A kerékpárosok többsége nem ismeri a kreszt, nincs tisztában alapvető szabályokkal ami rá vonatkozik. Budapest forgalma nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre! Miért nincs kötelező kerékpáros jogositvány?
Alapvetően nem demográfiáról beszélgetünk, de alapvető tévedés, hogy egyre többen laknának vagy közlekednének városban.A fövárosnak csökken, az agglomeráció egészének stagnál a lélekszáma, továbbá a lassan, de terjedő távfoglalkoztatási formák (no meg a munkanélküliség) a mobilitást igények csökkenése irányába hat. Ráadásul ott is hibás az okfejtésed, hogy kik is tekernek. Nem, nem a vidékről elszármazottak hozzák fel a Csepeljüket. Inkább a fiatal(os) városi középosztály jellemző közlekedési eszköze a kerékpár.
Azzal az állítással sem tudok egyetérteni, hogy ab ovo alkalmatlan lenne a főváros a kerékpározásra. Szerintem maximum mi, közlekedök tehetjük alkalmatlanná. Mindenesetre a trendek nem azt mutatják, hogy alkalmatlan lenne a város a bringázásra, hiszen egyre többen tekernek. Ráadásul a városvezetés is ha nem is kellő tempóban, de fejleszti a kerékpáros infrastruktúrát. Szerintem a mostani trendek hozzájárulnak egy egészségesebb modal split kialakulásához az autós és kerékpáros egyéni, valamint a közösségi közlekedés között. Én amúgy a taxit az utóbbi részének tekintem és szeretném, ha a taxisok is partnerek lennének egy egészségesebb, élhetőbb városi környezet kialakításában. Elég, ha csak belenézel kanyarodás előtt a tükörbe...
Háháhááá :)
Én írtam ezt:
"Miért kell napról napra elviselnie a sok tudatlan kerékpárost az autosoknak!"
"Miért kell napról napra elviselnie a sok tudatlan bunkó taxist a gyalogosoknak?"
Erre privát üzenetben megkínáltál ezzel:
"A kérdéseddel saját magad minősíted!!!"
Azért írom itt, hogy lássa mindenki mekkora balfék vagy.
Én magamat minősítem a tudatlan taxissal, de észre sem veszed, hogy te ugyanúgy magadat minősíted a tudatlan kerékpárosozással, az általánosítással, azzal, hogy senki nem tartja be a szabályt, bezzeg TI SZENT TAXISOK...
És utána rúgsz ismét egy öngólt amivel elismered, hogy te sem tartod be a szabályokat, mert ott az utas és ha a válaszoló lenne az utas ő is elvárná.
Nabaz.dmeg. Nem veszed észre, hogy sorban rúgod az öngólokat?!
Zavar a bringás szabálytalansága, de a sok tahó barátos nap mint nap száguld át a piroson, áll meg a buszmegállóban keresztben, hogy a szerencsétlen 18 méteres buszok kerülgetik, de véletlenül sem veszi észre magát, hiszen ő taxis hát megteheti akinek nem tetszik kapja be. Ugye?
Állnak sorban a keletiben a nemzetközi vonatnál rángatják az utasok csomajait TÁXI TÁXI TÁXI és közben 8000-ért akarja elvinni szerencsétlen turistát a Deák térre. Gratulálok.
Valóban megvan az erkölcsi alapja egy taxisnak más csoport (bringások gyalogosok, buszosok, akárki) szidalmazására. Kár, hogy nem klónozzák a taxisokat, ha ennyire tökéletesek. De hát nem is tökéletesek, te mondtad, hogy pénzárt bármit te se tartod be a kreszt. Miről beszélünk?!
És a sort lehetne folytatni a kék szeműekkel, szőke nőkkel és mindennel. Minden csoportban találunk kényszeresen egyezést de egyik sem lesz rosszabb mint a másik. Bringás is szabálytalan, a szent taxis is. Gyalogos is rohangál át az úton amerre csak akar.
Apropó pár napja egy taxis barátod meglátva, hogy a zebránál állok, kibaxta az indexet jobbra átment a másik sávba, ezzel feloldozva érezte magát a kresz azon szabálya alól, hogy engem át kell engednie. Igen jól láthatóan átkelés céljából álltam ott. a möbötte sorban jövő BKV busznak ez feltűnt tudod. Csak szegény taxisnak nem. Biztos szelektív a látása neki is és csak a bringások szabálytalanságát látja :) Amúgy utána vissza is sorolt a belső sávba, biztosan csak megmutatta a külső sávot az utasának :) Semmi más reális oka nincsen. (Az fel sem merül, hogy nem akart átengedni.)
Ok, menjünk...
"A kresz meghatárzza hány éves korig nem mehetsz az úttesten csak a járdán!" -Hol? Mert erre vonatkozóan mindössze egy hasonló szabályt ismerek, mégpedig hogy 12 éves kor alatti főútvonalon nem kerékpározhat. Ebben az esetben engedi meg a KRESZ a járdázást. Egyéb esetekre (pl. főútvonalon kívül) nincs előírás.
"Ha figyelmesen olvasnál a három éves kislányod a nyolcadik végén ingyen kapná! Addig úgysem mehet at úttestre" -akármilyen figyelmesen olvaslak, ilyet nem találtam az írásodban. És a KRESZ-ben sem. Már miért ne mehetne az úttesten? Főútvonalon kívül nem tiltja semmi -sőt éppen hogy járművel ott lenne a helye.
"Ismerik a kreszt ne viccelj tegyél élé egy csak kerékpáros tesztet!" -oké, valószínűleg legalább olyan eredményt érne el, mint a t. kérdező -akinek láthatóan fogalma sincs a KRESZ előírásairól, ezért a saját maga által kitalált "szabályokat" kéri számon a többi közlekedőn.
Amit utána írsz: ha nem képes alkalmazkodni ahhoz, hogy itt nem 3 autóval találkozik, mint a kis falujában, akkor ne autóval közlekedjen a városban. És máris megoldódna a problémák egy része. Ha van tömegközlekedés, akkor azt is használhatná az autókázás helyett. De ez már rég nem a kerékpározásról szól...
A legtöbb hozzászólónak részben vagy teljesen igaza van. De az egész kérdés feltevés hibás! Mi a fenének kell ennyi szabály? Az Úr 10 parancsolatban szabályozta az egész életet, a KRESZ meg kb. 50 hosszabb-rövidebb paragrafusban az élet egy kis szeletét, a közlekedést. Minek annyi szabály és kivétel ami ugyebár a szabályt erősíti?
Nekem a sors megadta, hogy jártam és közlekedtem Ázsiában, és néhány arab országban. Ezekben az országokban alig vannak közúti jelzések, szinte az egyetlen szabály az, hogy ne menjünk neki a másiknak, és mégis zajlik az élet, megy a forgalom. Európa el van korcsosulva, és mindent szabályokkal akar megregulázni, de ebbe idővel bele fog dögleni.
Hidd el , hogy rengeted biciklisnek van jogosítványa , köztük nekem is , és ha megnézed , akkor a legtöbb autós sem ismeri a KRESZ-t. Kíváncsi lennék,hogy te például mindig jelzed-e az elindulásodat irányjelzéssel , vagy nem-e használsz indokolatlanul kürtöt , vagy nem haladsz-e folyamatosan a busz sávban , vagy kihúzódsz-e egyirányú utcában , meg mindig betartod-e a jobbratartási kötelezettségedet. Ezt nem személyeskedésnek szántam , csak leírtam egy pár jellemző dolgot az agyontanult autósokról.
19/F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!