Bocsi, ha esetleg hülye kérdés lenne, de 2 hete lett meg a jogsim. Ha satufékkel kell fékeznem, akkor mi történik, ha behúzom a kéziféket? Jót teszek vele? Lehet, hogy ezt az oktatómnak kellett vna elmondani, de nem tette.
17/L
2011. máj. 2. 08:57
1/9 anonim válasza:
Hat, a kezifeknek valoszinuleg annyi lenne utana. Annak a hivatalos neve rogzitofek, es nem veletlenul. Fekezesre az uzemi feket kell hasznalni. Ha az meghibasodik, akkor motorfekkel, majd kezifekkel le tudsz allni, de a kezifeknek semmi esetre se tesz jot. A fekuton se valtoztat semmit, mert ha allora is fekezed a kereket rogton egy satuval, az max megcsuszik az uton, de egy mar allo kereket hova akarsz tovabb fekezni meg a kezifekkel is? Jo hogy nem rukvercbe akarsz kapcsolni, hogy ellenhajts...
2011. máj. 2. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Csak rosszat teszel. Ha benyomod padlóig a féket, fen áll a megcsúszás veszélye, azonban az ABS megteszi azt a szívességet, hogy nem fékezi állóra a kocsit, így irányítható marad, azonban az ABS nem ismeri a kéziféket, és annak a fékerejét nem szabályozza, így a hátsó kerekek megcsúszhatnak. Hidd el, az autó érti a dolgát. Ha nagyon használni akarod a jobb kezed, mozgasd a kormányt.
2011. máj. 2. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Sokat nem érsz vele. Az üzemi féket működtető fékmunkahengerek jó nagy fékerőt tudnak produkálni. Ha hátul dobfék van az autón és arra hat a kézifék, nem növekszik a fékerő, csak akkor várható valami, ha tárcsafékes, a kéziféknek külön dobbal. Ekkor a dob egyébként nem fékez, a kézifékkel tudod működésbe hozni, de a fékereje elenyésző. Ami viszont nagyobb baj: általában a hátsó tengelyre hat, a blokkolásgátló (ha van) nem hat rá és kioldani is bonyolultabb, mint felengedni a pedált. Vagyis nagyobb a veszélye annak, hogy megcsúszik az autó.
2011. máj. 2. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
NEM!!
2011. máj. 2. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
A kézifék nem arra való, hogy megállj vele, hanem hogy az álló autót rögzítsd. Satufék után már nem tudod jobban fékezni az autót.
2011. máj. 2. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
ha elveszted a tapadást, akkor nem állsz meg!
2011. máj. 2. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Azért én megnézném mikor satufékezel,akkor mi történik veled ha nem a kormányon támasztod meg magad,hanem a rögzítőfék után nyúlkálsz. Jó esetben éppen nem fejeled le a kormányt.Persze ez útviszonytól is függ,de száraz aszfalton épp elég magad megtartani
2011. máj. 2. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Satufékkor mire lenyúlsz a kézifékkart keresgélni, mire úgy isten igazából izomból felhúzod pár kattanásnyira hogy megállítsd a kocsit, azalatt az idő alatt jobb esetben az üzemi fékkel már meg is álltál. Mellesleg vészfékezéskor baromira nem arra kéne figyelni hogy a kéziféket keresgéld, hanemjobb esetben (a nagykönyv szerint) taposni a féket, a kuplungot, keresni azt a kerülő utat amerre tekerni kéne a kormányt, az akadály előtt kicsit elengedni a fékből hogy tudj kanyarodni, majd utána megint fékezni. Na most ez még így leírva is sok. Én gyakorolgattam így vészfékezni, k*va nehéz... Szóval mindeközben pláne nincs időd energiád arra, hogy a kézifékkel szarozz. Eleve is a kocsi súlya a fékezés erejétől előre megy, tehát hiába is húznád be, szart sem érnél vele.
Plusz előttem említettek: ABS nincs rajta, nem erre lett kitalálva.
2011. máj. 2. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Butaság lenne. És ahogy előttem is írták: Idő sincs rá.
A kézifék hivatalos neve nem véletlenül _rögzítőfék_.
Vészfékezéskor elegendő a pedált taposni. Az mindegyik keréken egyenletesen fog. (Ha ABS van, akkor még szabályozza is a robot, hogy melyik mennyire fogjon.).
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!