A mai világban érdemes még gumit cserélni?
14: Modern 4 evszakosok boven megalljak a helyuket ilyen korulmenyeket kozott is.
Ne a 15 evvel ezelotti gumikbol induljatok ki, nezzetek meg egy mai tesztet.
Azért a teszteken is az jön ki, hogy a szuper négyévszakosok tudják jó esetben azt, amit a noname téliek.
De a tesztek szart se érnek. Már csak azért is, mert más teszteken más eredmények jönnek ki.
És a teszteket rendszerint új gumival csinálják, nem 3-5 évessel. És ha valaki keveset megy, ennyi idő alatt a téli kopik 1-2 mm-t, nem dobják ki az emberek. Pár éve azt vettem észre, hogy a téli Pirellim olyan lett már 0 foknál is, mint az üveg.
Na, vettem négyévszakos Nexent, mivel több teszt szerint lealázta a márkás négyévszakosok nagyobb felét. Újonnan tényleg jó is volt, ónos esős úton is.
A 3. télen elkezdett csúszni. A 4. nyáron eszméletlen módon lekopott, és úgy össze van repedezve, ahogy más gumik csak 10 éves koruk után szoktak.
Mindenesetre, a véleményem:
Aki sokat autózik télen (tehát a télit is elkoptatja pár év alatt), és/vagy tudja magáról, hogy száguldozik, rossz a reflexe, meggondolatlan, nem jó sofőr, stb., annak érdemes külön télit meg nyárit tartani, külön felnin.
Akire semelyik fenti tulajdonság nem áll, és soha nem felejti el, hogy mik a lehetőségei, annak megteszi a 4 évszakos. Mivel 1 garnitúra gumi nagyobb eséllyel kopik el, vagy ha mégse, akkor jobban lecseréli az ember elkopás nélkül is, mint 2 garnitúrát. És így mindig aránylag új gumikkal jár.
És egy új bóvli 4 évszakos gumi is jobban teljesít, mint egy 5 éves márkás téli. (A régi gumik nem mentek tönkre olyan gyorsan, de az új gyártásúak már valamiért nem tartósak, csak arra mennek, hogy új állapotban jók legyenek, mert a teszteken ezeket látják a kedves vevők.)
Én is télivel járok évek óta. De itt azért jól túl tolták a marketinget, mivel minden autóst egy kalap alá vesznek, pedig ez hülyeség. Mert azt hiszik hogy "mindenki sokat autózik télen (tehát a télit is elkoptatja pár év alatt), és/vagy tudja magáról, hogy száguldozik, rossz a reflexe, meggondolatlan, nem jó sofőr" és ezt nagyon jól leírtad 17-es!
A télivel meg az a baj (hacsak nincs már teljesen kikeményedve), hogy nyári hőségben az 50 fokos aszfalton annyira megpuhul, hogy nincs semmi tartása, a recék elhajlanak, ha nagy erőhatás éri őket, és a kocsi megy, amerre lát. (Vagy legalábbis amerre a lendület viszi.)
Nyilván ahogy a nyári is tűrhetően működik télen, ha száraz az út, és nincs túl nagy fagy (kb. -5-8-ig, egyedi mértékben), úgy a téli is működik nyáron, ha nincs nagy hőség. Normális sofőrnél mindkét esetben csak a szélsőségesebb útviszonyok esetén lehet gond. Plusz a téli nagyon kopik nyáron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!