Az normális, hogy sokan az első hó hatására kezdték el felrakatni a téli gumit?
Szerintem is nagy a baj, hogy nem vagy tisztában a téligumi működésével.
Tessék itt egy teszt, ami megmutatja a gumik működését.
Egyértelmű téli, havas szituációban a téligumi előnye. És egyértelmű, hogy száraz, vagy nedves körülmények között a nyárigumi jobban működik.
Ezért sincs erre kötelezően előírt jogszabály a legtöbb országban, mert mindkét guminak megvan az előnye és hátránya, ami az útviszonyoktól függően változik.
Nyilván az útviszonyok folyamatosan változnak, ezért kell mindig ennek megfelelően közlekedni és ezért van az, hogy csak az első hónál teszik fel legtöbben a téli gumit.
Én arról beszéltem eddig teljesen feleslegesen, hogy a hideg aszfalton jobban tapad a lágyabb keverékű téli gumi, mint a nyári.
Az általad belinkelt tesztben szó sincs hideg aszfaltról.
Ami a mintázatot illeti, hóban jobb a téli, nedves úton jobb a nyári. Több vizet ki tud szorítani a nyári. De ez most az alacsony hőmérséklet miatt abszolút nem releváns.
A kérdés arra irányult, hogy van-e az embereknek annyi esze, hogy a téli gumit nem csak a hó miatt kell felrakni, hanem az alacsony hőmérséklet miatt is, de úgy látom nincs.
Itt mindenki nyári gumival jár egész télen, mert a vizes úton az milyen jó.
Elkeserítő a helyzet.
Itt van egy link, aminek van is értelme:
"Én arról beszéltem eddig teljesen feleslegesen, hogy a hideg aszfalton jobban tapad a lágyabb keverékű téli gumi, mint a nyári."
Megírtuk többen, hogy hülyeséget beszélsz. Hideg aszfalton is jobb a nyári gumi a télinél, rövidebb a fékút jelentősen. A télinek az egyedüli előnye hóban, latyakban van.
Tudom nehéz átállítani az agyadat, mikor 20 éve a marketing azt tolja, hogy 7 fok alatt téli gumi kell...
"Az általad belinkelt tesztben szó sincs hideg aszfaltról"
Oda van írva, hogy 8 fokos átlag hőmérséklet mellett mérték. 0 fok felé közeledve valamennyit fog romlani a nyári gumi tapadása, de önmagában a hőmérséklet változása nem fog nagyságrendekkel romló eredményhez vezetni, még mindig jobb tapadásod marad, mint a "csoda" téli gumival, ami viszont egyértelműen jobb hóban/jégen.
"Ami a mintázatot illeti, hóban jobb a téli, nedves úton jobb a nyári. Több vizet ki tud szorítani a nyári. De ez most az alacsony hőmérséklet miatt abszolút nem releváns."
Hát hogy a fenébe ne lenne releváns, hogy a VIZES aszfalton nagyságrendekkel rosszabb a téli gumi, amikor a nap 90%-ban takony nedves idő van?
Pont ez a lényeg, hogy a sok tudatlan felteszi a téligumit mert hét téligumi aztán azt hiszik onnantól védve vannak, holott átmeneti időben pont, hogy rosszabbul viselkedik, mint a nyári.
"A kérdés arra irányult, hogy van-e az embereknek annyi esze, hogy a téli gumit nem csak a hó miatt kell felrakni, hanem az alacsony hőmérséklet miatt is, de úgy látom nincs."
Továbbra sem önmagában az alacsony hőmérséklet a lényeg, de úgy néz ki ezt hiába magyarázzuk, hanem a felhasználás mikéntje. Vannak körülmények ahol már indokolt a téligumi, átlag embernek meg pont elég felrakni akkor, amikor érkezik az első havazás, komolyabb fagyok.
Megmondom őszintén, hogy arra számítottam, hogy lesznek olyan egyszerűbb honfitársaink, akik a hógumit látják a téli gumiban.
Az viszont meglepett, hogy őket is alulmúlva lesznek olyanok is, akik télre a nyári gumit fogják javasolni.
Remélem nem fogunk találkozni az utakon.
Azért meg egyenesen imádkozok, hogy egy nagyon szűk kisebbséget találtam meg ebben a pár ember személyében, aki itt válaszolt.
#25 Kérdező! Miért hazudsz?
A kérdésed ez volt: Az normális, hogy sokan az első hó hatására kezdték el felrakatni a téli gumit?
A válasz: igen, mivel az eddigi időjárási körülmények nem feltétlenül indokolták a téli gumi használatát.
"Az viszont meglepett, hogy őket is alulmúlva lesznek olyanok is, akik télre a nyári gumit fogják javasolni"
Senki nem javasolt ilyet, az állításod egyszerű hazugság. Mi tényeket közöltünk, te pedig óvodás módon valótlanságot állítasz.
Szóval felteszem a kérdést újra: Miért hazudsz?
Gumitól függően, de kb. -8-10 fokig száraz úton az történik, hogy a nyári gumi a súrlódástól felmelegszik, és megpuhul. A "száraz" a kulcsszó. Indulás után vagy 5-10 percig óvatosabban kell vele menni, utána már teljesen jó.
Hóban, latyakban és fagypont körüli esőben viszont ezek folyamatosan hidegen és keményen tartják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!