Ha mindenki száguldozik, akkor én se tartsam be a seb. korlátozást?
Városban is 50-55 körül megyek, és mindenki előzget,
Folyton úgy érzem feltartok mindenkit, lassan megyek. Mások 60-65-tel mennek.
Nem akarom , hogy megbüntessenek, vagy balesetet okozzak, de mondják, hogy "fel kell venni a forgalom tempóját".
Most akkor, ha mindenki 65-tal megy akkor menjek annyival én is?
De nem bírod megérteni, hogy ha 55-60-nal "száguldozol" akkor nem fizetsz bírságot, igaz? Csak arra vigyázz, nehogy felcsavarodj a fára ilyen sebesség mellett. Az ilyeneknek szoktam ökölbe szorított kezemből kilógó középső ujjammal jutalmazni előzés közben. Meg mikor fel van kapcsolva szikrázó napsütésben a hátsó vagy első ködlámpájuk, akkor ráverem a refit, és látom a tükörbe, vagy szemből, hogy engem szid, csak nem veszi észre magát mennyire hülye.
Nem baj, tudom én vagyok a bunkó, csak az ilyennek nem lehet még megmagyarázni sem mennyire ostoba, tudom, mert már próbáltam.
De érdekekes, mennyire le lehet szűrni így látatlaban is, ki mivel, és milyen állapotú autóval vagy inkább kocsival járkálhat...
Jellemzően az ilyen szabályoskodók nem ismerik a KRESZ-t csak a sebességkorlátokat, de azt nagyon. Közlekedési morál 0! Nem baj fiam ülj le egyes!
20:28
egyetértek veled és ment a zöld ujj :)
én már itt irtam 1-2 komot de rájöttem h hiába, és sztem te is csak hiába irtál mert ettől a szép hosszú szövegtől még nem szünik meg aza rengeteg autós aki 40-45 el megy a városban.
én Mercivel mindig is 60-62vel mentem még trafi előtt is és soha nem kaptam csekket.
és téll le lehet igy látatlanban szűrni h ki mit vezet. általában ki köbcentis szarokat pl swift, corsa...
akik rendes géppel megy az meg csak anyázik miattuk.
én pl 2.ban megyek mindig a városban mert ha felrakom 3.ba akkor a 6000cm3 letúrja a 45özö gyerekeket az útról és akkorra mire észreveszem már 3.seb 120kmh.
jah és még az idegesitő dolgokból kihagytad h reflektorral megy a seggedbe és le nem kapcsolná. én tavaly 1 éjjel keresztbe fordultam 1 ilyen előtt és az acélos bézbolütővel kivertem a lámpáit és még ő akart megverni. a gyökér :)
Fel kell venni a forgalom ritmusát:
Ez azt jelenti, hogy a max. seb. határ felső határánál 10%al lassabban nem illik menni, tehát pl. 50nél 45-nél lassabban nem illik döcögni, 70nél 60-nál lassabban nem illik, és így tovább.
Az hogy mások mit csinálnak, ne érdekeljen, tartsad be a szabályokat. Az mondjuk igaz, hogy minden km óra siet, ezért szoktam én az órám szerint 55-60 között menni, mert akkor pont 50-55el megyek, ami teljesen jó és szabályos, még a trafi sem mérhet be. 50 helyett 55 még belefér.
Én úgy szeretek (szeretnék) autózni, hogy az óra mutatóját odaszögezem a felső határra, és onann el se mozduljon. Na ez amit ma Bp-en lehetetlen megvalósítani. 70-es táblánál akármelyik sávban haladsz, még a belsőben is sokszor balf*kodnak, és fékezgetnek, így képtelenség egy normális 70-el végiggurulni.
Am. a nagy sietőknek, gyorshajtóknak megsúgom: hogy ügyes sávváltásokkal sokkal gyorsabban lehet haladni, mint padlóig nyomni, aztán a pirosnál fékezgetni. Rengetegszer volt már olyan, hogy mellettem előzgetett mint a barom, én meg az egyenletes 50-et tartva a következő zöldnél repülőrajtból úgy megelőztem mint a huzat. Illetve néhány lámpa után beértem. Ezért a nagy sietség? Felesleges. Inkább arra kéne törekedni, hogy a külső sáv lassú, a belsőbb gyorsabb, a legbelső meg a leggyorsabb legyen. De az hogy sokszor a külső sáv gyorsabb, nonszensz. A hungárián még egyszer nem tudtam 70et tartva haladni, pedig a kocsik száma nem volt nagy.
Továbbá: szintén gyorshajtók figyelmébe: ha ne adj isten baleset van, és a gyorshajtást megállapítják, az nem lesz egészséges.
Kérdező: tartsad a normális tempót (de azt viszont tessék is tartani, nem 40-el tötymörögni) és kész.
Egyébként épp most kedden történt meg: előttem mercis! ürge. 70-es tábla, elkezd 70ről fékezni. mondom miért? Mentünk tovább, 50m-re 50-es tábla. A csávó (egy állat jó valami clk mercivel) annyira betartotta a szabályokat, hogy az 50-es tábla vonalában már valóban csak 50el ment. És városba be, ki, sok helyen voltak különböző táblák, mindenhol m-re pontosan betartotta a korlátozásokat. Ilyet én még nem láttam, eleinte idegesített, de aztán rájöttem hogy igaza van, Ha egyszer ez a szabály.... Egy idő után aztán meguntam, megelőztem és mentem 55-el :) de a lényeg hogy lehet így is. És nem voltam rá dühös, mert így kéne! Becsületére legyen mondva mindig húzódott jobb szélre hogy aki akarja, meg tudja előzni.
Egy érdekes számolás kiegészítésül:
Ha 25 km-t kell megtenni:
- 50-el haladva: 30 perc.
- 60al haladva: 25 perc.
Vagyis 5 perc különbség van 30 perces folyamatos autózás esetében, akkor ha a különbség végig állandó. A gyakorlatban jellemzően 1-2 perc lesz a különbség. Jó, egy esetben sokkal több: ha mondjuk 60-al átmész egy olyan vasúti átjárón/zöldön ahol ritkán van váltás, vagy sokáig kell állni. De azért ez nem annyira gyakori.
T5 !
Már nagyon sok válaszodat olvastam. Te egy Superman vagy.
Az ilyenek miatt halnak meg sokan ártatlanul, mint amilyen te vagy!
@11:58
Kedves névtelen fórumozó!
Örülök, hogy sok válaszom olvastad, és meg is jegyezted azt, hogy én írtam őket. Bizonyára az is feltűnt Neked, amit hangsúlyozni szoktam ilyen jellegű kérdéseknél (megfogadtam mostanában, hogy igyekszek, inkább szakmai kérdésekre válaszolni): "A közút nem játszótér"
Szeretném, ha tudnád, hogy nem vagyok egy Superman, sem friss jogsis boyracer. Nincs az autómon szárny meg kívánságlista, teljesen gyárinak néz ki, egyedül a motort(szívó, kipufogó oldal) és a futóművet(kerekek, gátlók, stb) módosítottam, és kihegesztettem a kasznit.
Csak egy olyan valaki vagyok akit a nagy átlagnál jobban érdekel az autó, annak műszaki háttere és tulajdonságai, valamint a saját autójának állapota. És igen, néha intenzívebben érem el azt a sebességet mint mások, és esetleg nagyobbakat is fékezek, jobban berakom az autót a kanyarokba, ezért nézhetnek rám furcsán. De veszélyeztetni ezzel még senkit nem veszélyeztettem. Ha valaki előz, azt segítem, ha valaki jobb nálam, elfogadom.
Ugyanakkor nem haragszok azokra akiknek az autó csak közlekedési eszköz. Valahol nem értem őket (persze ők se értenek minket), de elfogadom, hogy ők is kaptak vezetői engedélyt. Ebbe most ne menjünk bele.
Kettőnk közt a félreértés abból adódhatott, hogy az "autós társadalom" két különböző csoportjába tartozunk.
Annak viszont örülnék, ha kifejtenéd, hogy miért halnak meg emberek az olyanok miatt mint én. Szerintem sokkal veszélyesebbek azok a tapasztalatlan emberek akik nem elég, hogy nem érzik az autót, de még önkéntes rendőrködnek is.
De ha tanácsolhatom, ezt a vitát privát keretek közt folytassuk, ne "offoljuk szét a kérdést.
A válasz írója 73%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 22:15
Elolvastam a cikket.
az 50 és a 80 között éppen csak 30km/h különbség van, illetve trafi esetében 30 rugó. Mellesleg a 80-al haladáskor szerintem még az előtte haladók zöld hullámának a végét csípi el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!