Ha mindenki száguldozik, akkor én se tartsam be a seb. korlátozást?
Városban is 50-55 körül megyek, és mindenki előzget,
Folyton úgy érzem feltartok mindenkit, lassan megyek. Mások 60-65-tel mennek.
Nem akarom , hogy megbüntessenek, vagy balesetet okozzak, de mondják, hogy "fel kell venni a forgalom tempóját".
Most akkor, ha mindenki 65-tal megy akkor menjek annyival én is?
Azért ez nehéz kérdés, mert ha nem a forgalom ritmusát követek talán nagyobb veszélyforrás vagy magadra és a környezetedre, mintha tartanád a ritmust és mennél Te is 60-65-el.
Úgy gondolom, hogy aki rutinos vezetö és nem itt akar igazságot teremteni az ezzel egyetért.
Én nyugis vezetö vagyok fiatal korom ellenére, de a forgalom ritmusát igyekszem tartani, mert így nem kerülgetnek, nem kúsznak fel a seggembe és ezáltal nem is idegesítenek annyira vagyis nem idegesítjuük egymást kölcsönösen. Nem az ilyen mértékü sebességtúllépés a veszélyes, hanem a stressz és a figyelmetlenség.
Gondolj csak bele, lesed a tükröt, mert tolna le valaki, de közben elötted megáll a sor. Pont elég az a sok kis szempillantás, hogy a lassúságod ellenére összehozd a balesetet.
"Gondolj csak bele, lesed a tükröt, mert tolna le valaki, de közben elötted megáll a sor. Pont elég az a sok kis szempillantás, hogy a lassúságod ellenére összehozd a balesetet.
"
Ezzel részben egyet értek, de a másik fele a dolognak az, hogy a szabály az szabály, illetve a 65-os gyorshajtás pedig akár már csekkes is lehet.
A másik dolog hogy most nemrég ütöttem el egy macskát, aki kirohant elém. Csak azért nincsen nagyob lelkiismeret furdalásom, mert 50 körül mentem, azaz a megengedett tempóval.
Abba bele sem merek gondolni ha esetleg ne adj isten egy embert ütöttem volna el. Akkor már baromira nem lenne mindegy hogy 65-el mentél vagy csak 50el!
Ez az egyik része.A másik az,hogy a sebesség növekedésével exponenciálisan nő a mozgási energia,ezért nagyobb a fékút is.Tehát,ha hirtelen befékeznek előtted,ráadásul egy drága autó,aminek igen jó fékjei vannak,akkor 50-nel könnyebben elkerülhető a csattanás...
Ugyanakkor én a gyorshajtókat okolom a dugók kialakulásáért.Ugyanis,olyan gyorsan mennek,hogy utoléri egyik a másikat,ezzel egy kocsi hosszával csökket a hasznos útfelület.Majd a 3. ezt a lecsökkent úthosszt+az emiatt lecsökkent átlagsebesség okán még hamarabb megteszi és így tovább.
Ebben van valami, de a dugók fő oka a - mily meglepő - a sok autó :) A Bp-i utak egész egyszerűen nem ekkora forgalomra lettek tervezve, illetve a történeti fejlődés miatt sok helyen esély sem lenne nagyobb utak építésére. Az épített városok esetében könnyebben tudnak 4-5-6 sávos utakat csinálni ami elég.
Aztán arról még nem is beszéltünk, hogy az idióta közútkezelőnek sokszor csúcsidőben jut eszébe, hogy halaszthatatlan aszfaltozni valója van, és ha egy sávot lezárnak, akkor már pláne megáll az élet.
Ha jól sejtem eljutottunk a szabályos vs biztonságos kérdéshez.
Nézd szerintem alapvetően másokért nemkell szabálytalankodni, de sajnos ott tartunk, hogy az a biztonságos.
Persze a hétvégi autós a kresszkönyvből megmondhatja neked, hogy a forgalom tempóját a szabályos határokon belül kell felvenni, de abba bele is pusztulhatsz.
Én annyit mondok, hogy állj be a sorba, de csak épésszel.
Effektíve senki nembánthat azért, hogy feltartod mert szabályoskodsz, de fölösleges. Szerintem minden úton nézz ki egy reális, biztonságos tempót, amivel még nem tartod fel a többieket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!