Filmes trükkök, autóval kivitelezve mennyire valósak?
A tipikus akció filmekre gondolok. autós üldözés-menekülés.
Mennyire valósak ezek?
A valóságban mennyire lehet ezeket megcsinálni?
Konkrétan pár példa érdekelne:
1.Autóval ugratnak le, és az autó orra, eleje éri a földet, nagy szikrázás, csattanás, majd simán repesztenek vele tovább.
2. autóval áthajtanak nagy tűzfalon, a kocsinak semmi baja. Nem gyullad meg a gumi?
3. autóval kitörik a kerítést, ami ez a lánckerítés, és lakattal van összeláncolva, az autóval neki mennek a két póznának, amitől kiszakad a lánc, és kinyílik a kapu. az autó sértetlen? Nem törné össze az a két oszlop az autót?
4. menekülnek, majd egy rakétát belelőnek az útba, de a lángfelhőn átrepeszt z autó. Nem kéne ott egy hatalmas luknak lenni a betonon?
5 gumicsikorgás földes úton? menekült a hapek terepjáróval egy erdei úton, és ahogy kanyarodott, csikorogtak a kerekek. ezt hogy?
6. nagy sebességnél kilövik az autó egyik első kerekét, amitől keresztbe fordul az autópályán, majd 5-6 szor átfordul, és összetörik.
7. az autó tanksapkáját eltalálják egy mesterlövész puskával, amitől kigyullad az autó, majd felrobban.
8. egy hétköznapi személyautó mögé bebújva nem sérül meg az ember, ha gépfegyverrel szétlövik a kocsit.
9. autófeltörés, betörik az ablakot, beülnek, a kormány alatt összeérintenek két kábelt, és a motor már indul is, ezt kb 5mp alatt.
10. szakadék fölött megállnak az autóval, a kocsi eleje már lelóg kicsit, előre van dőlve, de berakják rükvercbe, és visszatolatnak. A kocsi ha előre dől, akkor már a hátsó kerekek hogy tapadnak?
1. a váz általában megnyeklik, lényegében totálkárosra törik és a futóműben is nagy károkat okoz, persze ha van akkora szögű a becsapódás
2. nagy sebességnél nem gyullad meg, mert nincs ideje
3. attól függ milyen nehéz az autó, mennyivel megy és milyen erősek az oszlopok
4. valószínű kéne lennie...
5. ilyen nincs...
6. simán lehetséges
7. ez is lehetséges
8. ez is
9. lassabban de megoldható kulcs nélkül...
10. sokmindentől függ :D
1. Ez attól függ, hogy milyen autó és milyen magasról (pl egy mai "műanyag" autó sokkal kisebb magasságról is tropára menne, mint egy régebbi, amibe viszont van anyag)
2. A tűzeset tesztelték a Discoveryn vmelyik műsorba, télleg nem lesz baja egy autónak attól, hogy rövid ideig átmegy a tűzön
3. Hát azért egy 1-2 tonnás autó nehogymár ne tudjon lezúzni egy lakatot meg egy láncot.. Szerintem ha nem is sértetlenül, de karcolásokkal ki lehet jönni a szituból
4. Jó, ez itt a dolog filmes része..
5. Nem mondok semmit, mer nem láttam és nem hallottam. Nemlehet, hogy csak pl a kerékagy csikorog?
6. Hát ha kilövik a gumit, és teljesen elveszti a sofőr az uralmat, akkor felborulhat, nagy sebbeségnél jópárszor borulhat is
7. Gondolom azért magadban te is tudod, hogy ez csak vetítés
8. Hát ezt nemtom. Szerintem van annyi anyag 1 autóban, hogy felfogjon pár lövedéket
9. Ezt nem a GTA IV-ben láttad?
10. Ha leesne, úgy nem lenne izgi a film
amiket megválaszoltak jól azt nem írom le újra :)
6. simán... videót is láttam már youtube-on, ahol defektet kap a kocsi, és szépen pörög, nehéz irányítani a kocsit, ha elől defektet kap
8. attól függ hogy hova bújik, egy ajtót pl. valóságban átvisz a golyó, de egy teljes autót nem biztos
9. ha nincs immobiliser a kocsiban, simán megoldható (régi kocsimnál mikor beletört a kulcs a gyújtáskapcsolóba Horvátországban, így kellett beindítani :) csak tudni kell mit hova köss, kell egy gyújtást adni neki, meg míg beindul, önindítónak adni áramot)
1. Ha sikerül akkorát esni, hogy lekoppan az autó eleje, azt ritkán éli túl az autó minden további nélkül. A lökhárító alsó része szilánkokra törik, az első futómű felüt, extrém esetben a karter is földet érhet. Mondjuk azt sosem tudtam, mi szikrázik a földetérésnél, mikor a lökhárító alatti műanyag légterelő koppan le.
2. Kellően nagy sebességnél nem gyullad meg, de azért nem érdemes próbálkozni vele.
3. A kerítés nem a láncnál fog kinyílni. A lánc általában elég erős ahhoz, hogy kibírja a nagy húzóerőt, inkább a zsanérok szakadnak le a tartóoszlopról. De az nem igaz, hogy semmi baja sem lesz az autónak: ha ez így lenne, a parkolási sérülések kb. negyede be sem következne (mert ugye attól a hülye kerítésoszloptól vagy Demszky-karótól nem sérülhet az autó). Igenis nyomot hagy rajta a vascső.
4. Az RPG-k, ha jól tudom, közelségi gyújtóval vannak szerelve, vagyis nem becsapódásra robbannak. Nagy lyukat nem hagynak a betonon, de kicsit átrendezik a környéket. Viszont sosem értem, miért nem a kocsit lövik ki, ha már úgyis arrafelé lövöldöznek...
5. Földes úton nem csikorog a gumi. Csak kemény burkolaton tud. De azt érdemes tudni, hogy az autós, motoros üldözős jeleneteknél jellemzően nem az eredeti hangot használják. Sokba kerülne felvenni, ezért utólag kevernek rá valamilyen hangot. Ebből néha egészen merész dolgok jönnek ki (pl. egyhengeres, négyütemű enduro alá kéthengeres kétütemű vinnyogást sikerül keverni).
6. Magas súlypontú, nehéz autók esetén (terepjáró/SUV/pickup) akár meg is történhet. A valóságban viszont az autógyárak hülyebiztos autókra törekednek: túl nagy oldalgyorsulás esetén inkább bután tolja el az elejét, mint hogy megtapadjon és boruljon. Nagy tempónál a hirtelen leeresztő kerék tényleg eltéríti az autót, de azért annyira látványosan nem röpköd, mint a filmeken.
7. A tankajtó alatt van a tanksapka, onnan egy hosszú cső vezet a tankig. Ebben a csőben benzingőz szokott lenni, ami a lövés hatására kiszabadul. Ha üres a tank, akkor lehet nagy pukkanás, mert akkor odabent is gőz van és a tanksapka környékén belobbanó gőz robbanást okozhat. Teli tanknál erre kisebb az esély. De nem jellemző, hogy lövés után békésen égjen a benzin, aztán hirtelen robbanjon be. Egyszerűen "nem szeret" csendesen, kis lánggal égni.
8. Egy darabig felfogja a lövedékeket az autó, főleg, ha a motorblokk mögé sikerül bújni. De több perces sortűz esetén már képtelen rá.
9. Működik. Feltéve, hogy az autót gyújtáson hagyták. De ekkor egyszerűbb elfordítani a kulcsot. Először is ki kell iktatni a kormányzárat, utána áramot kell adni a gyújtásnak (dízelautó esetén a mágnesszelepnek az adagolóban), be kell kapcsolni a többi szükséges fogyasztót (elektromos üzemanyag-szivattyú, izzítógyertya, ha van), aztán a behúzótekercsnek áramot adva indítható az autó. Ja, és mondanom sem kell, hogy minden vezetékvéget le kell csupaszítani, de ez a filmhősöknek a ránézés erejével megy.
10. Úgy, hogy kötéllel húzzák vissza, csak azt nem látod. A valóságban ez nem működik, de különösen akkor jó poén, ha elsőkerekes autó esetén sikerül így visszatolatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!