Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Utasszállító repülőn miért...

Utasszállító repülőn miért nincs katapult?

Figyelt kérdés
Hiszen, ha zuhan a gép ez egy jó esély lenne a túlélésre,mert egyébként biztos mind szörnyethal, bár biztos többe kerülne a repülő legyártása,de az utasok biztos inkább arra a gépre szállnának ahol lenne ilyen szerkezet és ez versenyelőny lenne..Szóval visszajönne a befektetett pénz.

2012. máj. 30. 14:33
 1/5 anonim ***** válasza:
46%

Mert nem lehetne biztonságosan katapultálni 100 embert.Összeütköznének egymásnak.Na meg a katapult elég drága szerkezet egy nem lehetne megoldani mellesleg sokba is kerülne.


Most képzelj el 100 ejtőernyőset egymás mellett.Összeakadnának meg hasonló és ha az óceán felett repül egy gép mondjuk Európa-Amerika között akkor az emberek megfulladnak az óceánba mivel össze gabalyodik az ejtőernyő és vannak akik nem tudnak úszni.

2012. máj. 30. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ilyen kérdés már volt többször is :)


Összefoglalva:


Mert senkitsem mentene meg. A katapult ülés nem úgy megy, hogy beleülsz, aztán puff, már kinn is vagy. Ha nem megfelelő szögben ülsz, az ülés öl meg.


Drága. Nagyon, nagyon drága. Folyamatosan ellenőrizni kell, a robbanópatronokat cserélni. Sokba kerül, és az utasok biztos nem fizetnék ki a hatalmas extra költséget.


Nehéz. Ha minden helyen katapult ülés van, az jelentősen megdobja a gép összsúlyát, ergo drágább a szállítás, több üzemanyagot használ a gép, végeredményben drágább a jegy -> senkisem venné meg.


Nem lehetséges az utasok kijuttatása a gépből. A vadászgépnél kis felületet kell eltávolítani a pilóta útjából, utasszállító esetén ez a gép teljes felső felülete. Lehetetlen időben lerobbantani, pláne úgy, hogy esélye legyen bárkinek túlélni. Semmi értelme egy vagyonért katapultülést fenntartani, ha utána a robbanás megöl biztosan mindenkit.


Kiképzés nélkül szinte biztos halál. A katapult ülés, mint írtam, nem annyi, hogy ülsz és mész. Megfelelő kiképzés szükséges hozzá, illetve folyamatosan be kell kötve lenni, megfelelő pózt felvenni kilövés előtt. A 80 éves Mari néninél ez szóba sem jöhet. Éppen ugyanúgy nem, mint a 10 éves Petike sem alkalmas rá. Tehát nem tudná használni az utazóközönség tekintélyes része.


Sok helyet foglal. Vagyis a gép kapacitása erősen csökkenne. Vagyis a /fő ár erősen megdobódna, hiszen a gép akkor gazdaságos, ha a lehető legtöbb embert rá tudják zsúfolni. Kevés ember = drága jegyek.


Mindent összevetve, nem hogy gazdasági előny, hanem inkább hatalmas hátrány volna. Az utasok ne tudnák használni, és ezen felül még rendkívül drága lenne.


A repülőbalesetek elenyésző része végződik zuhanó repülővel, a legtöbb esetben a beépített biztonsági mechanizmusoknak hála az utasok megmenekülnek. A rendkívül ritka esetre pedig értelmetlen egy hatalmas gazdasági terhet okozó technikát alkalmazni. Az utasszállító gépek nem járnak háborús övezetben, így sokkal-sokkal-sokkal kisebb még maga az esély is, hogy bármi történik velük.

2012. máj. 30. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

A katapult ülés nagy, drága és nehéz. Több, mint kétszer akkora helyet foglal, mint egy "mezei" ülés, a pontos tömegét nem tudom, de bizony két ember kell a megemeléséhez (egyszer cipeltem egyet, ami már kicsit hiányos volt, nem hiányzik többet) és kicsivel többe kerül, mint egy egyszerű ülés. Ezért aztán annyira kevés ülés férne a gépbe és annyira drágán, hogy rettenetesen sokba kerülne egy repülőút (de legalább nem lenne gond a transzatlanti repülésekkel, mert a katapultülések súlyos tonnáit cipelő gépek nem bírnák átszelni az óceánt). Ráadásul az utasszállító gépek nem is nagyon viselnének el mondjuk 150 katapultálást közel egy időben. Főleg úgy, hogy a tetőt is le kellene robbantani, ki ne fejeljék a tisztelt utasok, ettől pedig kicsit meggyengül a héjszerkezetű sárkány.

De ez csak az egyik baj. A másik az, hogy a katapultülés nem olyan, mint a mentőöv, hogy az ember ösztönösen tudja használni (belekapaszkodik, azt' jóvan), hanem komoly kiképzés kell hozzá, hogy tényleg biztonságos legyen. Először is komoly fizikai erőnlét kell hozzá. Katapultálásnál rendkívül nagy gyorsulásnak van kitéve a test, volt már rá példa, hogy egy edzett, jó erőben lévő pilóta gerincoszlopa maradandóan megrövidült utána (na, nem sokkal, csak pár centivel). Na, képzeld el, mi történne akkor, ha ezt a 67 éves, nyugdíjas Mari néni próbálná meg. Nem biztos, hogy több esélye lenne a túlélésre, mint a vízbe csapódva. Aztán meg kell tanulni, milyen helyzetben szabad használni (lehetőleg vízszintes repülésnél próbálkozzunk vele), majd már "csak" az ejtőernyőzés marad. Nem tudom, te hogy vagy vele, de szerintem nem tud mindenki ejtőernyővel leereszkedni akár csak pár száz méteres magasságból. Azt meg azért ne várd el, hogy indulás előtt a légi utaskísérő 10 perc alatt végigzongoráz nekik egy gyorstalpaló ejtőernyős-kiképzést.

Összességében: a katapultülés jó dolog, de nem univerzális mentőeszköz. Olyannyira nem, hogy a személyszállító repülőgépeken nem használható.

2012. máj. 30. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Viszont a kisrepülőknél már kísérleteztek menőernyővel:


[link]

2012. máj. 30. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Meg amúgyis a fejed fölött vannak a bőröndök. Ha sisak nélkül katapultálnának az utasok (márpedig miért lenne rajtuk sisak) előbb törne be a fejük, minthogy leérkeznek a földre.
2012. máj. 31. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!