Miértnem limitálják az autók végsebességét 130 km/h-ban?
"ha 200-al beleszállsz a Volvóval a Trabiba,akkor a trabis húzza a rövidebbet"<< ez nem életszerű. Autópályáról van szó ( egyrészt ott trabantnak nemsok keresnivalója van szerintem ). Az emberek kb 50%-a nem tartja be a 130at, kivéve ha feltartja őt is valaki. Ők 130- 160 között autóznak most is. Ha mindenki betartaná a követési távolságot ( amire ugye a kisatósok is b@sznak, de mindenki csak a BMWseket szidja, hogy tolja a sort ), használná a tükröt, akkor szinte 0 az esélye, hogy valaki telibever 200-zal pályán. Ha Mari néni nem néz körbe és a 80nal baktató kamion mögül beugrik a belsőbe, és telibevered 130-cal, az olyan mintha egy 150-nel haladót küldenél meg 200-zal. Csak mint korábban írtam, aki gyorsabban megy, az legtöbbször figyel, a többi surmó sajnos nem.
Autópályán még mindig sokkal nagyobb veszélyforrás csúcsidőben az átlagsofőr, mint az a pár ökör, aki Enterpreis ürhajó üzemmódban közlekedik.
Kérdésre:
Az autógyárak autót gyártanak, amivel mindenki annyival megy, amennyivel akar, ebbe az autógyárnak "semmi beleszólása sincsen". Az autó egy eszköz. Mint ahogy a mikro sütő is. Hogy mit raksz bele, a te bajod. Akár macskát is belerakhatsz, senkit nem érdekel. Jó most már ráírják a kézikönyvre hogy nem célszerű, de attól még lehet...
Az viszont már egy jobb kérdés, hogy éberségit miért nem szerelnek az autókba. Én kötelező módon (EU szabályként) mindegyik új autóba kötelezővé tenném, mert ez vitathatatlanul a biztonságot szolgálná, és semmilyen negatív hatással sem járna.
"
-az ilyen sokkal jobban figyel, mint a közlekedés többi résztvevője.
"
Na ez a kedvenc érvem. "Sokkal jobban figyel". Ugyan mégis hogy tudnád már befolyásolni a reakcióidődet? Kb sehogy.
De mindegy, számoljunk:
200km/h --> 50-60m-t tesz meg az autó 1 sec alatt.
Az átlagos reakcióidő 1 sec, mire lesz fékhatás, 2 sec, vagyis kb 100m-t tesz meg az autó mire egyáltalán elkezdődik a fékezés (féktávtól most tekintsünk is el).
Életemben nem láttam még olyan autóst (főleg ilyen autóval nem) aki ekkora féktávot tartott volna az előtte levőtől pályán. Olyat viszont annál inkább aki a másik seggében halad a belsőben 200al...
Másik:
"mi baj történhet a pályán?"
Bármi. Olajfolt, vízátfolyás, hirtelen széllökés, a sofőr megijed valamitől, előtted hirtelen fékezés, bármi. Hirtelen bevágnak eléd, mert olyan gyorsan jössz, hogy a másik sávban nem számítanak rá, stb...
Én megcsináltam a csúszótréninget, ahol a pályára kb 30al mész fel. Ekkora tempónál is úgy megcsúszik az autó mint a p*a, és mire felfogod hogy mi történt, már az árokban vagy. Nem 200-al! 30-al. 200-al ha bármi van, még annyit sem tudsz kimondani, hogy "ba..." és már az árokban vagy, miközben 5* átpördültél..
De majd jobban figyelsz.... Na persze...
Miért nincs mindenkinek egyenlően 1.000.000 Ft -s fizetése?
Vagy miért nem lakik mindenki új építésű luxus villában?
Vannak szegények és vannak gazdagok. A gazdagok repesztenek a Veyronokkal a szegények cammognak a trabival.
Fogadd el. Limitálás baromság.
#20:20:
"De mindegy, számoljunk: "
Rendben, számoljunk. Azt nagyon jól kimatekoztad, hogy 200nál hány méter után kezdődik, a fékezés. Tételezzük fel, hogy a többi közlekedő sem Schumacher, náluk is legyen a fékhatás kialakulásáig eltelő idő 2sec. 130km/h nál 32.1 métert megy másodpercenként. Mire elkezd fékezni bizony megtesz 72-73 métert, jobb esetben ( ebben eddig szerintem egyetértünk ). ÉS mennyi az átlag követési távolság csúcsidőben a mezei vezetők között? 5 méter, max 10. Elég ritka az, hogy az autópályán a személyautósok LEGALÁBB 1 másodpercnyi követési távolságot tartsanak ( főleg a forgalmasabb főváros közeli részeken ). Ha figyelembe vesszük, hogy a közlekedők kb 90%-a nem tart megfelelő követési távolságot ( nem csak autópályán ), ez sokkalta nagyobb veszélyforrás, mint az a kb 0.001 %-nyi 200km/h felett közlekedő.
Abban igazat adok neked, hogy bizonyos tényezők fennállása esetén, biztos, hogy nem tudja megfogni a száguldó az autót. De ez ugyanez igaz a többi közlekedőre is. Tehát itthon olyan a közlekedési morál, hogy a veszélyhelyzet kialakulásához ( és egy súlyosabb karambolhoz ) nem szükséges túllépni a megengedett sebességet.
Na és itt jön a kedvenc indokod : ezek után figyelembe vehető szempont, hogy a száguldó birkák ( szerintem ) figyelenek.
20:20 vagyok.
Azért számoltam ki, mert ezzel szerettem volna érzékeltetni, hogy nincs olyan, hogy "majd jobban figyel". Ekkora tempónál már lehetetlen. És igen, valóban a 130km/h is sok, de azzal az ürüggyel gyorsabban hajtani hogy "majd úgyis jobban figyel" baromság. Ez nem indok.
Amúgy pedig a további véleményeim a következők:
A 200 és 130 közötti féktávban jelentkező 30-40m különbség elég sok ha valakinek az életéről van szó. Mondjuk igazából akkor már 1cm is sok lehet.
Talán az egyik legjobb kisfilm (1 perc) amit valaha készítetek erről, ez:
http://www.youtube.com/watch?v=BpZRxo3EWAc
érdemes megnézni!
Én pályán is igyekszem mindig direkt lemaradni az előttem haladóktól. Csakhogy mások (mert előzgetnek, vagy mert éppen egy 200-al száguldó elől ki kell térniük) folyamatosan bevágnak elém, arra kényszerítve hogy ismét lemaradva megpróbáljam fenntartani a követési távot. Mivel a mögöttem jövő azt látja hogy fékezek vagy maradok le, már előz is meg, és vág be elém. És ki is alakult az ördögi kör. Bp - Siófok táv nagyjából azzal telik, hogy megpróbálok lemaradni az előttem levőtől hogy legyen valamennyi követési táv.
De egyébként a vitathatlan és megkérdőjelezhetetlen állítással zárnám le a mondandómat:
" A féktáv a seb.el négyzetes arányban áll". Lsd videó amit linkeltem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!