyan hűdemagas tudásszintet az autó technikai részével kapcsolatban, nem kell gépészmérnöknek lenni ahhoz, hogy levizsgázz...
2009. aug. 7. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
'89-óta vezetek,Trabanttal kezdtem,Lada, Suzuki.Nos aki az utolsónál kicseréli az olajat az bátor ember ha sikerül akkor szerencsés is.A Franciákról nem is beszélve,ha útközben megáll még javítási kísérletet sem lehet tenni.A kerék cserét valóban meglehet oldani ha sikerül a légkulccsal felvert csavart meglazítani.
2009. aug. 7. 20:06
 7/14 anonim ***** válasza:

Hát hidd el, hogyha a puszta közepén egy földúton defektes lesz a kerék, és egyedül vagy úgy, hogy várhatóan senki sem jön arra, neaggyisten még mobil sincs nálad, akkor leszel elég erős ahhoz hogy leszedd a légkalapácsos csavarokat. Az ki van mérve, nem könnyű, de kézi szerszámmal is le lehet szedni (csak ugrláni kell rajta). Egyébként jól leírták.


Mellesleg olyan hogy műszaki vizsga ninscen a kresz mellett. Műszaki az hogy elviszed x évente az autódat egy beizsgálóhelyre és megnézik műszerekkel hogy jól fog-e a fék meg iylenek. De nem kresz mellé van, a kresz vizsgában van kb 5 műszaki kérdés, én ezt nem nevezném olyan komoly műszaki vizsgának, és nem is kell bennük hogy olyan nagyon érts az autódhoz, csak alap dolgok vannak, hogy mikor hogykopik a kerék meg iylenek, amik tudásával csak magadat segíted!

2009. aug. 7. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Nekem meg az a véleményem hogy az alapvető dolgokat tudni kellene. Hülyeség azért adni pl. 3000Ft-ot hogy valaki kicserélje az égőt, ha az csak 700Ft, van nálam egy csavarhúzó és ha ki kell venni a lámpatestet akkor kiveszem, utána meg visszarakom. Vagy világit az olajnyomáslámpa és csak tátom a szám hogy mi lehet az oka, közbe beáll a motor. A gumisnak meg azt tudni kell hogy csak úgy húzza meg azt a csavart hogy kézzel ki lehessen lazítani, mert a légkulccsal visszafelé csak hozzáhúzza és nyomatékkulccsal illik meghúzni jobb helyeken. Kicsit luxus lenne hogy kapok egy defektet és hívok hozzá valakit hogy cserélje ki helyettem, főleg ha esetleg lemerült a telóm.
2009. aug. 7. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Ja meg sokszor azért nem bírod lelazítani azt a csavart, mert egy éve nem volt levéve és rárohadt, ez komoly. Azért szoktak rá tenni egy csipetnyi zsírt és akkor már ki birni lazítani egy év múlva is.
2009. aug. 7. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim válasza:
Jó dolog a müszaki vizsga :)
2009. aug. 7. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!