Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Azt látom, hogy a drágább...

Azt látom, hogy a drágább autsok repesztenek a havas úton is. Ezek szerint jobb nyomni neki, mint lassan menni?

Figyelt kérdés

Azt láttam, hogy a drágább autósok rendesen nyomták neki egyenesben havas úton is mintha száraz lenne az út. Szinte "porzott" utánuk a hótól az út.


Sétáltam a megállóba, és mellettem mentek az autók néha el.


És az átlagabb autósok megfontoltan lassan mentek a havas utcákon.


Arra következtettem ebből, hogy a drága autósok jól tudnak vezetni. Gondolom egy friss jogsis 17 évesnek nem fognak venni a szülők egy 30 millás Mercit... :D

Szóval biztos tapasztaltabb sofőr vezeti ezeket az autókat.


És az átlagosabb autósok néha megcsúsztak egyenes szakaszon. Meg néha pörgött a kerék 1 pillanatra, kapart.

Hiába mentek lassan.


Az Audis, meg ment vagy 60nal, el mellettem, és semmi gond nélkül!


Szóval jobb gyorsan menni egyenes szakaszon havas úton? Akkor nincs gond?



2014. jan. 29. 18:32
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Nem. Akik kapartak, valószínűleg olyan sofőrök, aki a minek a téli gumi, mikor 10 fok van módszerrel visszacerélték a nyári gumijukat.
2014. jan. 29. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Meg persze a drágább, jobb autókban segítenek a menetbiztonsági eszközök is.
2014. jan. 29. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Igazából arról van szó, hogy az Audisok/BMW-sek, stb, általában sokkal többet vezetnek, igy több tapasztalatuk is van meg nincs idő tökölni. És ezek az autók sokkal nehezebbek és biztonságosak. Vagy például az Audi alatt ottvan a quattro is.
2014. jan. 29. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

"Szóval jobb gyorsan menni egyenes szakaszon havas úton? Akkor nincs gond?"


Csak ha meg kell állni... xD


Komolyra fordítva. Általában komolyabb autókban komolyabb elektronika is van. Ha ehhez tartozik pl egy összkerékhajtás és nem sajnáljuk rá a jó gumit, akkor meglepő dolgokra képes a "technika".

A saját autómat kipróbáltam anno ( ABS,ASR,ESP + winter program az automatához) egy jeges-havas úton ( nem közút - bár bárki bemehetne ), gond, kipörgés, csúszkálás nélkül fel tudtam gyorsítani 130-ra (Dunlop Wintersport M3-as gumikkal).

Ezek után ezt kipróbáltam egy forgalom nélküli autópálya szakaszon, belső sáv, szűz hó és simán lehetett pirítani, bár az irányítás már kicsit macerás volt.


Szóval ez a sok kütyü baromi jó dolog, nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, igaz a fékúton nem sokat tud csökkenteni. Az a baj, hogy sokan visszaélnek ezzel. Én kipróbáltam, tudom milyen, de NEM forgalomban.

Ez az egész ad egy hamis biztonságérzetet, ami miatt sokan télen is bátrak. Az első csattig..

2014. jan. 29. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Luxusautóknál nem ritka az összkerekes, ESP-vel felszerelt és nyilván van téligumi is.

A hétköznapi autókban max ABS-van meg téligumi

2014. jan. 29. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
próbálnák meg taposni egy Tarbant 601-nek havas,jeges úton.csúszna alatta a verda az biztos :D egyenes szakaszon még elmegy de ha bevágódik a kanyarba vagy szalagkorlát,esetleg fa a végállomás,rosszabbik esetben a szembejövő.
2014. jan. 29. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Én egy 2004-es Audi A6 Avant Quattro-val megyek így.


Egyszerű: Nem kell sajnálni a pénzt minőségi téligumira. Olcsóbb mint a kocsi fél elejét újjáépíteni, miután kicibáltak az árokból, mert a nyári garnitúrával majdnem földkörüli pályára állt a kocsi..


Egyébként attól hogy jó autóval jár valaki, nem biztos hogy olyan bombabiztos. A főnököm 30-40 milliós Mercijére én rakattam fel a rohadt téli garnitúrát, mert nem képes odafigyelni rá. Mondanom sem kell, hogy az előző szezonban pedig én vetettem meg vele a téli gumikat. Pedig szivarzsebből megvenne 3 gumigyárat..

A Quattro csodákat ér. Még a Várba is felmentem vele nem egyszer, amikor még a nagyszülők ott laktak. Csak f0stam, hogy visszacsúszok. Meg persze a vezetőtámogató rendszerek is sokat érnek, de az egyik válaszoló nagyon jól leírta, hamis biztonságérzetet adnak.

2014. jan. 29. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Jobb autóval azért nyugodtabban is lehet menni, egyrészt alapból meg lehet nézni milyen gumik vannak rajtuk, mellé mekkora súly párosul és még mellé ott van a rakat elektronika...
2014. jan. 29. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 driverboy ***** válasza:
Én minden segédelektronikától mentes autóval járkálok ugyanúgy, mint a kérdésben szereplők. Véleményem szerint annyi a nyitja, hogy tudd hol vannak a te, és az autód határai, figyelsz az útra jó előre, és reagáltál már le magától megcsúszott autóval.
2014. jan. 29. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Szerintem szinte csak a nagyobb, drágàbb, több vezetéstàmogató rendszerrel felszerelt kocsi jelentette hamis biztonságérzet miatt mennek "lazábban" a drágább autók tulajdonosai - a fizika törvényeot bizony ők sem képesek felülírni.
2014. jan. 29. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!