Ha bevezetik az új KRESZ szabályt a "távolsági fényszóró használatát lakott területen kívül" ez a gyakorlatban mit jelent?
A Kossuth Rádióban is beszéltek erről valamelyik nap.
"A tervezet szerint az új KRESZ bevezeti a „valamennyi járműre vonatkozó mindenkori kivilágítás kötelezettségét, kötelezővé teszi a távolsági fényszóró használatát lakott területen kívül a láthatóság korlátozottsága esetén (de kivétellel és megkötéssel).”
Ha nem is vezetik be ezt a szabályt, egyébként ez hogyan működne a gyakorlatban? Mindenki refivel közlekedne lakott területen kívül??
"Mindenki refivel közlekedne lakott területen kívül??"
Értelme nincs az egésznek, hiszen ha nincs előtted senki, vagy nem jönnek szembe, akkor eddig is mindenki reflektorral ment. "Láthatóság korlátozottsága" ? Nem tudom mire gondolnak, ködre? Na abban refivel még annyit sem látsz mint tompítottal.
"Mindenki refivel közlekedne lakott területen kívül??"
Oda van írva: a láthatóság korlátozottsága esetén (de kivétellel és megkötéssel).
Amúgy nesze semmi fogd meg jól szabály, mert ahol lehetett eddig is fellőtte mindenki a refit. Ahol meg nem lehetett, ott felesleges pl. köd.
Baromság az egész. Távolságival éjszaka korlátozott látási viszonyok között menni magadra nézve balesetveszélyes mert nem lász vele semmit. Arra van ott a tompított mellett a ködfényszóró... olyanok kezébe adják ezt, akik egy kilométert nem vezettek.
A mindenkori kivilágítás a 0-24h jelenti, ami magam részéről felesleges, elég lenne a téli időszámítás alatt kötelezővé tenni a tompítottat de akkor mindenhol. Nyáron meg teljesen mindegy hogy világít vagy nem csak a szükségeset kellene korlátozni éjszaka, korlátozott látási viszonyok és alagút.
Mindenesetre a 0-24h is jobb mert most novemberben meg lehet nézni a reggeli és délutáni fényhiányos időszakban hányan jönnek világítás nélkül köztük kezdi a tanulókocsi.
A hátsó ködlámpát kellene kötelezővé tenni 100-150 méter alatti látótávolság alatt és a féklámpára szabályt hozni hogy ne kelljen már közvetlen közelről nézni a másikat hosszú várakozás alatt.
Azt pedig aki parkoló kocsin tompitottat használ és nehezére esik átkapcsolni helyzetjelzőre azt pedig rongyosra büntetni.
#5 Az olyan emberek miatt találták ki a 0-24 órás tompított használatot, akik, esőben, szürkületben, rosszabb esetben még korom sötétben sem veszik észre, hogy csak a nappali fénnyel közlekednek csak. Láttam olyant is, akinek régebbi autója volt, és semmilyen világítást nem kapcsolt este fél 10-kor, igaz lakott területen, de akkor is kell, rendőrök mentek is utána.
Ha vezetnél, akkor meg látnád, hogy nyáron is szükség van a láthatóság növelésére tompítottal, ugyanis rengeteg a sötét autó, amik pl erdős szakaszon tökéletesen el tudnak tűnni az árnyékos részeken. Főleg ha neked még szembe is süt a nap.
A hátsó ködlámpa használat meg csak akkor jó, ha normálisan használnák, vagyis ha utolérsz valakit, akkor le kellene kapcsolni, mert kiégeti a szemedet, de nem, inkább folyamatosan nyomják azt is ha kell ha nem, az elsőkkel együtt.
#7 igazad van nem vezetek. Csak az egész országot jártam be és úgy fél Európát, ahol egyébként nem kell nappal világítani. Úgyhogy mesélj még nekem erről mert képzeld el, nem mentünk frontálisan egymásnak. Szóval itt az akinek a falu és a kisváros között van tapasztalata az te vagy.
Aki szerint nappal világítani kell annak legszívesebben felnyomnék a valagába egy beutalót a szemészetre.
Annyira unalmas már ez az ahh ahh nappal kapcsold be a lámpát mert arról vesznek észre.
Rádióban beszéltek róla, újságíró írta, autós oldal írta = felejtsd el rögtön miután olvastad vagy hallottad. Ha jogszabályba lesz iktatva akkor érdemes vele foglalkozni.
Ez éppenséggel egy félreértelmezett részlet semmi más.
Ami a világítást illeti én is feleslegesnek tartom nappal világítani ahogy az egész világon nem kötelező és ahogy írták nyugat- és dél-európában sen. Viszont látva hogy indokolt esetben sem kapcsolnak lámpát ugyanakkor van ez az elcsépelt lakott terület szabály így ennek az országnak a 0-24 világítás kell. Úgyis be fogja tartani mert fél a bírságtól és ennyi.
Én mindig azt mondtam hogy azokban az országokban ahol folyamatosan világítani kell az mind ostoba közlekedőkkel van tele.
# 8 Te is unalmas vagy,és gondolom egy időben te irogattad ki azokat a kérdéseket, amiben hisztiztél a világitás ellen. Viszont én meg elég gyakran tapasztalom,hogy mennyire el tud veszni egy autó az árnyékban, és nem tudom mikor jártatad te Európát, de ha utánanézel, akkor már alig van olyan ország, ahol nem kötelező a nappali menetfény, vagy a tompított, szóval nem a mi kis törvenyhozóink miatt kerültek LED-es lámpák az autókra.
Az meg,hogy külföldön mi van,nem feltétlenül az a jó. Pl vannak országok, ahol egyszer megszerezted a jogsit, és soha többet nem kell orvoshoz menned hosszabításért. Szerinted az tuti, csak mert nem itt találták ki? Miközben megfogalmazódott, hogy épp szigoritani kellene az orvosit?
Ha meg nem vezetsz, akkor minek foglalkozol azzal, hogy mi autósok hogyan közlekedünk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!