Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért érvelnek egyesek úgy,...

Miért érvelnek egyesek úgy, amikor szóba kerül a lakott területen kívüli főutakon kihelyezett kerékpárral behajtani tilos táblák vitája, hogy "ez az ő biztonságukért van"?

Figyelt kérdés

Az tény, hogy ha nincs kerékpáros az úttesten, akkor nem tud megsérülni, sem a maga, sem a gépjárművezetők szabálytalanságai következtében.


De.


1. Mi a helyzet az autóvezetőkre veszélyes útszakaszokkal? Ha következetesek lennének a közútkezelők, a legmagasabb baleseti statisztikákat produkáló utakról ki kellene tiltani például a személyautókat, hiszen általában azok érintettek.


2. Mi a helyzet azokkal az utakkal, ahol nincs kerékpáros tiltás, mégis rendkívül veszélyesek? Nem is kell főutakra gondolni, a Budapestről/re menő mellékutak nagy többsége ilyen. Ezeken nem számít a kerékpárosok testi épsége? Összehasonlíthatatlan a Budakeszi út a 3-as főút Encstől északra található szakaszával, mégis csak utóbbin tilos kerékpározni.


Nem álságos ez az egész hozzáállás?


aug. 7. 17:20
1 2 3 4 5
 1/43 anonim ***** válasza:
38%

1. A főútvonalak az autósok számára léteznek. Ha valami probléma van velük, ami miatt például kiemelten balesetveszélyesek, akkor lehet rajtuk változtatni. Például: sok éven át a 4-es főút volt toronymagasan a legtöbb balesettel rendelkező főút az országban. Nem is meglepő, hiszen a végére már az egyetlen tranzit főútvonal maradt az országban. Sehol máshol akkora forgalom nem volt az országban főútvonalon, mint a 4-esen. Ezen belül is 2020 környékétől hatalmas problémát jelentett az egyik felüljáró Abonynál, ugyanis olyan szar állapotba került a híd, hogy ha az ember rosszul találta el, szó szerint átrepült a szembejövő sávba. Ebből volt több katasztrófa is, a legrosszabb esetben egy kamiont dobta át, szemből meg jött a személyautó...


Tehát baj az volt bőven. De, megoldható. Épül az M4, legutóbb az Abony-Törökszentmiklós szakasz került átadásra, a tranzit forgalom terhe lekerült a 4-es főútról. Ég és föld a különbség. Továbbá, azt a bizonyos felüljárót felújították. Sajnos nagyon későn reagáltak, már az első balesetnek sem lett volna szabad megtörténni, de hogy utána még egy második is történt, mire nagy nehezen reagáltak, az szégyenteljes. De legalább több már nem lesz, legalábbis amiatt nem.


Viszont hogyan teszed biztonságossá a főutakat biciklisek számára? Kerékpársávot nem festhetsz rájuk. Tehát nincs megoldás.


2. Azokat be lehet jelenteni az útkezelőnél. Mi tart vissza? Valószínűleg azoknál azért nincsen tiltás, mert az ember ilyen kretén, hogy megvárja a katasztrófát és csak utána javít a helyzeten. Ezeken az utakon ez bizonyára még nem történt meg. De számodra is adott minden lehetőség, hogy tegyél egy bejelentést az útkezelőnél, hogy xy útszakasz kiemelten veszélyes. Hajrá!

aug. 7. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/43 anonim ***** válasza:
56%
Mert így gondolják, vagy csak egyszerű magyarázatnak tűnik.
aug. 7. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/43 anonim ***** válasza:
66%
Mert így van. Olyan némelyik főút, olyan kamionforgalommal, hogy épeszű ember meg sem próbálna ott biciklizni, a többieknek meg meg van tiltva. Nem lenne megoldás semmire, ha beengednénk a bicikliseket. Az lenne a megoldás, ha lenne mellette kerékpárút.
aug. 7. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/43 anonim ***** válasza:
53%
2. Akkor igazából azt mondod, hogy nem a tiltás zavar, hanem a szelekció? Felőlem kitilthatják a bringásokat mindenhonnan. Én inkább örülnék, hogy ha nem is mindenhonnan tiltják a bicikliseket meg nem is mindenhol figyelnek rájuk, legalább valami próbálkozás van. Jobb, mint a semmi.
aug. 7. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/43 anonim ***** válasza:
64%
Mert ez is egy szempont. 90-es tempóval közlekedő autók között kerékpározni kimondottan veszélyes.
aug. 7. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/43 Koplárovics Béci ***** válasza:
71%
Amelyik bringás gondolkodik és van esze, az nem megy olyan útra, ahol veszélyben lehet az élete. A többi meg kifogásokat keres.
aug. 7. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/43 anonim ***** válasza:
38%
kit érdekelnek a bringádok
aug. 7. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/43 A kérdező kommentje:

"A főútvonalak az autósok számára léteznek"


Bullshit a javából.

aug. 7. 19:23
 9/43 anonim ***** válasza:
89%
Mert ettől úgy tűnik, mintha a kerékpárosoknak is érdeke lenne a tiltás.
aug. 7. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/43 A kérdező kommentje:

"Azokat be lehet jelenteni az útkezelőnél."


Mégis miért jelenteném be őket?


1. Európa fejlett kulturáiban nincsenek kerékpáros tiltások, legfeljebb ott, ahol a biciklisek rendelkezésére áll megfelelő alternatív út. Nem akarom még tovább égetni Magyarországot, ha a közútkezelő esetleg igazat adni nekem.


2. Valószínűbb azonban, hogy a Közút az ilyen kérelmet elutasítaná. Te hány olyan hármas tiltó táblára emlékszel, amit nem a primitív szocialista közlekedéspolitika idején, hanem mondjuk az elmúlt tíz évben helyeztek ki? Nekem egy ilyen rémlik, Pilisvörösvár és Piliscsaba között a 10-es főúton - a népharag nagyon hamar el is söpörte, holott kifejezetten veszélyes, ráadásul kerékpárosok körében mérsékelten népszerű útszakaszról van szó.


Másrészt mint szóltam, nem csupán főutakról van szó. Te hány mellékutat ismersz, ahonnan ki vannak tiltva a kerékpárosok? Nekem most hirtelen csak Tatabánya és Tata között ugrik be ilyen, de van helyette két másik útvonal (köztük egy kerékpárút), és még a tiltott utat is használhatja a körforgalom. Szóval az esélyek csekélyek.

aug. 7. 19:56
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!