A tenger/ócenjáró hajók kapitányai hogyan kerülik ki a vihart? (legyen teher vagy személy szállitó hajó)
Szerintem kisebb viharokon szimplán átmennek. Nem kis pénz üzemeltetni egy óceánjárót, kerülőket tenni.
Nagyobb viharoknál meg gondolom van egy sor előírás a kapitánynak.
A repülők amúgy általában felülről "kerülik" ki a viharokat.
Igaz, hogy a hajó eleve lassú. Röpcsihez képest meg nagyon-nagyon lassú. A vihar meg gyors. Szárazföldi patkányként úgy gondolom, hogy a nagy hajók kevésbe vannak kitéve a viharnak, mint egy sajka.
Az időjárás gyorsan tud ugyan változni, de több órás előrejelzések is léteznek. Sem a repülős, sem a hajós előrejelzés nem hasonlítható ahhoz, amit tévében, rádióban hallhatunk. Kisebb a „jóslás” aránya, több a számszerűség. Van némi idő a kapott adatok alapján eldönteni, hogy folytatja az útját a hajó a tervezett útvonalon, vagy próbál kitérni.
Egy kis helyi vihart talán érdemes kikerülni, de egy 200 vagy 1000 km átmérőjűt nem annyira. A nagyon durvák közepét esetleg, előrejelzés alapján.
Minden az arányokon múlik. Minél nagyobb egy hajó, arányaiban annál kisebb hozzá képest egy hullám.
Azért is állnak hullámveréssel szemben, mert a hajó hosszához képest kisebb egy hullám, mint a szélességéhez képest, és ezért kevésbé tudja felborítani.
Itt is látszódik, hogy a hajók többé-kevésbé a hullámmal szemben haladnak:
Itt pedig az az érdekes jelenség látható 1:08 után, ahogy a nagy hajók deformálódnak a hullámokon. (Ez egy tervezett dolog, a hajókat ennek figyelembevételével építik.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!