Egy 30 milliós autóban nagyobb biztonságban vagyok, m int egy 3 milliósban?
Szóval drágább autó, erősebb karosszéria, jobb légzsák, több légzsák, erősebb biztonsági öv, a karosszéria jobban elnyeli az energiát...stöbbi.
Szóval egy 30 milliós autóban 1000% hogy kevesebb bajom történik, ha belém repeszt egy teherautó, vagy egy személyautó, mintha ugyan ez az eset történik, csak egy 3 milliós autóban ülve?
És a drága autó már olyan biztonságos, hogy ha bese kötöm magam, akkor is ott az oldalsó légzsák az ablakoknál, meg minden, szóval ott ha nem vagyok bekötve, kevesebb bajom lesz, mint egy olyan autóban amiben, mondjuk csak 2 első légzsák van?
Egy nagy sebességgel haladó teherautó ellen semmi nem fog megvédeni.
A légzsák pedig semmit nem ér biztonsági öv nélkül, még egy harmincmilliós autóban sem. Egész egyszerűen azért, mert úgy van megtervezve a rendszer, hogy feltételezi, hogy be vagy kötve.
Ez nem feltétlenül igaz, mert sógoroméknak van egy nagy BMW X6-osuk ( azt hiszem M széria ), meg egy sima Fiat Bravo.
Horvátországban voltak nyaralni, ott frontálisan beléjük ment 2 ( oldalról, előlről ) kamion, a kárszakértő azt mondta, ha a BMW-vel mennek BIZTOS, hogy meghalnak, mert összenyomja őket a légzsák, mivel a Bravoban csak elől van légzsák és két oldali, ezért nem nyomta őket össze.
Ez épp a pillanat "biztonsága", hogy mekkora a kocsi biztonsági érzete, és mennyivel biztonságosabb.
Ha nem kötöd be az övet, meghalsz. Ha nem repülsz ki az ablakon, akkor a légzsákok ölnek meg.
A teherautó ellen pedig semmi nem véd, ahogy 140-nél sem tud megvédeni semmi, akkor már a 10 légzsák is csak halotti lepel lehet.
Nem biztos. Ha vmi régi és ritka oldtimert veszel 30 millióért az nem lesz biztonságosabb mint mondjuk egy Renault.
De egy felsőkategóriás luxusautóba már lehet hogy 12 légzsák van és olyan biztonsági rendszer hogy felbukkanó akadálykor rögtön fékez.
Amúgy 20 milliós autó is elég biztonságos, felesleges kiadni +10milliót. :)
Ha biztonságól van szó akkor a Volvo viszi a pálmát.
Általánosságban 100% igen, több esélyed van, mert:
- erősebb a fék
- jobb a tapadás (ált. egy luxusautón nagyobb, szélesebb kerék van) és az irányíthatóság
- több a légzsák
- nagyobb a kasztni és annak jobb is a védelme
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!