Azt látom, hogy a drágább autsok repesztenek a havas úton is. Ezek szerint jobb nyomni neki, mint lassan menni?
Azt láttam, hogy a drágább autósok rendesen nyomták neki egyenesben havas úton is mintha száraz lenne az út. Szinte "porzott" utánuk a hótól az út.
Sétáltam a megállóba, és mellettem mentek az autók néha el.
És az átlagabb autósok megfontoltan lassan mentek a havas utcákon.
Arra következtettem ebből, hogy a drága autósok jól tudnak vezetni. Gondolom egy friss jogsis 17 évesnek nem fognak venni a szülők egy 30 millás Mercit... :D
Szóval biztos tapasztaltabb sofőr vezeti ezeket az autókat.
És az átlagosabb autósok néha megcsúsztak egyenes szakaszon. Meg néha pörgött a kerék 1 pillanatra, kapart.
Hiába mentek lassan.
Az Audis, meg ment vagy 60nal, el mellettem, és semmi gond nélkül!
Szóval jobb gyorsan menni egyenes szakaszon havas úton? Akkor nincs gond?
"Szóval jobb gyorsan menni egyenes szakaszon havas úton? Akkor nincs gond?"
Csak ha meg kell állni... xD
Komolyra fordítva. Általában komolyabb autókban komolyabb elektronika is van. Ha ehhez tartozik pl egy összkerékhajtás és nem sajnáljuk rá a jó gumit, akkor meglepő dolgokra képes a "technika".
A saját autómat kipróbáltam anno ( ABS,ASR,ESP + winter program az automatához) egy jeges-havas úton ( nem közút - bár bárki bemehetne ), gond, kipörgés, csúszkálás nélkül fel tudtam gyorsítani 130-ra (Dunlop Wintersport M3-as gumikkal).
Ezek után ezt kipróbáltam egy forgalom nélküli autópálya szakaszon, belső sáv, szűz hó és simán lehetett pirítani, bár az irányítás már kicsit macerás volt.
Szóval ez a sok kütyü baromi jó dolog, nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, igaz a fékúton nem sokat tud csökkenteni. Az a baj, hogy sokan visszaélnek ezzel. Én kipróbáltam, tudom milyen, de NEM forgalomban.
Ez az egész ad egy hamis biztonságérzetet, ami miatt sokan télen is bátrak. Az első csattig..
Luxusautóknál nem ritka az összkerekes, ESP-vel felszerelt és nyilván van téligumi is.
A hétköznapi autókban max ABS-van meg téligumi
Én egy 2004-es Audi A6 Avant Quattro-val megyek így.
Egyszerű: Nem kell sajnálni a pénzt minőségi téligumira. Olcsóbb mint a kocsi fél elejét újjáépíteni, miután kicibáltak az árokból, mert a nyári garnitúrával majdnem földkörüli pályára állt a kocsi..
Egyébként attól hogy jó autóval jár valaki, nem biztos hogy olyan bombabiztos. A főnököm 30-40 milliós Mercijére én rakattam fel a rohadt téli garnitúrát, mert nem képes odafigyelni rá. Mondanom sem kell, hogy az előző szezonban pedig én vetettem meg vele a téli gumikat. Pedig szivarzsebből megvenne 3 gumigyárat..
A Quattro csodákat ér. Még a Várba is felmentem vele nem egyszer, amikor még a nagyszülők ott laktak. Csak f0stam, hogy visszacsúszok. Meg persze a vezetőtámogató rendszerek is sokat érnek, de az egyik válaszoló nagyon jól leírta, hamis biztonságérzetet adnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!