Miért ekkora játékszer tekergetni a fényszóró kapcsolóját?
Miért jó nagyon sokaknak este 7-8 óra felé a településen belül világítás nélkül menni, vagy oda beérve este, meg úgy alapjában lekapcsolni azt? Hajnalban ugyanez: megy 300 métert a szürkületben, majd csak a k.baszott táblánál kapcsolja be.
Vidéki kisvárosokban de a falvakban tetőzve van ez a hülyeség. Legutóbb az előttem haladó kocsi sofőrje falvakon áthaladva fel és lekapcsolta a kocsiján a lámpát. Benne van a köztudatban egy rossz, buta szabályozás, amit egyedül ebben az országban alkalmaznak Európában... minimális szabályokkal vannak tisztában viszont ezt nyomatják.
Beszéltem egy kezdő vezetővel, aki például azt mondta, hogy az oktatója szerint tilos városban használni a lámpát nappal és mindig kikapcsoltatta vele...
Én sehol, semmilyen úton, semelyik országban nem nyúlok a lámpa kapcsolójához ha nem látom értelmét a használatnak ehhez képest ebben az országban hatalmas játékokban vannak.
Ha már módosítani akarják a kreszt, akkor szerintem ezzel lehetne kezdeni valamit egy másik irányba.
Este 7-8 közt még nem csak hogy világos van, hanem még a nap is süt. Ma pl. 20:12-kor nyugszik:
Ilyenkor én se kapcsolom fel városon belül, mert minek. 50-nél napsütésben észre lehet venni egy autót.
Ha te felkapcsolod, kapcsold. De ettől még nem vagy faszább gyerek, mint más.
"Miért ekkora játékszer tekergetni a fényszóró kapcsolóját?"
Te amúgy nem beszélsz magyarul??
Kezdeményezz kihívást, hogy ki az, aki leghosszabb időn át használja úgy az autóját, hogy nem nyúl a világítás főkapcsolóhoz.
Magyarországon nem tiltott forgalomban résztvevő személygépkocsit lakott területen nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval kivilágítani; bár, nem is kötelező.
Fura magyar mondatokat szerkesztettél, lehet, hogy a szürkület szót sem helytállóan használtad. Megadott, hogy ilyenkor milyen foktartományban van a Nap a látóhatár alatt, de fontosabb, hogy hogyan jellemezhető: felhőtlen időben jól lehet látni, és a szokásos tevékenységeinket végezhetjük, akár olvashatunk is.
Ha a természetes fény elegendő akár az olvasáshoz is, akkor csak nem okoz gondot egy, a közlekedésednél figyelembe veendő, akár kisméretű kivilágítatlan személyautó látása, különösen úgy, hogy te – úgy gondolom, szerinted kötelezően követendő példaként – folyamatosan világítasz.
Kísérletekkel bizonyított, hogy valaki annál nagyobb mértékű többszörösét „tapasztalja” a tényleges előfordulásnak, minél inkább bosszantja. Így tapasztalhatod tetőzni az általad leírt világítás kapcsolgatást.
Lehet, hogy én is láttam már ilyet, csak bizonyára nem érdekelt, nem is jegyeztem meg. Kicsi eséllyel, de legfeljebb azt tudom elképzelni, hogy próbálnám eltalálni, mikor kapcsolja ki a világítást, mikor vissza. De, valójában nem hiszem, hogy ennyit is foglalkoznék vele. Tetőzni nem tud nálam, mert nem jegyzek meg előbbi eseteket. Lehet, hogy lett volna mit megjegyezni, lehet, hogy nem. Nincs hiányérzetem, jól megvagyok úgy, hogy ilyen nem foglalkoztat, nem járok utána, senkit sem kérdezek ki.
Ha te ilyen miatt szívesen bosszankodsz, hajrá! Felhatalmazlak, hogy helyettem is bosszankodj, én úgysem élek a lehetőséggel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!