Úgy hülyeség, ahogy van. Nekem jó párszor segített.
Illetve láttam is olyat, amikor a lelèpő gyalogos miatt vészfékező abs nélküli autó a szembesávban kötött ki. Szerencse volt, hogy nem volt ott senki.
Van benne igazság
Az ABS csak akkor segít ha valaki higadt tud maradni vészhelyzetben
Amugy valóban igaz az hogy egy átlag autós kb 10 évente kell hogy vészfékezzen!
Pl: csúszós uton ha eléd lép valaki és te kb csak ugy reagálsz hogy beletaposol a fékbe, akkor ABS nélkül lehet megtudnál állni, ABS esetén mivel nő a fékút lehet elütöd a gyalogost!
Már az idézett állítás sem igaz.
Az ABS nem csak arra jó, hogy irányítható maradjon az autó vészfékezés során - már csak azért sem, mert nem csak vészfékezés során aktiválódik.
Való igaz, hogy azzal, hogy a kereket nem hagyja blokkolni a kormányozhatóság fennmarad, ami egy hatalmas előny. Mondjuk pont nem vészfékezéskor, mert 100 átlagos sofőrből 99 vészfékezéskor maximum kapaszkodik a kormányba és imádkozik, nem kezd semmi hajmeresztő kikerülési manőverbe.
Ahol az ABS az átlag kocasofőrt segíti az az, hogy:
1. nem blokkol a kerék, hanem pont egy paraszthajszállal a megcsúszás előtt tartja a fékerőt - ha mégis megcsúszna akkor "visszarúg". Ezáltal a fékhatás egy rutintalan sofőr láb alatt sokkal de sokkal jobb lesz. Nyilván a Schumacherek felröghönek, hogy ez a jobb lábukba van, de amúgy az átlag Jóskáknak nincs. Már pedig ha megcsúszik a kerék akkor a fékerő
2. Azzal, hogy nem csúszik meg a kerék jelentősen lecsökken annak az esélye, hogy az autó kitörjön (értsd - egyenesen halad tovább, nem áll keresztbe vagy nem kacsázik be)
Az egyik leghasznosabb találmány az ABS...
Aki nem mai gyerek és padlófékezett régen ABS nélküli autóval az tudja, hogy milyen...
99%, hogy keresztbe fog állni az autó!
Először is kezdjük ott, hogy sok embernek jogosítványt sem kellene adni és az olyanoknak teljesen mindegy, hogy milyen elektronika van vagy nincs az autójában, mert közveszélyes/potenciális gyilkos "sofőr" vezeti. Visszatérve a kérdésre nagyon jót írt a 4-es, viszont nem kell másodpercenként 10-20 alkalommal felépíteni/elengedni a féknyomást, hanem folyamatosan csúszáshatáron tartani, úgy hogy megfelelő erővel nyomod és amikor kell, felengedni. De ehhez ismerned kell jól a járművedet valamint megfelelő/tudás/ tapasztalat és reflex. Ha ez mind adott, akkor nem gond ha nincs autódban. Viszont, ha nem vagy nem vagy biztos magadban, akkor egyértelműen jobb ha van. Én jobb szeretem ha nincs egy autóban. De hasznos találmány ez kétségtelen! Ahogy viszont az elején is írtam, van aki enélkül is tud vezetni és van aki ezzel sem.
Pont tegnap láttam itt egy kérdést ezzel a videóval, ami nagyon tetszett. Bár ez nem közút, de lényegen nem változtat. Van egy szinte minden elektronikát mellőző (nyilván nem mai)sport autó, ami pontosan azt teszi, amit a sofőr "utasításba ad neki" és láthatóan nagyon jól dolgoznak együtt. Baleset menteset mindenkinek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!