Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nemrég szereztem meg a jogosít...

Nemrég szereztem meg a jogosítványom. Mit tanácsoltok nekem, akik már régóta jól vezetnek? Pl. konkrét helyzetekben mit kell tenni, hogy elkerüljük a baleseteket

Figyelt kérdés
Olyannál például hogy mit kell tenni ha mondjuk kanyarban ugrik ki éled egy vad, vagy más helyzetekben

jan. 15. 17:23
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem ilyen egyszerű. A konkrét példádra pedig annyi a válasz, hogy fékezel. Kanyarban nem mész 90-el, hogy ne tudj megállni. Milyen helyzetekre vagy még kíváncsi? Nem fogunk a millió lehetséges helyzetre leírni minden megoldást. Sokat vezess, majd rutinból menni fog minden. Először lassan menj mindenhol, teljesen tarts be minden szabályt. Az a max. 50 legyen max. 50 stb.
jan. 15. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

"Nemrég szereztem meg a jogosítványom." Gratulálok! Sok-sok km balesetmentes közlekedést kívánok neked.


"Mit tanácsoltok nekem, akik már régóta jól vezetnek?"

1. ha nem érzed magabiztosnak magad, friss jogsisként is vehetsz extra órákat. Léteznek vezetéstechnikai tréningek is. Olcsóbbak, mint egy baleset v temetés.

2. Nyugi. A pánikreakciók több bajt okoznak, mint amennyit megoldanak.

3. A közlekedés többi résztvevője nem azért van az úton, hogy téged bosszantson.

4. Tanuld meg vkitől, aki a környezetedben elérhető, mi is az a defenzív vezetés.

5, Félni/rettegni a vezetéstől egy maladaptív válasz egy érzelmi helyzetre. A közlekedés többi résztvevője se akar bajt, mindenki utálja a papírmunkát és drága a karosszériás is.


"Pl. konkrét helyzetekben mit kell tenni, hogy elkerüljük a baleseteket" Mindent és bármit, ami nem okoz még nagyobb veszélyt a szituációban részt vevők számára.


"Olyannál például hogy mit kell tenni ha mondjuk kanyarban ugrik ki éled egy vad" Hát, mit kell tenni? Szerencsésnek kell lenni.


Vigyázz magadra és másokra! Jó utat!

jan. 15. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

"ha mondjuk kanyarban ugrik ki éled egy vad"


Egy biztos: fékezni kell, nem a kormányt elrántani.

Nem kanyarban, hanem egyenes szakaszon történt ilyen eset. Az illető ment 80 km/h-val, kiugrott eléje egy őz, ami kb. 40 kg, akkora, mint egy nagyobb kutya. Ha elütötte volna, semmi se történt volna. Ehelyett a mafla elrántotta a kormányt, nekiment egy út széli fának, és a helyszínen meghalt.

Rengeteg balesetről olvastam később is, amit az ilyen kormány-elrántások okoztak. Fékezésnél lehet, hogy nekimész, de jóval alacsonyabb sebességgel. Az auót törik, de te kisebb sérülésekkel megúszhatod.

Egyetlen esetben kell kitérni, ha kell inkább az árokba: ha szemből előznek és a frontális ütközést kell elkerülni. De még ott sem rántani kell a kormányon, mert akkor is út menti fa vagy kilométerkő végezhet ki téged, hanem húzódni le, és ha csak érintőlegesen ütköztök, már akkor is sokkal jobbak a túlélési esélyeid.

jan. 15. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
61%

Amit tudok javasolni és nagyon figyelj rá:

Amikor zölded van és balra nagy ívben kanyarodsz,figyelj nagyon mert aki veled szembe jön és egyenesen megy annak is lehet zöldje!Ès ebben az esetben a szembejövőnek van elsőbbsége azaz el kell engedned.(Azt hiszem ez a telizöld így hívják de nem ez a lényeg)

Másik a sàvtèvesztès! Könnyű benèzni

jan. 15. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Nem nagyon van értelme ilyen "konkrét helyzetben ezt csináld" leírást készíteni, mert ezeket kitapasztalja az ember menet közben és nem feltétlenül lesz egyetlen megoldásos az egyenlet.


Inkább amire figyelni kell:


Holtterek, tükrök. Sávváltásnál, kanyarodásnál, zebráknál, bárhol. Legtöbb kisebb baleset ilyenekből történik.


Defenzív vezetés. Figyelni a többi közlekedőt. Ha bizonytalan elkerülni, ha kocsisor van, követési távolságot tartani. Figyelni a mellettünk haladót, ha várhatóan sávot akar váltani, ki akar sorolni, akkor előre felkészülni erre, csinálni neki a helyet. A rutinos sofőröknél előre meg tudom mondani, hogy mi lesz a következő manőverük.

jan. 15. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
86%

Ami szerintem fontos: nem szabad a másikat hergelni, akkor sem ha ettől sérül az egónk és nem szégyen elnézést kérni.


Páran fennakadnak a "jelzések nem megfelelő használatán" de én rendszeresen megköszönöm a dolgokat vészvillogóval, esetleg vissza köszönésképp oda villantok a a másiknak.


Ezek kedves gesztusok amik segítik a közlekedést és adott esetben elkerülhető velük a konfliktus.


Volt, hogy bevágtam valaki elé, figyelmetlen voltam. Vészvillogót nyomtam, vagy ha mellém ért, összetettem a két kezem, hogy "bocsánat". Ilyenkor lenyugodtak és mentek tovább. Nem kell mindig a magunk igazát bizonyítani, főleg ha nincs.


Ha nekem megköszönik a dolgokat, az is jól esik.

jan. 15. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

Amit még gondolok:


Gyalogos: számomra szent tehén. Ha szabálytalanul kel át az úton akkor is igyekszem nem veszélyeztetni, nem kezdem el "oktatni" 2 tonnával a seggem alatt. Ha elsőbbsége van, azt türelmesen megadom, nem megyek át köztük zebrán, megvárom, hogy biztonsággal elhaladjon, nem hajtok a "sarkára". Max ha nagyon integet, hogy lemond az elsőbbségéről akkor megyek.


Elsőbbség: Nem ragaszkodom hozzá feltétlenül, de lemondani is csak indokolt esetben, körültekintően szabad. Például többsávos úton kiengedni valakit balra, úgy hogy mellettem jönnek, nem szoktam, mert könnyen baleset lesz belőle. Vagy ha mondjuk 2-3 autó van csak mögöttem, akkor pont ráér kikanyarodni aki ki akar, ha 20-30 akkor meg csinálok neki helyet.


Fordítva ha nem vagyok elsőbbségi helyzetben, akkor nem erőszakoskodom, azt tapasztalom, hogy ha türelmesek vagyunk előbb utóbb valaki kienged. Illetve nem kötelező a másik elé besorolni, lehet mögé is...


Előzés hasonló, nem kötelező, jobb a biztonság oldalára dönteni, esetleg a benézzük ott is lehet lassítani, visszasorolni, nem muszáj a mellettünk lévőt kitúrni, veszélyeztetni.

jan. 15. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Fékezz és inkább üsd el a vadat, minthogy nekiállj rángatni a kormányt és még nagyobb balesetet okozz.

A vadgázolástól tropára megy a kocsid, ami szar ügy, de még mindig jobb, mintha fának csapódnál, beborulnál az árokba, vagy frontálisan karamboznál a szembejövővel.

jan. 15. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
9%
Egyetlen egy dologra figyelj: kerüld el, hogy olyan legyél, mint a #6 számú válaszoló! A legidegesítőbb sofőr az utakon, aki már attól is szégyelli magát, mert kocsiba ült.
jan. 15. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Ha olyan helyzetbe kerülsz ami nem volt egyértelmű, akkor utána tudsz járni a Google térképes utcanézeten, hogy mit kellett volna ott csinálni. Vagy indulás előtt átnézed az útvonalat és, hogy hol lehet parkolni.

Ha nincs arrafelé pl. turbókörforgalom, akkor érdemes utánanézni.

Ha mielőtt belemész egy viharba, akkor érdemes előtte jóval csökkenteni a sebességet és a szélvédő fűtést bekapcsolni, mert hamar bepárásodik, a látási viszonyok meg szinte 0 lesz, ezért az út szélén érdemes figyelni a bólyákat. Ha van közelben parkoló, akkor érdemes megállni és megvárni amíg elmegy a vihar.

A követési távolságot is érdemes betartani.

Száguldozni nincs értelme, max nyersz vele pár percet, közben veszélyezteted magadat és másokat is. Legközelebb előbb kell elindulni.

A fényszórót ellenőrizd leállítás után nem-e maradt égve.

Ha be kell valahová tolatni és nem tudsz, akkor inkább ne tolass, de érdemes valahol gyakorolni.

Ha a vad az út szélén legel, akkor felesleges dudálni, csak lassabban kell menni és jobban figyelni.

Ha nyomvájús az út és esik az eső, akkor érdemes fokozatosan lelassulni, mert könnyen kialakulhat a vizen csúszás.

jan. 15. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!