Mai világban érdemes venni Ladát? Eloszor csak néha elmenni valahova aztán majd később csak hobbi autó lenne, ültetve lenne meg kicsit nyúlnak hozza a motorhoz, Weber stb!?
Hát, nekem nagyon régen volt, 1996-ban, de ha visszagondolok rá, kb nem lehet összehasonlítani a nyugati autókkal.
A kaszni mondjuk rendben van, öreg autó, rohad valószínű.
De a motor, meg a váltó, meg úgy ampakk az egész konstrukció.......
Egy szinte bármilyen nyugati autó főtengelyét ha megnézed, egy barázdát nem találsz benne a csapokon.
Na nekem több ladánál is bordásra volt kopva a főtengely, csapágyak, zörgött a vezérműlánc,a feszítő hamar elkopott, szelepek elállították magukat, mindehhez zabált vagy 10 liter benzint.
Az első futóművet javítani borzalom, mai terepjárókon van ilyen, csak nagyban.
Kormányműve csigás, rendszeren elkopik, holtjáték 2 méter, és baromi nehéz tekerni, ruszkik azért raktak rá egy kukásautó kormánykerekét.
Vegyél inkább egy nem rohadt valami épkézláb autót, aminek neve is van.
Persze, bemész egy Lada márkakereskedésbe, és veszel egy Ladát. Jóember, milyen Ladára gondolsz???
Olyan, mintha azt írnád, érdemes-e venni Opelt....
Mint hobbiautó, szerintem igen (nekem is van). Mint mindennapi közlekedési eszköz, hát úgy már csak akkor ha nagyon fanatikus a tulaj. Van rá jó pár példa, hogy meg lehet jóra csinálni egy régi Ladát is.
Ami nekem van azt még anno faterom vásárolta magának. Ez egy '75-ös 21011-es. A motorjában valós 430 ezer kilométer van már. Kétszer lett felújítva (plusz menetközben azért javítgatva mindig volt), a kaszni is szintén kétszer volt lakatolva (javarészt garázsban állt). Annyi átalakítást eszközöltem az elmúlt pár évben rajta, hogy kapott egy benzinnyomás szabályzót, a karburátor alá bekerült egy kis áramlásjavító szerkezet (UIS néven megtaláljátok) és elektronikussá lett alakítva a gyújtás. Így már a fogyasztása is elfogadható, normális közlekedéssel 7 liter alatt lehet tartani 100-on. Amúgy ha normálisan karban van tartva (5-10 ezrenkénti olajcsere!) akkor egy kellően megbízható autó tud lenni. Alattam egyszer fordult át a kilométeróra, és ez idő alatt egyszer robbantam le vele, mikor is kifogyott belőle a benzin (érdekesség hogy be tud úgy dögleni a benzinjelző hogy azt mutatja hogy még bőven van benne). A faék egyszerűsége valakinek előny valakinek meg nem, de a váltója valami fantasztikus. Eddig még egyetlen embertől sem hallottam azt hogy rossz lenne (#2: neked szerintem valami nagyon leharcolt példány jutott). Ettől függetlenül már én sem használom napi szintű közlekedéshez, mert mostanában sokat pályázok ott meg annyira már nem állja meg a helyét (a hatalmas légellenállás meg a gyenge motor nem igazán alkalmas hosszú távú nagy sebességű közlekedésre).
Sose értettem miért kell az az ültetés. Amikor a nagy terepjárókban pont az a jó hogy fenn , magasabban van az ember. Biztonságosabb, jobban szét lát az ember.
Nekem volt az első Suzukiból , abban annyira lenn volt az ember hogy rosszul éreztem magam benne. Alig lehetett ki-be szállni belőle. Kényelmetlen vacak valami.
Hobbiautó, ahogy ezt kimondtad, ott már nincs értelme arról beszélni, hogy érdemes. Sőt, semmilyen autónál nincs, mert minden autó viszi a pénzt, kivéve a kisteherek, amik termelhetnek is, de ez most nem ide tartozik.
Szóval pénzügyileg nyilván nem éri meg, amúgy meg nagyon megéri. Egyre elfogadottabb és trendibb mindenütt a veterán hobbiautózás, és nagyon jó móka, én is űzöm már néhány éve (csak nem Lada).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!