Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Milyen a Hóban vezetni?...

Milyen a Hóban vezetni? Tapasztalatok? Mire kell nagyon oda figyelni?

Figyelt kérdés
Köszönöm a válaszokat elöre is!
2009. dec. 16. 09:10
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

A hirtelen erős fékezés egyenlő a megcsúszással és akkor már nem tudod irányítani az autót ara csúszik amere az erő hat rá. Nehéz visszanyerni az uralmat az irányítás felett. Ha érzed, hogy kezd csúszni fékezéskor csökkenteni kell a fékerőt. Csúszásnál ellenkormányzással talán tudsz még valamit csinálni.

Szóval lassabban és óvatosabban, mert megnövekszik a fék út hossza, és kerülni kell a hirtelen kormánymozdulatokat.

2009. dec. 16. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
0%
Sanzi ezt a kérdést te tetted fel?
2009. dec. 16. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

A lényeg, hogy kerüld a hirtelen kormánymozdulatokat, óvatosan fékezz és persze haladj olyan sebességgel amivel bármilyen szituációban el tudod kerülni a balesetet!

Ha pedig szeretnél kicsit gyakorolni keress este egy üres parkolót vagy nagyobb területet és próbálgasd a kocsit megszokni csústzós úton(persze csak finoman), nekem ez bevált de azért még érnek engem is meglepetések!

2009. dec. 16. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim válasza:
100%
A többi béna sofőrre! :D Rájuk nagyon oda kell figyelni.
2009. dec. 16. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Én is azt javaslom, hogy előbb azért teszteld az autód viselkedését, illetve a saját reakciódat egy nagy parkolóban! AMÚGY NEM KELL FÉLNI A HÓTÓL! Egy jól felkészített autóval (4db téli gumi, esetleg hólánc) egy felkészített vezetővel nem lehet baj! A lényeg teljesen máshogy kell vezetni mint szárazban, lassan megfontoltan. Nincsenek hirtelen intenzív fékezések, kormánymozdulatok, mindent olyan óvatosan, kiszámíthatóan kell csinálni. Pl. fékezéskor használd a motorféket visszakapcsolva kisebb fokozatba stb.
2009. dec. 16. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy mondták: próbáld ki az autót egy megfelelő helyen. Értsd: ha megcsúszol, érzésre olyan, mintha gyorsulna az autó - mindezt nem kívánt irányba, tehát legyen sík hely erre. Így megtapasztalhatod, mennyit képes adott körülmények között átvinni a gumid. Szabad és kell is felfedezni az autó és a gumik határait, hogy: ne legyünk túl merészek (drága tanulópénz), de túl gyávák se, hogy a többi közlekedőt indokolatlanul lassú haladásunkkal feltartsuk.


Amire "nagyon kell" figyelni: minden erő, amit a gumi ad-vesz át (gyorsítás, lassítás, oldalerők) egy további közvetítőn (víz/hó/latyak/jég) adódnak át, ami minél inkább elválasztja az abroncsot az útfelülettől, annál kisebb erőt enged át magán. Ehhez mérten kell megválasztani a sebességet és a végrehajtandó manővereket. Emellett fontos, hogy menet közben a kormányzott kerekek sose fékeződjenek állóra, tehát felengedett kuplung mellett motor és óvatos lábfék használat szükséges. Hátsókerék-meghajtással mindez fokozottabban érvényes, ott a hajtóerő nem segít a kormányzott kerekeknek irányba fordítani az autó orrát.

Tökéletesen sík úton, egyenesen elméletileg akár a szokott tempóval is lehet menni, ugyanakkor amint egy kis oldalerő vagy úthiba miatt a kerekek kitérnek a nyomvonalból, a mozgási energia az elfordult autót is az addigi, immár oldalirányba sodorhatja, akár 30-nál is. Tehát ismert jó szakaszon, egyenesen nem döcögni, egyébként pedig óvatosan, a gyakorláson tapasztalt határok figyelembevételével.


+ Jó minőségű (ha "bakelit" kínai csoda, az nem tapad), kellő bordázottságú és bordamélységű abroncsok, az öntisztulást/kapaszkodóképességet elősegítő nyomásra fújva.

2009. dec. 16. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
További javaslatom, figyeld a nyomvájúkat (nem az aszfaltét)mert adott esetben nem biztos, hogy az autó hajlandó kimenni belőle vagy ellenkezés után hirtelen kiugrik. Ha elindul az autóés nem reagál a szokásos korrigáló kormánymozdulatra, ne próbálkozz további kormánytekeréssel. Nehéz ellenállni, meg a féktaposásnak is, de fronthajtásnál a gázadás lehet hogy helyrehúzza az autót, utána pedig motorfékkel lelassítani biztonságos sebességre. A motorfék csodákra képes. A bepánikolás görcsös pedálnyomkodásal kormánytekeréssel biztos piruett
2009. dec. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
36%

Hát én mindig parázok attól, hogy mikor csúszik meg ezért necces kanyarban direkt megcsúsztatom aztán csak ellentekerek és nemszállok le a gázról :D fogadd meg teis


Egy Ladás

2009. dec. 16. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
Arra figyelj, hogy CSUSZIK mint a k*rva anyja. Mondjuk erre ugyis akkor jossz ra, amikor egy kanyarban alulkormanyzott lesz kicsit az autod, es csikos lesz a nacid.
2009. dec. 17. 05:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
65%
Mindenki a képességeihez mérve nyilvánít véleményt....
2009. dec. 18. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!