Kanyarodás közben lenyomva tartom a kuplungot, mert félek hogy lefulladok a lassulás miatt. Ezt jól érzem, hogy veszélyes?
Hogy kéne ezt csinálni jól?
Oktatóm annó nem szólt rám amikor kanyar végén emelem fel a pedált (kettesbe) sosem. Tehát szerintem rosszul tanultam meg ezt. Jól érzem?
Jól érzed, de annyira nem veszélyes, mint amennyire beállítják.
Viszont indokolatlan terhelést okozol a kuplung rendszernek.
Én is sokáig vezettem így, aztán elkezdtem tudatosan leszoktatni magam. Kanyar előtt fék, megfelelő sebesség (akár 1es, éles jobbra kanyarnál), és csak a gázt kell adagolni.
Dizellel mondjuk könnyebb.
Fölösleges benyomnod, meg motorféked sincs. Azért tud az veszélyes lenni, persze nem kiskocsinál, de ha egy buszon, vagy teherautón nyomsz kuplungot nagyobb sebességnél, úgy meglódul, h öröm nézni és rohadt balesetveszélyes tud lenni.
Ez a kuplungnyomkodás egy rossz szokás.
Ahol lassan kell kanyarodni, ott kénytelen vagy benyomni.
Szóval nem feltétlenül csinálod rosszul.
Persze ha az autópálya felhajtón is taposod a kuplungot, akkor egyértelműen rosszul csinálod. :)
Én is csináltam így anno de leszoktam róla.
Mielőtt lekanyarodok lefékezek arra a sebességre amivel be tudok kényelmesen kanyarodni, majd felengedem a kuplungot a kormány eltekerésének pillanatában és amint beforfultam már adagolom is a gázt. Olyankor fordul elő, hogy nyomom bekanyarodáskor a kuplungot amikor valaki nagyon lassan kanyarodik be előttem mert akkor előfordul, hogy rá kell még fékeznem nehogy hátulról megcsókoljam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!