Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért érvelnek egyesek úgy,...

Miért érvelnek egyesek úgy, amikor szóba kerül a lakott területen kívüli főutakon kihelyezett kerékpárral behajtani tilos táblák vitája, hogy "ez az ő biztonságukért van"?

Figyelt kérdés

Az tény, hogy ha nincs kerékpáros az úttesten, akkor nem tud megsérülni, sem a maga, sem a gépjárművezetők szabálytalanságai következtében.


De.


1. Mi a helyzet az autóvezetőkre veszélyes útszakaszokkal? Ha következetesek lennének a közútkezelők, a legmagasabb baleseti statisztikákat produkáló utakról ki kellene tiltani például a személyautókat, hiszen általában azok érintettek.


2. Mi a helyzet azokkal az utakkal, ahol nincs kerékpáros tiltás, mégis rendkívül veszélyesek? Nem is kell főutakra gondolni, a Budapestről/re menő mellékutak nagy többsége ilyen. Ezeken nem számít a kerékpárosok testi épsége? Összehasonlíthatatlan a Budakeszi út a 3-as főút Encstől északra található szakaszával, mégis csak utóbbin tilos kerékpározni.


Nem álságos ez az egész hozzáállás?


aug. 7. 17:20
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:
#20 De erre szerintem nem megoldás, hogy engedjük a kamionok közé a bicikliseket. Tudod, mi lenne a megoldás? Építsenek kerékpárutat!
aug. 8. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 A kérdező kommentje:
#22 Valóban ez a jobbik megoldás, de míg egy kerékpárút megépítése évek kérdése, addig a táblák eltávolítása pár munkaóra. A kerékpárút megépítéséig sem lehet hagyni ezt a gyalázatot.
aug. 8. 12:52
 23/43 BeefEater ***** válasza:
100%

#22: lakott területen kívül a különálló kerékpárút legtöbbször a legjobb megoldás, de ez sokáig tart és drága és van, ahol nem is lehetséges.

Ezért valószínű a gyorshajtó-hadsereg le fog hurrogni, de ha kimutatható igény van arra, hogy azon az útszakaszon sokan közlekedjenek biciklivel, akkor a kerékpárral behajtani tilos helyett 60-as sebességkorlátozás és kerékpárosokra figyelmeztető tábla is megoldás lehet. Ha meg ezután kiépült a kerékpáros infrastruktúra, utána a sebességkorlátozást meg lehet szüntetni.

aug. 8. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/43 anonim ***** válasza:
Egy bicikli-autó találkozásnál szinte mindegy a 60 vagy a 90. Sok helyen amúgy is van 60 vagy 70 a gyatra útminőség miatt. Azon meg már oktatásnál kéne változtatni (mondjuk nekem tanították, szóval nem értem, hogy másoknak miért nem ragadt meg), hogy milyen oldaltávval előzünk biciklist. Itt szerintem inkább a kamionosokkal van a baj, akik simán alszanak is vezetés közben. És nekik kirakhatod a 60-as táblát, akkor is 90-nel fognak menni, mert most is annyival mennek a 70-es táblánál.
aug. 8. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:
51%

"addig a táblák eltávolítása pár munkaóra."

Meg rengeteg baleset és haláleset. Szerinted ilyesmit ki vállalna be?

aug. 8. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 A kérdező kommentje:

#25 A balesetekért nem a közútkezelő a felelős, hanem vagy a kerékpáros, vagy a gépjárművezető, vagy mindkettő, ritkábban egyik sem, és véletlen műve a baleset.


Be kell tartani a szabályokat és akkor nincs baleset. Ez ennyi. Olvasgass kis deliktuális kárfelelősséget.

aug. 8. 17:00
 27/43 anonim ***** válasza:
69%
Dehogynem, ha szándékosan balesetveszélyes közlekedést teremt.
aug. 8. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 A kérdező kommentje:
Igen, a tavalyi Árpád hídi kerékpárosgázolásért és az idei taxis ámokfutásért is a Budapest Közút Zrt. a felelős, mert nem tiltották ki onnan a személyautókat 😅😅😅 Nyilván.
aug. 8. 17:43
 29/43 anonim ***** válasza:
23%

Mivel semmi analóg nincs az említett helyzetekben, ezzel eléggé mellélőttél.

Ha bicikliseket valaki beenged olyan közútra ahol nincs megfelelően kiépített biciklis infrastruktúra, ott pont ez az, hogy nem lesz szükség ámokfutókra és a szabályokra fittyet hányó műmájerekre a rendszeres balesetekhez, mivel maga a kialakított szituáció alapesetben is veszélyes.

aug. 8. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 anonim ***** válasza:
100%
Hát, ha az Árpád hídon nem elkerítve, hanem a buszsávban kéne biciklizni, az bizony balesetveszélyes lenne és az a közút hibája lenne.
aug. 9. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!