Milyen a Hóban vezetni? Tapasztalatok? Mire kell nagyon oda figyelni?
A hirtelen erős fékezés egyenlő a megcsúszással és akkor már nem tudod irányítani az autót ara csúszik amere az erő hat rá. Nehéz visszanyerni az uralmat az irányítás felett. Ha érzed, hogy kezd csúszni fékezéskor csökkenteni kell a fékerőt. Csúszásnál ellenkormányzással talán tudsz még valamit csinálni.
Szóval lassabban és óvatosabban, mert megnövekszik a fék út hossza, és kerülni kell a hirtelen kormánymozdulatokat.
A lényeg, hogy kerüld a hirtelen kormánymozdulatokat, óvatosan fékezz és persze haladj olyan sebességgel amivel bármilyen szituációban el tudod kerülni a balesetet!
Ha pedig szeretnél kicsit gyakorolni keress este egy üres parkolót vagy nagyobb területet és próbálgasd a kocsit megszokni csústzós úton(persze csak finoman), nekem ez bevált de azért még érnek engem is meglepetések!
Ahogy mondták: próbáld ki az autót egy megfelelő helyen. Értsd: ha megcsúszol, érzésre olyan, mintha gyorsulna az autó - mindezt nem kívánt irányba, tehát legyen sík hely erre. Így megtapasztalhatod, mennyit képes adott körülmények között átvinni a gumid. Szabad és kell is felfedezni az autó és a gumik határait, hogy: ne legyünk túl merészek (drága tanulópénz), de túl gyávák se, hogy a többi közlekedőt indokolatlanul lassú haladásunkkal feltartsuk.
Amire "nagyon kell" figyelni: minden erő, amit a gumi ad-vesz át (gyorsítás, lassítás, oldalerők) egy további közvetítőn (víz/hó/latyak/jég) adódnak át, ami minél inkább elválasztja az abroncsot az útfelülettől, annál kisebb erőt enged át magán. Ehhez mérten kell megválasztani a sebességet és a végrehajtandó manővereket. Emellett fontos, hogy menet közben a kormányzott kerekek sose fékeződjenek állóra, tehát felengedett kuplung mellett motor és óvatos lábfék használat szükséges. Hátsókerék-meghajtással mindez fokozottabban érvényes, ott a hajtóerő nem segít a kormányzott kerekeknek irányba fordítani az autó orrát.
Tökéletesen sík úton, egyenesen elméletileg akár a szokott tempóval is lehet menni, ugyanakkor amint egy kis oldalerő vagy úthiba miatt a kerekek kitérnek a nyomvonalból, a mozgási energia az elfordult autót is az addigi, immár oldalirányba sodorhatja, akár 30-nál is. Tehát ismert jó szakaszon, egyenesen nem döcögni, egyébként pedig óvatosan, a gyakorláson tapasztalt határok figyelembevételével.
+ Jó minőségű (ha "bakelit" kínai csoda, az nem tapad), kellő bordázottságú és bordamélységű abroncsok, az öntisztulást/kapaszkodóképességet elősegítő nyomásra fújva.
Hát én mindig parázok attól, hogy mikor csúszik meg ezért necces kanyarban direkt megcsúsztatom aztán csak ellentekerek és nemszállok le a gázról :D fogadd meg teis
Egy Ladás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!