Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hóban vezetéshez adna tapaszta...

Hóban vezetéshez adna tapasztaltabb vezető tanácsot?

Figyelt kérdés

Most esett nagyobb hó, jogsim tavasz óta volt, azóta folyton vezettem. Viszton hóban más most minden. Lenne 1-2 kérdésem olyanhoz, aki már sok-sok órát vezetett hóban.

1. Volt, hogy mentem lassan kanyarodva, és jött egy meredek utca, és alig akart felfele kapaszkodni a kanyarodásból az autó. Ilyenkor mi a teendő? Több gázzal csak nem tapadna a kerék nem?

2. Ha már hóban állok meg, és szakad rá 2-3 óráig hó, akkor eltud akadni úgy a kocsi, hogy már nem jön ki?

3. Ha hóból kell elindulni, akkor lassan kisgázzal, majd ahogy menne az autó, úgy nagyobb gáz,. vagy egyből lehet egy kis erőteljesebb gázt adni, hogy beletapadjon a hóba jól a kerék?

4. Betudom magam véletlen ásni a hóba a kocsival Úgy mint a homokba szokták az oiffroadosok?



2013. jan. 14. 13:35
1 2
 1/12 szántóvető ***** válasza:

Elejét hajtja a kocsi vagy a hátulját?mert nagyon nem mindegy.Az elejét?Sejtettem :)

0. TÉLIGUMI nagyon fontos

1.fölfelé menni nem könnyű,jobb ha van lendület mintha megállna az autó és álló helyzetből kéne kapirgálva újraindulni.

2.kicsi az esély.ahhoz nagyon sok hó kell.akkor fordulhat elő ha a kocsi alja felfekszik a hóra(felakad az alváz)De ha indulás előtt szétnézel és látod hogy mennek a kocsik akkor te is boldogulni fogsz :)

3.nehéz kérdés.elsőkerekes autó megindul kis gázzal is.de sok féle hó van,a legjobb a friss hó mert azon jobb a tapadás.a letaposott hó jobban csúszik és nem tud belemarni a gumi,csak kapirgál a tetején.

4.nagy hóban igen,de nem te leszel az első erre a szavamat adom.az úttesten már torlódás lesz,először a nyári gumisok

fognak szívni.És vagy a dugóban állsz,vagy el se indulsz :)

2013. jan. 14. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

1. ha meredek bármit csinálsz kaparni fog.Úgy kell gázt adni hogy ne tudjon kaparni,mert akkor elveszti a tapadását.

2. hát ha csak méteres hó esek. Ha mégis elakadna akkor előre hátra technikával kell lendületből kijönni

3. kis gáz. Úgy kell játszani ha nincs kipörgésgátló az autóban a gázzal,hogy még épp ne kaparjon el.

4. be tudod ha nagy a hó és nem tudsz elég lendületet venni.

2013. jan. 14. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

1: Még szép, hogy meredek kanyarban nehezen kapaszkodik felfele az autó:) Ilyenkor egy fokozat vissza, és óvatosan felengedve a kuplungot kicsit nagyobb gázzal menj felfelé. Szélsőséges esetben, 1-esben, 2-esben csúsztatott kuplunggal lehet kapaszkodni. (Kell a magasabb fordulatszám, hogy legyen nyomatékod, a kuplung csúsztatásával a kaparást vagy hivatott megakadályozni)

2. El tud, érdemes tartani a kocsiban télen kislapátot (fémet, hogy jeget is tudj vele törni), seprűt és egy posztózsákot mondjuk. Ez utóbbit a kerék alá rakva adsz neki egy kis tapadófelületet, így talán kirántja a gödörből.

3. Elméletileg úgy, ahogy először írod. De sokszor inkább megint a kicsit magasabb fordulaton pörgetett motor, és a csúsztatott kuplung a megoldás.

4. Persze, hogy be tudod ásni magad:) Ilyenkor ha időben észreveszed és befejezed a kaparást, akkor a hintáztatás segíthet. Ha ehhez már késő, akkor a fentebb említett eszközök segítségével tudod kiszabadítani a kocsit.

2013. jan. 14. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Köszi. Am hátsókerekes 1.4 dízel autóról lenne szó.
2013. jan. 14. 14:24
 5/12 szántóvető ***** válasza:
Most megleptél :)akkor kanyarba kerüld a nagy gázt mert kifarolhat az autó hátulja és keresztbe állhatsz az úton.
2013. jan. 14. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

hát fontos a TÉLI gumi ahogy írták.... de gondolom ez van... ahogy néztem sok mindent írtak már, de azért írok én is :)

fontos még hogy ÉSSZEL vezess és ÓVATOSAN....

az 1 dolog, hogy hátsó kerekes kocsid van, de fontos a gumiszélesség is.... amúgy a dízel jó, szépen megy hóban és én jobban szeretem a hátsó kerekes autót (kövezzetek meg de könnyebb vele menni mint első kerekessel)

1.-es kérdésre kitérve.... lendület kell ilyenkor, de én inkább kerülöm a meredek utcákat, ha tudok akkor másfele megyek, vagy ha oda kell menni akkor inkább leparkolok valahol előtte és elgyaloglok.... az ilyen meredek emelkedők rengetek veszélyt hordoznak magukban (ha valóban igen csak meredek és jeges az út)

és még 1 jó tanács! szard le a többieket! ha te úgy gondolod, hogy csak 40-el mész lakott területen belül mert gyorsabban nem mersz akkor annyival menj! majd aki mögötted van vagy megelőz vagy ott rohad meg!

tavaly vagy tavaly előtt volt iszonyat nagy havazás decemberben, akkor kellett mennem 6os úton... keresztbe is álltam mert nyomtam egy féket (megnéztem hogy viselkedik az autó) na onnantól kezdve 60-al mentem!!!! és nem érdekelt hogy feltartom a többieket :D

inkább érjek oda később mint soha! na kb. ennyi :)

2013. jan. 14. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Szerintem nagyon nehéz így "tanítani". De leginkább a nyugvó és csúszó súrlódás fogalmával érdemes megismerkedni a gyakorlatban is. Onnantól már tudod hogy reagál az autó, mint olyan, és kiszámíthatóbb lesz a viselkedése. Persze egy hirtelen előállt helyzetben nincs mindig idő egyenleteket megoldani, ott csak is a már megtapasztalt dolgok jönnek elő gyorsan. Érdemes ezért egy forgalom elől elzárt, biztonságos területen kipróbálni az autót viselkedését, ami kellően nagy és nincs semmi aminek nekimehetnél.

Amúgy milyen autód van, mert hátsókerekes 1.4 diesel, így hirtelen nem jut eszembe. Csak 1.6-ban esetleg. Ez most már elkezdett érdekelni.

2013. jan. 14. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 szántóvető ***** válasza:
Én is vadul gondolkoztam hogy milyen autó lehet :)és jobban szeretem a hátsókerék hajtást mert a motorfék inkább segít,míg az első hajtásnál gondot okozhat jeges úton.
2013. jan. 14. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Tesómé Peugeot 206hdi
2013. jan. 14. 17:02
 10/12 anonim ***** válasza:
Hát... ...az gyárilag bizony első kerekeket hajt.
2013. jan. 14. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!