Hogy lehet figyelni, hogy az úton tartsam az autót?
Most gyakorlok vezetni, eddig egyszer voltam forgalomban és elég nehézkes. A vezetéssel magával nincs gond, váltás, pedálok, szabályok betartása megy, minden ok. Csak, nehéz egyenesen tartanom a kocsit. Vagy kimegyek jobbra, mert ugye jobbra tartás, csak akkor rámegyek a padkára, meg kátyús stb. Vagy nagyon közel megyek a felező vonalhoz. Egy ideig megy középen tartani, csak jönnek a kanyarok, és utána megint nehéz egyenesben vezetni folyamatosan.
Kérdeztem embereket, és azt ondták nézzem a tükröt, a felező vonalat, meg a padkát, de akkor is egy ideig megy az egyenesen vezetés, utána kicsit lemegyek balra, vagy jobbra.
Azt mondják majd megszokom, mert még most nem érzem a autót.
De, most akkor mire figyeljek, a padkát nézzem a tükörbe, vagy a felező vonalat?
Lehet rosszul értelmezem a kérdést, de ha igazam van, akkor a válasz az, hogy egyiket se. Ugyanis a tükör nem az útpadka vagy a felezővonal figyelésére van.
Amikor a kocsiban ülsz, akkor a legfontosabb mindig arra figyelni amerre haladsz. Folyamatos 50 km/h mellett - ami mondjuk a lakott területen megengedett maximum - a legfontosabb hogy lásd ami előtted van, például a kerékpáros kisgyerek meg a bevásárlószatyros nagyi a zebra előtt. A tükörbe ilyenkor is bele kell nézni gyakran, ugyanis haladáskor ez a "berendezés" arra szolgál, hogy figyelemmel kövesd a mögöttes forgalmat, pl. sávváltás előtt meg kell nézned hogy nem érkezik-e valaki éppen mögéd vagy nem jön-e kékvillogós autó ami elől kultúrált vezető ugye lehetőségei szerint lehúzódik.
Azt hogy az úton hol vagy (a "saját" sávodban, a másikban vagy éppen már a padkát veszed igénybe) azt előre nézve kell megállapítanod. Ez megszokást igényel, idegeskedni felesleges, mert az csak ront a teljesítményeden.
A legjobb ha nem szorítod, hanem csak normálisan fogod a kormányt és finom, nem kapkodó mozdításokkal az autót nagyjából a sávod közepén tartod. Persze eközben figyeled a forgalmat előtted, a táblákat/aszfaltra festett jeleket, a tükröket és lepillantasz a műszerfalra is néha. Amíg a T betűs kocsiban ülsz ez elég komplikáltnak tűnik, a műszerfalról neked legfontosabb a sebességmérő, a vízhőfokkal meg az üzemanyagszint-jelzővel ráérsz majd a sajátod automobilodban foglalkozni. :)
Ugyanez volt a problémám (te is nő vagy?), amikor először vezettem forgalomban. Akkor azt hittem, sosem fogom megtanulni... Mára már több mint 200.000 km-t vezettem.
Kb. egy hónap gyakorlás kellett, mire teljesen megszűnt ez a dolog és koncentrálás nélkül is egyenesben tudtam tartani az autót.
Tényleg nincs rá bevált recept. Sőt, ne koncentrálj nagyon erősen arra, hogy egyenesben tartsd az autót, mert elveheti a figyelmedet már, fontosabb körülményekről. Rendszeres vezetéssel néhány hét alatt belejössz.
Ez nekem is nehezen ment. Gyakran kétséges volt, hogy az úton maradunk-e....Kicsit segített, mikor véletlenül ott maradt egy párna a vezetőülésen, és kiderült, hogy magasabban ülve, ha látom magam előtt a kocsi orrát is valahogy jobban érzékelem merre megy.
De nyugi, majd belejössz! Én abszolút antitalentum voltam, kb. 40 óra vezetés után mondta az oktató, hogy most már muszáj vizsgára jelentkeznem, mert szervízbe fogja vinni a kocsit és az a kihagyás ugye nem tenne jót...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!