Miért látok annyi kivilágítatlan kerékpárost az utakon? Megunták az életüket?
A láthatósági mellény nem kötelező lakott területen belül...Viszont az elöl-hátul lámpa igen,de ennek ellenére sokan nem használják.
Sajnos viszont az autós kollégák is nagyon szabálytalanok, hiszen pl. a piroson áthajtás már nem kirívó dolog, naponta látok ilyet. Gyalogosoknak már zöld, de ő még átfér...
A kedves kérdező viszont nem jól teszi, hogy "mérgében ledudálja őket" (kerékpárosok, hiszen egy hirtelen hangos dudaszótól megijedhet az illető, elrántja a kormányt, és máris az őt nevelni szándékozó autós kocsija alá esik...
Attól, hogy ő van az erősebb szerepben, még nem szükséges nevelni azt, aki szerinte szabálytalan, vagy aki őt zavarja.
A láthatósági mellény nem kötelező lakott területen belül...Viszont az elöl-hátul lámpa igen,de ennek ellenére sokan nem használják.
Sajnos viszont az autós kollégák is nagyon szabálytalanok, hiszen pl. a piroson áthajtás már nem kirívó dolog, naponta látok ilyet. Gyalogosoknak már zöld, de ő még átfér...
A kedves kérdező viszont nem jól teszi, hogy "mérgében ledudálja őket" (kerékpárosok) hiszen egy hirtelen hangos dudaszótól megijedhet az illető, elrántja a kormányt, és máris az őt nevelni szándékozó autós kocsija alá esik...
Attól, hogy ő van az erősebb szerepben, még nem szükséges nevelni azt, aki szerinte szabálytalan, vagy aki őt zavarja.
Nekem van a kerékpáromon lámpa, ahogy kell, így kértem vételkor.
Az a baj egyébként, hogy itthon nem nagyon van ennek kultúrája, és az utakon a feltétele se nagyon adott, hogy ne zavarják egymást a kerékpáros-autós-tömegközlekedés + neadjisten a gyalogos.
Itt volt pl. pár hete, amikor tükörjég volt Pesten, és hajnalban bemondta a rádió, hogy vigyázzanak az autósok, mert a gyalogosok lemennek az utakra a járdáról (és itt jön a slusszpoén), mert bár az utakat szórják, hogy ne csússzon, DE A JÁRDÁKAT NEM!? Kerékpárút ugyancsak nincs elég helyen, de akkor pedig meg kéne valahogy oldani, ha nem kiépíthető. Nyáron jártam Graz-ban, bár az ottani szabályokat nem ismerem, de elég szép széles kerékpárút volt, ahol erre volt lehetőség, és használták is a kerékpárosok, autós abba nem ment bele (még parkolni se, itt Pesten hányszor látok ilyet, hogy ott leparkol valaki), de voltak olyan helyek ott is, ahol nem volt hely kerékpárútnak, ott a kerékpárosok a tömegközlekedés sávjában közlekedtek, ahol pedig csak a villamosnak volt hely, ott is megfért egymás mellett autó, tömegközlekedés, kerékpár. Tároló sincs itthon elég helyen, kint több méteres sorokban állnak a biciklik, ahhoz senki nem nyúlt, ilyen itthon mikor lesz?
Szóval az első az volna, hogy mindenki figyeljen oda magára és a többiekre is, illetve hát a szabályokat meg a feltételeket kéne felülvizsgálni, hiszen mindenki el akar jutni A-ból B-be, és ehhez mindenki számára meg kellene teremteni a lehetőségeket, ez viszont már nem feltétlenül a közlekedők feladata, hanem a városvezetésé, az ország vezetői közül azoké, akik a közlekedést felügyelik, stb. Ha máshol meg tudták csinálni, akkor itt is.
Ez így van! Korrekt...(a válasz)
Jó lenne ha jó lenne...
Kivilágítatlan biciklista = halott biciklista
Sajnálom a gyakran autót vezetőket, mert amikor ritkán velem megesik tiszta para vagyok.
Ugyanis én sokkal inkább biciklis vagy, mint autós, szóval ismerem a "fajtánkat". Én elég durva lámpákkal rendelkezem elöl-hátul (villogni is tudnak, de mivel nagyon erős így inkább nem idegesítem vele a többi közlekedőt:)). Az az igazság, hogy az ilyen 300Ft-os vacak kis lámpák elég keveset érnek, főleg ha a tulajdonos úgy gondolja, hogy elemet cserélni minek is, elég ha pislákol. Persze jóval többet ér, mint a semmi, ezt aláírom. Csak nem szabad elbízni magunkat, hogy van lámpa, amikor a gyakorlatban lehet, hogy mégse teljesíti a kresz által előírt 150m-ről láthatóságot...
Azt mondjuk nem tudom, hogy a duda jó ötlet-e. Én már eléggé megszoktam a városi forgalmat, lazán ugrálok sávok között, stb. Szóval rááll a fülem arra, hogy csak basztatni akar("takarodj utamból") vagy tényleg baj van. Ha az előbbi, amikor amúgy jogosulatlanul dudál az autós, akkor csúnyán behúzódok elé nevelő szándékkal. Szóval ez rám jellemző meg még néhány bringásra, hogy így abszolút nem szarjuk össze magunkat a dudától (mert már annyit kaptunk). Viszont sajnos nagyon sokan vannak, akik valóban eléggé megijednek tőle. Szóval a te érdekedben is mondom, hogy legfeljebb előzés után dudálj, mert még alád esik... Bár sok értelme nincsen, mert úgyse fogja tudni, miért dudáltál. Azt hiszi majd, hogy már megint egy szokásos bunkó autós. Szóval ha van időd, akkor esetleg lassíts, húzd le az ablakot és anyázás nélkül, kulturáltan közöld vele, hogy mennyire nem látszik és mennyire hajszálon múlt az élete.
No még egy az előző után, de ez már inkább OFF
Ezt is ideírnám, ha már szóba került: A bringás balesetek többségét nem a sávok között ugrándozó, autók között szlalomozó bringások szenvedik el. Hanem pont a gyalogosok között, bringautakon(!!!), járdákon lavírozók, illetve a részegek és persze a kivilágítatlanok.
Aki nincs ebben benne annak lehet, hogy hihetetlen, pedig így van. A statisztikák sajnos ezt mutatják... Autóból nézve sok minden őrültségnek tűnik ami meglehetősen biztonságos, és sok minden biztonságosnak tűnik, ami veszélyes.
Amikor bringás balesetről olvasok hírt, akkor szinte mindig meg tudom mondani, hogy mit hibázott a bringás. Nagyon kevés olyan eset van, talán csak egy jut most eszembe, amire azt mondom, hogy velem is bekövetkezett volna (feltéve, hogy betartok minden "íratlan szabályt" - mert azért velem is megesik, hogy hibázom).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!