Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ki a hibás ebben a balesetben?

Ki a hibás ebben a balesetben?

Figyelt kérdés

A tűzoltó autó,a neki pirosat jelző lámpánál szirénázva,villogóval kifordul a főútra,ahol összeütközött a rendőrlámpa zöld jelzésén haladó személyautóval.

A személyautós nem ismerte el,hogy hibázott.

Tényleg nincs elsőbbsége ilyenkor a megkülönböztető jelzést használónak ?


2012. jan. 18. 19:41
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:

# 8


Kizárt, hogy ne hallotta - vette volna észre. Simán bamba volt.


Egyértelműen az autós a hibás.

2012. jan. 19. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 A kérdező kommentje:

A személyautó vezetője a rokonom,ezért megkérdeztem két rendőr ismerőst is akik időnként vezetnek rendőrautót is , bekapcsolt szirénával-villogóval ,ők azt mondták,hogy a tűzoltóautó vezetője lesz a hibás ,mert nem kapta meg a kért elsőbbséget,és így nem lett volna szabad behajtania a kereszteződésbe.

Hát ez így akkor jó.

2012. jan. 19. 06:06
 13/28 anonim ***** válasza:
Csak egy kerdes: Te hiszel a rendoroknek? 4evvel ezelott ugy szolt a szabaly hogyha tehereautonak van vizsgaztatva az egyebkent szemelygepjarmuved de nem haladja meg a 3.5T ossztomeget akkor hasznalhatod mint hagyomanyos szemejgepjarmuvet a sebesseghatarok tekinteteben. Egyik haver megy 130-al az autopalyan egy Citroen Berlingoval ami teheratunak van vizsgaztatva, rendort megallitja es megkerdezi mit keres a belso savban 130-al mivel ez egy teherauto? Na akkor mit is tud a Rendor?
2012. jan. 19. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:

100%, hogy az autóst fogják kihozni hibásnak és első körben még a jogosítványát is befogják vonni 90.000 pénzbünti mellett.


Ha ezt megfellebbezi akkor a jogosítványbevonást elengedik, de a pénzbüntetés marad.


Arra, hogy ebből a tűzoltót hozzák ki hibásnak GYK 0 az esély, ezt úgy hidd el.

2012. jan. 19. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
De maradjunk a tenyeknel egy volt munkatarsam meselte ami veluk tortent: Tuzolto NEM hasznalta a megkulonbozteto jelzeseit es neku csattant az autojuknak..a rendor kijott a vetlen autostol csak az adatait kertek el majd a tuzolto auto sofor elmondasa szerint lehelyszinelt es megirta a jegyzokonyvet amiben persze a Vetlen autos a hibas... 2 ev kuzdelem fuggetlen szakerto es pereskedes utan vegul kiderult az igazsag. Na de tenyleg ennyit a Rendorokrol.
2012. jan. 19. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim válasza:
Sajnos van abban valami, amit a kérdező írt, hogy a tűzoltóautó sofőrjét fogják jobban megrángatni! A KRESZ szerint a személyautós hibázott ami egyértelmű! Viszont a megkülönböztető jelzést használó gépjármű vezetőknek azt oktatják, hogy akkor van elsőbbségük ha megadják! Ha józan ésszel gondolunk bele és igazságosak vagyunk akkor az autóst hurcolják meg, de sajnos ez Magyarország! Amerikában az ilyet nem is vizsgálják, a helyszínen veszik a jogosítványát az autósnak, + még lehet h. börtön. Kíváncsi vagyok, hogy itt mi lesz a döntés!
2012. jan. 19. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
A megkülönböztetett jelzést használó (kék villogó, sziréna együttes használata! Külön-külön nem érvényes, csak együtt) járműnek csak akkor van elsöbbsége olyan kereszteződésben, ahol egyébként a polgári járműveknek elsőbbséget kell adniuk a másik járműnek, ha bebizonyosodott arról, hogy megadták neki. Én már jártam úgy, hogy elölről jött a hang, (a tízemeletes panelek verték szemből vissza erősen a hangot.) én kerestem is, hogy honnan jön, és mivel tűző nap sütött oldalról, nem láttam miatta a megkülönböztetett jelzést használó mentőt, aki a nap irányából jött. Ezért van az a szabály, hogy csak akkor mehet, ha megadták neki az elsöbbséget. Nem biztos, hogy bunkóságból, vagy figyelmetlenségből nem adják meg. vannak helyzetek, amikor nem veszed észre, vagy nem tudod behatárolni az irányát.
2012. jan. 19. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim válasza:
Így van a sziréna és kék együttes használata a megkülönböztetett jelzés! Ha csak kék megy az figyelmeztető jelzés! Az a baj, hogy nap mint nap vannak ilyen helyzetek(nem pont mind balesettel végződik), de szinte nincs olyan vonulása a mentőknek vagy tűzoltóknak ahol szinte simán megy minden! Rengetegszer látok ilyet, sokszor egyértelmű az is h. látja hallja és mégsem tér le, áll félre! Nem véletlenül nyomatják a szirénát a kékkel vonulósok! Sajnos ők olyan helyre sietnek ahol baj van, nem unalomból rohangálnak szirénázva!
2012. jan. 19. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
igazság ügyi szakértőt ki fogják rendelni és ki vizsgálják ide tudni kellene a karambol helyét és az ütközési pontokat ezek a szak értőknek mindent el mond majd! ha a személy kocsi a hibás ami szerintem nagy való színűségű sokkal drágább lesz mint gondolná!
2012. jan. 19. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:

#11


Miért lenne kizárt hogy ne hallotta volna? Mutatok én neked rengeteg olyan kereszteződést pesten ahol jöhet bármilyen szirénával, villogóval, nem veszed észre, csak amikor már előtted van, de addigra meg ügye már késő... Mégegyszer: nem simán egyenesen haladt a tűzoltó, hanem kanyarodott! Kanyarban sem a hang, sem a fény nem terjed.


De ha már ott tartunk hogy elsőbbség:

A KRESZ-ben benne vannak az alábbiak:

- soha senki mást nem lehet veszélyeztetni, a megkül. jelzést használónak sem!


- elsőbbség: a továbbhaladás joga a másikkal szemben (most nemtom pontosan, de valahogy így szól). De ez nem azt jelenti, hogy az elsőbbséggel rendelkező ész nélkül átgázolhat árkon, bokron.


Igen, jogilag és erkölcsileg is a tűzoltó volt a jó, és az autós a hibás, ha LÁTHATTA, HALLHATTA! a tűzoltót. Egyenes úton vita nem is lehetne ebből. De kanyarban? Itt azért már nem egyértelmű (szerintem). Ha nem látta, hallotta az autós, akkor mégis hogy adott volna elsőbbséget a tűzoltónak.


A 80-al haladást pedig értelemszerűen nem a kanyarodásra értettem, hanem a kanyarodás előtti pozíciókra. A kanyar felé a sebességüket összeadva 130 jön ki, ami nagy tempó. Persze a kanyarban már lassabban kanyarodik a tűzoltó, de ha az autós csak akkor veszi észre, kezd fékezni, akkor már késő, lehetetlen megállni, és csatt. Márpedig kanyar felé 130-al közeledve jópár saroknál simán lehet hogy nem lehetett hallani és látni. De mondom mégegyszer úgy vitázunk, hogy nem ismerjük a körülményeket... Ismerni kéne a pontos helyszínt, kimenni, végigjátszani...

2012. jan. 19. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!