Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Az utasszállító repülőgépeken...

Az utasszállító repülőgépeken miért nincsen katapult beszerelve az utasok üléseibe?

Figyelt kérdés
A hajókon van mentőcsónak, a buszokon kitörhető vészablak, a vonatokon vészfék, az utasszállító repülőn miért nincsen katapult?

2012. márc. 22. 20:10
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Mégis minek?? Hova katapultálnál? A repülőgép mennyezetére??
2012. márc. 22. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Lerobbanna a tető mielőtt kilőné az ülést a gép.
2012. márc. 22. 20:21
 3/8 anonim ***** válasza:

Lerobbanna a tető. Tök jó, nyilván nem halna meg a robbanásban az összes utas.

Amúgy szerinted mennyi értelme van utazási magasságban katapultálni? Megfulladnának, olyan magasan nincs elég oxigén.

2012. márc. 22. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
De van oxigén.Az utasszállítók nem repülnek olyan magasan mint a vadászgépek.A vadászgépek pilótái sokszor azért használnak oxygén maszkot mert nagyon magasan repülnek.
2012. márc. 22. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Több ok miatt:


Rohadt drága. Egy katapult ülés egy vagyon. Kétlem, hogy bárki repülne, ha a legolcsóbb jegyár fél millió körül indulna :)


Képzetlenül életveszélyes. Tehát ha téged beraknának egy katapultülésbe, nagy eséllyel maradandó sérülésekkel úsznád meg (ha megúsznád) vagy belehalnál. Az nem annyi, hogy üldögélek, meghúzok egy kart, oszt ejtőernyőzök egyet. Azt a terhelést ki is kell ám bírni (és szinte minden katapultálás csonttöréssel végződik... Dacára a védőruhának, és kiképzésnek.)


Szükségtelen. Egy utasszállító gép ritkán keveredik olyan helyzetbe, hogy erre szükség legyen. A vadászgépek harcra vannak kitalálva, tehát ott szükséges, és számolandó esély, hogy lelövik. Az utasszállítóval ilyen elvileg nem történhet. Ezenkívül úgy vannak kialakítva, hogy tudjanak landolni hasra, és gyorsan el lehessen hagyni a gépet, sőt, legalább annyi ideig fenn maradjon a gép teste a vízen, míg az utasok lejutnak róla (talán emlékszel a New York-i folyón landolásra).


És mégegyszer: rendkívül veszélyes. A vadászgép testének nagyon kis darabját kell eltávolítani. Egy utasszállító esetén hatalmas felületet - a robbanás végezne az utasokkal, vagy a tető roncsolná szét a gépet, még mielőtt a katapultálás befejeződne. Nagyon sok ember egymás hegyén-hátán repülne ki, egymást ölnék meg. Plusz, ahhoz olyan ülések kellenek, olyan felszereléssel, ellenőrzéssel, stb.


Tehát értelmetlen volna, és rendkívül szükségtelen.

2012. márc. 22. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

20:32,


A vadászpilóták azért használnak maszkot, mert nem túlnyomásos kabinban ülnek. Nem szoktak a vadászgépek sem 10km-nél magasabban repülni - az utasszállítók viszont rendszerint megteszik. Azon a magasságon meglehetősen gyorsan elvesztenéd az eszméleted oxigén nélkül - az utasszállítókban a túlnyomásos utaskabin miatt nincs szükség maszkra.

2012. márc. 22. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Mínusz 50 fokba egy szál pólóban?:D
2012. márc. 22. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

1. Etikátlan. Vagy mindenkit mentünk, vagy senkit.


2. Mindenki mentése nem megoldható. A kétüléses vadászgépeken is 1-2 másodperc eltelik, amíg a két ülés kikerül a gépből. Ráadásul széttartó pályán kell menniük, nehogy összeütközzenek. Egy Boeing 767-esen utazik 200-250 ember. Leszállás előtt történik a baleset, beindítják a katapultálást. Circa 5-6 embert meg tudnak menteni, a többi meg meghal, mire kilőné őket az ülés.


3. Ki indítaná be? Csak a pilóták? A stewardessek? Vagy bárki? Unatkozó hülyegyerek meghúzza a kart? Vagy a terrorista? Felszáll a gép, csak 100 méter magasan van, elindul a katapultálás, kilőnek 10 embert, a többi 200 meg megdöglik. Egyik ismerősöm Ázsiában repül, unatkozó fazon kinyitotta a felszállás előtt a vészkijáratot, hogy levegőzzön.


4. A katapultülések rendkívül drágák és karbantartásigényesek. Pár havonta ki kell szerelni őket, és cserélni kell a piropatronokat, az ejtőernyőket át kell hajtani, stb. Iszonyatosan megnövelné az időt, amíg a gép a hangárban van, nameg a kisebb légitársaságok belerokkannának anyagilag.


5. Katapultálásnál 15-20 G gyorsulás is hat a szervezetre. Ezt egy átlag egészséges felnőtt kibírja, mivel csak a másodperc törtrészéig hat. De egy 5 éves gyerek? Vagy a 80 éves Juliska néni? Vagy lebénul, vagy ha nem veszi fel a helyes testhelyzetet katapultálás előtt, akkor simán eltörik a nyakcsigolyája, és meghal. Egy 5 éves gyereknek vagy egy szellemileg nem éppen friss 80 éves öregasszonynak hogy magyarázod el az 5 perces biztonsági bemutató alatt, hogyan kell használni az ülést? (A vadászpilótáknál külön 1 hetes tréning van csak az ülés és az ejtőernyő használatára!)

2012. máj. 14. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!