Mai világban érdemes venni Ladát? Eloszor csak néha elmenni valahova aztán majd később csak hobbi autó lenne, ültetve lenne meg kicsit nyúlnak hozza a motorhoz, Weber stb!?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát, nekem nagyon régen volt, 1996-ban, de ha visszagondolok rá, kb nem lehet összehasonlítani a nyugati autókkal.
A kaszni mondjuk rendben van, öreg autó, rohad valószínű.
De a motor, meg a váltó, meg úgy ampakk az egész konstrukció.......
Egy szinte bármilyen nyugati autó főtengelyét ha megnézed, egy barázdát nem találsz benne a csapokon.
Na nekem több ladánál is bordásra volt kopva a főtengely, csapágyak, zörgött a vezérműlánc,a feszítő hamar elkopott, szelepek elállították magukat, mindehhez zabált vagy 10 liter benzint.
Az első futóművet javítani borzalom, mai terepjárókon van ilyen, csak nagyban.
Kormányműve csigás, rendszeren elkopik, holtjáték 2 méter, és baromi nehéz tekerni, ruszkik azért raktak rá egy kukásautó kormánykerekét.
Vegyél inkább egy nem rohadt valami épkézláb autót, aminek neve is van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze, bemész egy Lada márkakereskedésbe, és veszel egy Ladát. Jóember, milyen Ladára gondolsz???
Olyan, mintha azt írnád, érdemes-e venni Opelt....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mint hobbiautó, szerintem igen (nekem is van). Mint mindennapi közlekedési eszköz, hát úgy már csak akkor ha nagyon fanatikus a tulaj. Van rá jó pár példa, hogy meg lehet jóra csinálni egy régi Ladát is.
Ami nekem van azt még anno faterom vásárolta magának. Ez egy '75-ös 21011-es. A motorjában valós 430 ezer kilométer van már. Kétszer lett felújítva (plusz menetközben azért javítgatva mindig volt), a kaszni is szintén kétszer volt lakatolva (javarészt garázsban állt). Annyi átalakítást eszközöltem az elmúlt pár évben rajta, hogy kapott egy benzinnyomás szabályzót, a karburátor alá bekerült egy kis áramlásjavító szerkezet (UIS néven megtaláljátok) és elektronikussá lett alakítva a gyújtás. Így már a fogyasztása is elfogadható, normális közlekedéssel 7 liter alatt lehet tartani 100-on. Amúgy ha normálisan karban van tartva (5-10 ezrenkénti olajcsere!) akkor egy kellően megbízható autó tud lenni. Alattam egyszer fordult át a kilométeróra, és ez idő alatt egyszer robbantam le vele, mikor is kifogyott belőle a benzin (érdekesség hogy be tud úgy dögleni a benzinjelző hogy azt mutatja hogy még bőven van benne). A faék egyszerűsége valakinek előny valakinek meg nem, de a váltója valami fantasztikus. Eddig még egyetlen embertől sem hallottam azt hogy rossz lenne (#2: neked szerintem valami nagyon leharcolt példány jutott). Ettől függetlenül már én sem használom napi szintű közlekedéshez, mert mostanában sokat pályázok ott meg annyira már nem állja meg a helyét (a hatalmas légellenállás meg a gyenge motor nem igazán alkalmas hosszú távú nagy sebességű közlekedésre).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sose értettem miért kell az az ültetés. Amikor a nagy terepjárókban pont az a jó hogy fenn , magasabban van az ember. Biztonságosabb, jobban szét lát az ember.
Nekem volt az első Suzukiból , abban annyira lenn volt az ember hogy rosszul éreztem magam benne. Alig lehetett ki-be szállni belőle. Kényelmetlen vacak valami.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hobbiautó, ahogy ezt kimondtad, ott már nincs értelme arról beszélni, hogy érdemes. Sőt, semmilyen autónál nincs, mert minden autó viszi a pénzt, kivéve a kisteherek, amik termelhetnek is, de ez most nem ide tartozik.
Szóval pénzügyileg nyilván nem éri meg, amúgy meg nagyon megéri. Egyre elfogadottabb és trendibb mindenütt a veterán hobbiautózás, és nagyon jó móka, én is űzöm már néhány éve (csak nem Lada).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!