Szerintetek mivel/hogyan lehetne javítani a magyarországi közlekedési morált?
Szinte minden nap vezetek, és rendszeresen tapasztalok borzalmas dolgokat az utakon. A minap kb. ötünket előzött egy idióta partnak felfelé, úgy, hogy már csak a záróvonalon, szinte a domb tetejére érve tudott visszasorolni. Az is többször előfordult velem is, hogy erőszakosan kikerültek jobbról, mert én vártam, hogy az előttem lévő be tudjon kanyarodni balra. De máskor is rendszeresen tapasztalom, hogy ha valaki egy kereszteződésnél áll, mert a szembejövők miatt nem tud balra bekanyarodni, akkor sokan árkon-bokron átfurakodva jobbról kikerülik. Vagy én normálisan közlekedem táblával védett úton, erre jobbról majdnem belezúg a kereszteződésbe egy hülye, mert a stoptáblánál még csak nem is lassít, nem hogy megállna, aztán majdnem satufékkel tud csak megállni. A táblák sokak számára csak tájékoztató jellegűek, ahogyan a sebességhatárok is. Némelyik ember lakott területen belül is eszeveszetten közlekedik, lakott területen kívül pedig a legtöbben legalább 120-szal mennek. És ha te tartod a 90-es tempót (vagy ne adj' Isten, lelassítasz egy 60-as táblánál), akkor rád másznak, szinte letolnak az útról. Arról nem is beszélek, hogy 10 autóból kb. 6-8 alig van kivilágítva lakott területen kívül, de olyan is bőven akad, amelyik egyáltalán nincs. A futárok még őrültebbek, tisztelet a kivételnek. A másik véglet a tötymörgők, a lakott területen belül 30-40-nel, lakott területen kívül 80-ra beállók, akik sokszor feltartják a forgalmat, és ha meg akarod őket előzni, akkor esetleg te szívod meg, ha éppen belefutsz egy traffipaxba. (Egyébként a motorosok, biciklisek, gyalogosok jó része is megérne egy litániát, ugyanígy a külföldi autósok, kamionosok stb. is.)
A híradókban, itt-ott-amott azt hangoztatják, hogy a balesetek nagy része a figyelmetlenség miatt következik be. Én másképp fogalmaznék: a nemtörődömség és az agresszív mentalitás miatt. Nem figyelmetlenségről beszélnék, sokkal inkább arról, hogy a sofőrök nagy része önző, törtető, agresszív, öntörvényű, leszarja a szabályokat. Szerintetek mit lehetne tenni, hogy megváltozzon az emberek hozzáállása? Úgy gondolom, hogy a pénzbüntetés nem elég nagy visszatartó erő, sokan vállalják ennek a kockázatát is, ráadásul a magyar ember szeret trükközni, jelzik egymásnak, ha traffipax van, addig mindenki lelassít, fél perc múlva pedig minden folytatódik ugyanúgy. Kíváncsi lennék, hogy ki hogyan látja a helyzetet. Szerintem a legnagyobb baj az, hogy sokan azt hiszik, velük úgysem történhet semmi, hiszen ők jó sofőrök. Én szívem szerint minden sofőrt életében legalább egyszer elvinnék egy durva baleset helyszínére, és mindenki a saját szemével láthatná a roncsokat, a holttesteket, ez talán egy kicsit elgondolkodtatná őket.





Több rendőr, több ellenőrzés és főleg sokkal durvább büntetési tételek.
Most vicc összegekre büntetik a szabalytalankodókat ezért nincs visszatartó ereje.





#1 akkor miért reagálsz arra, amit el sem olvastál? Ki kíváncsi rád, ha annyi tisztelet nincs benned, hogy elolvasd amire válaszolsz?
Kérdező:
"A minap kb. ötünket előzött egy idióta partnak felfelé, úgy, hogy már csak a záróvonalon, szinte a domb tetejére érve tudott visszasorolni."
Nem szép dolog, ilyenkor a legjobb, ha visszalassítasz, had menjen a barom. Ezt tetted, vagy nyomtad neki, had izzadjon a vasa?
"Az is többször előfordult velem is, hogy erőszakosan kikerültek jobbról, mert én vártam, hogy az előttem lévő be tudjon kanyarodni balra."
Nem értem a problémát, had menjenek. Ha elférek én is elmegyek jobbról, főleg ha a balra kanyarodó bizonytalankodik és nem megy be a résbe, ha folyamatos a forgalom egyébként.
"Vagy én normálisan közlekedem táblával védett úton, erre jobbról majdnem belezúg a kereszteződésbe egy hülye, mert a stoptáblánál még csak nem is lassít, nem hogy megállna, aztán majdnem satufékkel tud csak megállni."
Van ilyen, szerencsére ritka. Ha veled gyakran fordul elő, akkor lehet, hogy bizonytalannak tűnsz esetleg nem foglalkozol a többi résztvevővel. Ha segíti a forgalom haladását, le is lehet mondani az elsőbbségről.
"És ha te tartod a 90-es tempót (vagy ne adj' Isten, lelassítasz egy 60-as táblánál), akkor rád másznak, szinte letolnak az útról."
Én azt vallom, hogy ha ilyenkor csak 1-2 autó van mögötted, akkor ignoráld, de még jobb ha lelassítasz egy kicsit és kirakod a jobbra indexet, had menjenek a picsába, jobban jársz, mintha bizonytalan előzésbe kezdenének vagy megtolnának hátulról ha szembeugrana egy szarvas és fékezned kellene. Ha viszont vonatoztok és sok autó van mögötted, akkor gyanús, hogy nálad nem stimmel valami.
"Arról nem is beszélek, hogy 10 autóból kb. 6-8 alig van kivilágítva lakott területen kívül, de olyan is bőven akad, amelyik egyáltalán nincs."
Én nem így tapasztaltam, sokkal gyakoribb hogy szétvakítanak a szarul beállított/mókolt szar/SUV fényszóróikkal vagy csak simán refivel mennek végig.
"A futárok még őrültebbek, tisztelet a kivételnek."
Ez ilyen, ők melóznak. Lehet rájuk fújni, hogy eszetlenül hajtanak meg szarul parkolnak, de sok értelme nincs. Futárként jó eséllyel neked is így kellene tenned.
"A másik véglet a tötymörgők, a lakott területen belül 30-40-nel, lakott területen kívül 80-ra beállók, akik sokszor feltartják a forgalmat, és ha meg akarod őket előzni, akkor esetleg te szívod meg, ha éppen belefutsz egy traffipaxba."
Vagy bevállalod az előzést vagy nem, had legyen már az ő dolguk, hogy mennyivel mennek. Lehet van rá jó okuk, lehet, hogy nincs de ezt nem te szabod meg.
Itt a közlekedési kultúrát kellene javítani, általános iskolától kezdve. A másik probléma, hogy a magyarok általános mentális állapota tükröződik vissza az utakon is, amíg mindenki "idegbeteg" és frusztrált, addig autóval, kamionnal, motorral, bringával, rollerrel és gyalog is úgy fog viselkedni.










Lépcsős büntetés: 1. gyorshajtás 15 ezer, 2. 150 ezer, 3. 500 ezer, 4. 1,5 millió.
3 évente indul újra a számláló.
Jelentős, 50%-os sebesség túllépés esetén (ez már veszélyeztetés) kocsi lefoglal és csak egy alapos autós tanfolyam után szerezhető vissza. Aki 6 hónapig nem érdeklődik a vas iránt, annak szépen elárverezik.
Aki néha benéz egy táblát, így nem lesz fájdalmas, aki viszont rendszeresen tojik a szabályokra, az keményen megszopja.
Minden rendőrjárőrnek adnék egy kipufógógáz gyorstesztet: korom, NOX, CO, na meg persze decibel! A kiütött részescseszűrős füstgépek pár hét alatt eltűnnének.
Szerintem 1 hónapig tartana a fanyalgás, utána mindenki természetesen venné, hogy újra lehet normálisan közlekedni.















Ha ekkora életveszély van az utakon akkor miért ülsz kocsiba? Járj tömegközlekedéssel és felesleges hisztizni ezen.
Közel sem olyan rossz a magyar közlekedés mint amilyennek elmondják csupán néhány alkalmatlan panaszkodik mit tapasztalt miután mindent ráfognak a közlekedési morálra.
Az ilyenek mint te kérdező azt szeretnétek hogy minden egyes bokor mögött legyen rendőr és kamera. Így is rengeteg pénzt elszednek az emberektől de némelyik még ezt fokozni akarja.





15.
Az USA-ban a sárga záróvonal azt jelenti, hogy szembejövő forgalmat választ el, a fehér meg párhuzamos forgalmakat. Nem terelővonal egyik sem. Nálunk is lehetne amúgy ilyen, ha valaki rossz irányba hajt fel 2x2 sávos útra, egyből gyanús kell legyen, hogy jobb oldalon van sárga csík, mikor csak bal oldalon lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!