Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kerékpárosok többsége nem...

Zsoltvincze kérdése:

A kerékpárosok többsége nem ismeri a kreszt, nincs tisztában alapvető szabályokkal ami rá vonatkozik. Budapest forgalma nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre! Miért nincs kötelező kerékpáros jogositvány?

Figyelt kérdés
Miért kell napról napra elviselnie a sok tudatlan kerékpárost az autosoknak! Mikor veszitek végre a fáradságot, hogy kezetekbe vegyetek egy kresz könyvet és megtanuljátok legalább a rátok vonatkozó részt!?

2012. júl. 19. 17:11
1 2 3
 21/29 A kérdező kommentje:
Ekmehetünk ebbe az irányba is! A kresz meghatárzza hány éves korig nem mehetsz az úttesten csak a járdán! Ha figyelmesen olvasnál a három éves kislányod a nyolcadik végén ingyen kapná! Addig úgysem mehet at úttestre! Ismerik a kreszt ne viccelj tegyél élé egy csak kerékpáros tesztet! Sok az autó igaz Nekem is jobban tetszene ha egy családban hárman három auto helyett csak egyel jönnének be a városba dolgozni! A város lakossága is tőbbszőrősére nővekedett! Miért is? Mert vidéken nincs munka, igy feljőn Budapestre dolgozni ezzel nincs semmi baj dolgozzon. Csak vegye figyelembe, hogy ez a főváros nem a kis faluja ahol átteker a barátjához a falu másik végébe és közben talán találkozik 3 autóval! Itt nem 3-al hanem 3 ezerrel fog találkozni! Itt van tömegközlekedés nem úgy mint a kis falujában
2012. júl. 22. 06:26
 22/29 A kérdező kommentje:
Sokat romlott a BKV minősége ez igaz, de van és igénybe lehet venni! Többszörösére nőtt a kerékpárosok száma csakhogy ez nem igazolja, hogy a főváros alkalmas a kerékpározásra! Viszont ha alkalmas miért nrm tartod be a kresz Rád vonatkozó szabályait, miért a busz sávban közlekedsz nem tetszik a jobbról busz balról autó. Miért a busz sávban mész amikor a város alkalmas a biciklizésre??? Miért mész át a piroson? Mert igy gyorsabb, mert nincs rendszám a kerékpárodon és igy nem vagy büntethető, mert igy vagy vagány! Miért kerekezel e zebrán az autó elé! Mert ismered a kreszt! Miért ütöd majdnem el a BAJCSY Zs. úton a kerékpár úton álló külföldit aki a Bazilikát csodálja és helyismeret hiányában nem tudja, hogy rossz helyen áll! Biztos azért mert tele vagy jó indulattal és végre találtál Nálad gyengébbet valamint igy akarod hazánk jó hírnevét kelteni! Miért nem veszel fel láthatósági mellényt? Ja nem kőtelező és nehogy segits észrevetetni Magad az autós számára hiszen Te kerékpáros vagy
2012. júl. 22. 07:05
 23/29 anonim ***** válasza:

Alapvetően nem demográfiáról beszélgetünk, de alapvető tévedés, hogy egyre többen laknának vagy közlekednének városban.A fövárosnak csökken, az agglomeráció egészének stagnál a lélekszáma, továbbá a lassan, de terjedő távfoglalkoztatási formák (no meg a munkanélküliség) a mobilitást igények csökkenése irányába hat. Ráadásul ott is hibás az okfejtésed, hogy kik is tekernek. Nem, nem a vidékről elszármazottak hozzák fel a Csepeljüket. Inkább a fiatal(os) városi középosztály jellemző közlekedési eszköze a kerékpár.

Azzal az állítással sem tudok egyetérteni, hogy ab ovo alkalmatlan lenne a főváros a kerékpározásra. Szerintem maximum mi, közlekedök tehetjük alkalmatlanná. Mindenesetre a trendek nem azt mutatják, hogy alkalmatlan lenne a város a bringázásra, hiszen egyre többen tekernek. Ráadásul a városvezetés is ha nem is kellő tempóban, de fejleszti a kerékpáros infrastruktúrát. Szerintem a mostani trendek hozzájárulnak egy egészségesebb modal split kialakulásához az autós és kerékpáros egyéni, valamint a közösségi közlekedés között. Én amúgy a taxit az utóbbi részének tekintem és szeretném, ha a taxisok is partnerek lennének egy egészségesebb, élhetőbb városi környezet kialakításában. Elég, ha csak belenézel kanyarodás előtt a tükörbe...

2012. júl. 22. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 A kérdező kommentje:
Mivel nem látom értelmét a további vitának lezárom a Magam részéről az oldalt! Marad a szemet szemért, fogat fogért. Talalkozunk kint az utcán és,hogy megismerj rendszám: ECH 323 szürke Skoda SuperB taxi. Balesetmentes közlekedést! Vincze Zsolt.
2012. júl. 22. 07:24
 25/29 anonim ***** válasza:

Háháhááá :)


Én írtam ezt:


"Miért kell napról napra elviselnie a sok tudatlan kerékpárost az autosoknak!"


"Miért kell napról napra elviselnie a sok tudatlan bunkó taxist a gyalogosoknak?"


Erre privát üzenetben megkínáltál ezzel:

"A kérdéseddel saját magad minősíted!!!"


Azért írom itt, hogy lássa mindenki mekkora balfék vagy.


Én magamat minősítem a tudatlan taxissal, de észre sem veszed, hogy te ugyanúgy magadat minősíted a tudatlan kerékpárosozással, az általánosítással, azzal, hogy senki nem tartja be a szabályt, bezzeg TI SZENT TAXISOK...


És utána rúgsz ismét egy öngólt amivel elismered, hogy te sem tartod be a szabályokat, mert ott az utas és ha a válaszoló lenne az utas ő is elvárná.

Nabaz.dmeg. Nem veszed észre, hogy sorban rúgod az öngólokat?!

Zavar a bringás szabálytalansága, de a sok tahó barátos nap mint nap száguld át a piroson, áll meg a buszmegállóban keresztben, hogy a szerencsétlen 18 méteres buszok kerülgetik, de véletlenül sem veszi észre magát, hiszen ő taxis hát megteheti akinek nem tetszik kapja be. Ugye?

Állnak sorban a keletiben a nemzetközi vonatnál rángatják az utasok csomajait TÁXI TÁXI TÁXI és közben 8000-ért akarja elvinni szerencsétlen turistát a Deák térre. Gratulálok.

Valóban megvan az erkölcsi alapja egy taxisnak más csoport (bringások gyalogosok, buszosok, akárki) szidalmazására. Kár, hogy nem klónozzák a taxisokat, ha ennyire tökéletesek. De hát nem is tökéletesek, te mondtad, hogy pénzárt bármit te se tartod be a kreszt. Miről beszélünk?!


És a sort lehetne folytatni a kék szeműekkel, szőke nőkkel és mindennel. Minden csoportban találunk kényszeresen egyezést de egyik sem lesz rosszabb mint a másik. Bringás is szabálytalan, a szent taxis is. Gyalogos is rohangál át az úton amerre csak akar.

Apropó pár napja egy taxis barátod meglátva, hogy a zebránál állok, kibaxta az indexet jobbra átment a másik sávba, ezzel feloldozva érezte magát a kresz azon szabálya alól, hogy engem át kell engednie. Igen jól láthatóan átkelés céljából álltam ott. a möbötte sorban jövő BKV busznak ez feltűnt tudod. Csak szegény taxisnak nem. Biztos szelektív a látása neki is és csak a bringások szabálytalanságát látja :) Amúgy utána vissza is sorolt a belső sávba, biztosan csak megmutatta a külső sávot az utasának :) Semmi más reális oka nincsen. (Az fel sem merül, hogy nem akart átengedni.)

2012. júl. 22. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 Alex Fly ***** válasza:

Ok, menjünk...

"A kresz meghatárzza hány éves korig nem mehetsz az úttesten csak a járdán!" -Hol? Mert erre vonatkozóan mindössze egy hasonló szabályt ismerek, mégpedig hogy 12 éves kor alatti főútvonalon nem kerékpározhat. Ebben az esetben engedi meg a KRESZ a járdázást. Egyéb esetekre (pl. főútvonalon kívül) nincs előírás.

"Ha figyelmesen olvasnál a három éves kislányod a nyolcadik végén ingyen kapná! Addig úgysem mehet at úttestre" -akármilyen figyelmesen olvaslak, ilyet nem találtam az írásodban. És a KRESZ-ben sem. Már miért ne mehetne az úttesten? Főútvonalon kívül nem tiltja semmi -sőt éppen hogy járművel ott lenne a helye.

"Ismerik a kreszt ne viccelj tegyél élé egy csak kerékpáros tesztet!" -oké, valószínűleg legalább olyan eredményt érne el, mint a t. kérdező -akinek láthatóan fogalma sincs a KRESZ előírásairól, ezért a saját maga által kitalált "szabályokat" kéri számon a többi közlekedőn.

Amit utána írsz: ha nem képes alkalmazkodni ahhoz, hogy itt nem 3 autóval találkozik, mint a kis falujában, akkor ne autóval közlekedjen a városban. És máris megoldódna a problémák egy része. Ha van tömegközlekedés, akkor azt is használhatná az autókázás helyett. De ez már rég nem a kerékpározásról szól...

2012. júl. 23. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim válasza:

A legtöbb hozzászólónak részben vagy teljesen igaza van. De az egész kérdés feltevés hibás! Mi a fenének kell ennyi szabály? Az Úr 10 parancsolatban szabályozta az egész életet, a KRESZ meg kb. 50 hosszabb-rövidebb paragrafusban az élet egy kis szeletét, a közlekedést. Minek annyi szabály és kivétel ami ugyebár a szabályt erősíti?

Nekem a sors megadta, hogy jártam és közlekedtem Ázsiában, és néhány arab országban. Ezekben az országokban alig vannak közúti jelzések, szinte az egyetlen szabály az, hogy ne menjünk neki a másiknak, és mégis zajlik az élet, megy a forgalom. Európa el van korcsosulva, és mindent szabályokkal akar megregulázni, de ebbe idővel bele fog dögleni.

2012. júl. 27. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim válasza:

Hidd el , hogy rengeted biciklisnek van jogosítványa , köztük nekem is , és ha megnézed , akkor a legtöbb autós sem ismeri a KRESZ-t. Kíváncsi lennék,hogy te például mindig jelzed-e az elindulásodat irányjelzéssel , vagy nem-e használsz indokolatlanul kürtöt , vagy nem haladsz-e folyamatosan a busz sávban , vagy kihúzódsz-e egyirányú utcában , meg mindig betartod-e a jobbratartási kötelezettségedet. Ezt nem személyeskedésnek szántam , csak leírtam egy pár jellemző dolgot az agyontanult autósokról.


19/F

2012. aug. 15. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim válasza:
7 es válaszoló maximálisan egyetértek veled. Látszik, hogy tapasztalt bringás vagy. Én azelőtt a körforgalomban mindig az út szélén mentem. De mióta 2 szer is előztek a körforgalmon belül, és egyszer olyan durván, hogy elestem a bicajjal, és a mögöttem haladó teherautó majdnem átment rajtam. Hát én is az út közepén haladok. Mert így nem tudnak leszorítani, vagy fellökni.
2015. máj. 11. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!