Jobb kéz szabály. Most lesz az utolsó órám jön a forgalmi vizsga előt és egyszerűen a jobbkéz szabályt nem értem. Ötlet?





Lelassítasz, lassan, gurulva mész be a kereszteződésbe és közben folyamatosan jobbra figyelsz és a lábadat a fékpedál fölé helyezed, ha jönne valami, akkor gyorsan megtudj állni.
Ha nem jön semmi, akkor láb vissza a gázpedálra és go tovább.





10:48 "NAGYON REMÉLEM HOGY NEM KAPOD MEG A JOGSIT !!!!!!"
Irigykedsz,mi? :Dddd
Magyarország,én így szeretlek!





Mi az, hogy nem látsz ki?
Állítsd be az ülést...
Az oktatód meg mit csinál melletted, miért nem basz le ilyenekért?
Elég szomorú, hogy közvetlenül a forgalmi vizsga előtt, hogy így is el lehet jutni...
Mikor meglesz a jogsid, akkor sem fogod érteni?:(





20 éve vezetek,de valahogy a sok balfék furgonosnak mindig a kereszteződésnél sikerül leparkolniuk,nehogy véletlenül látni lehessen...:S
Ilyenkor én is lépésre lassítok.





Én mikor vezetni tanultan benyomott kuplunggal kellet begurulni a jobb kezes kereszteződésekbe. Jobbról jó balról megkapod az elsőséget mehetsz.
Volt olyan kereszteződés ami nem volt belátható itt nagyon lassan kellett begurulni addig amíg nem látok.










Ténleg gáz, hogy nem tudod, de legalább van bátorságod megkérdezni, ez még mindig a jobbik eset, mintha 50 évet így élnél le.
Mellesleg kedves előző válaszadók: a kérdező magát a jobbkéz szabályt érti, csak a gyakorlati kivitelezést nem, hogy hogyan is kell gyarkolatban csinálni, ugyanis ez sehol sincs leírva. Azzal, hogy a "jobbról jövőnek elsőbbsége van" még nem leszel közelebb....
Induljunk az aktuális kereszteződéstől mondjuk 50m távolságról: nézed hogy neked van-e táblád: nincs, akkor vagy jobbkéz lesz, vagy a jobbról jövőnek lesz táblája.
Ekkor már elkezded felmérni a kereszteződést, hgoy mennyire lehet majd belátni vagy mennyire nem. Ha vannak kirakatok, lehet nézni az üveget, hátha tökröződik esetleg, és az is ad támpontot.
Közelebb érsz, a keresztben jövőnek nincsen táblája, tehát jobbkezes lesz. A kereszteződés beláthatóságától függően:
- ha jól be lehet látni, csak lassítasz, lábad a féken, ha nincs senki gáz, és már át is értél
- ha úgy lehet csak belátni hogy kicsit közelebb kell menni, akkor egészen lelassítasz, cm menet, kuplung benyomva, láb a féken, és így hagyod gurulni az autót és piszkosul figyelsz. Ha valaki megjelenik, azonnal fék. Ha nem, akkor pedig kuplung felenged, gázzal megtart ha kell, majd gáz és tűz át
- ha semennyire sem belátható, akkor én a következőt szoktam csinálni: megállsz (teljesen) abban a vonalban, ahol a keresztben jövő még nem találhat el. Ezt az út és a sáv alapján nagyjából látod. Ezek után pedig nagyon nagyon lassan, cm-enként tolod előre az orrod. Esetleg 20-30cm-enként megint teljesen megállsz. Kb. úgy mintha keresztben folyton jönnének és úgy akarnál átmenni, hogy beengedjenek. Szóval így szépen centinként csorogsz előre, és nézel jobbra, de úgy hogy teljesen ráhajolsz a kormányra, így jobban előre lehet látni. Csorogsz, csorogsz (de nagyon nagyon lassan) amíg be nem látod. Lehet hogy ez már csak a kereszteződés kellős közepén lesz így. Utána viszont gáz és amiylen gyorsran csak lehet, átmész a kereszteződésen. 20-30 centinként pedig azért célszerű megállni, mert nem tudhatod hogy a keresztező útra hogy kerülnek autók. Ha mondjuk oda is éppen kanyarodnak, és mennek 40-50el, ha centinként de folyamatosan, megállás nélkül tolod be magad, akkor is lehet hgoy eltalálnak, mert már nincsen idő fékezni..
Ahogy az oktatóm fogalmazott annak idején:" ez egy játék, ahol az nyer aki hamarabb észreveszi a másikat. A cél az, hogy mindig te nyerj, hiszen neked kell elsőbbséget adnod." Ha Te nem látod, ő sem láthat téged.
Ha meg kell állni, hát sajnos meg kell állni, ezzel nem nagyon tudsz mit tenni. A KRESZ jobbkéz esetben nem szabályozza az elsőbbségadás módját csupán azt, hogy elsőbbséget kell adnod. Ha ezt csak megállásssal lehet teljesíteni, hát úgy.
És még egy fontos idézet:"Nem abból kell kiindulni, hogy úgysem jönnek, hanem hogy biztosan most jön valaki keresztben." Sok idióta dudál ilyenkor majd, de ne foglalkozz ezzel. Ha nem látod be a kereszteződést, sajnos nem tudsz mit tenni. Beláthatatlan kereszteződésbe nem szabad bemenni. Én majdnem így törtem össze a kocsit, egy életre megtanultam (dudáltak mögöttem hogy menjek már).





Előző vok:
Úgy is megfogalmazhatom: olyan sebeséggel gurulj be, hogy a keresztből hirtelen feltűnő autó előtt is meg tudj állni:
ha nagy a látótávolság, mehetsz gyorsabban is, hiszen messzebbről meglátod, van időd fékezni.
Ha a látótávolság nulla, csak nagyon lassan szabad csorogni, hiszen nincs időd fékezni.
Továbbá: gondolj bele a keresztben jövő helyzhetébe is: gondold el hogy ő mit láthat onnan belőled: ha semmit és egyszer csak begurulsz elé, már ő is tehetetlen...
Pont itt nálunk van egy ilyen kereszteződés: nagyon veszélyes: oldalt parkolókocsisor, emiatt a látószög nagyon szűk. gyakorlatilag csak akkor látod a keresztből jövőt, ha már odaért eléd.
Ha esetleg jobbról jön kamion/busz ami mellet nem lehet elférni, de a buszt a tetejéről látod, akkor lehet kicsit bátrabban, bár motoros még iylenkor is jöhet!
11:26
nem hinném hogy irigykedik csak aki ezt sem tudja az utolsó órán azt jobb ha nem engedik ki a forgalomba :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!