Ilyenkor kinek van elsőbbsége, kocc esetén ki a felelős?
Lehet olyan eset, hogy a külsőben haladó épp elkezd egy előzést, és még be tud menni a középsőben haladó elé. Miközben a belsőben haladó épp befejezte a középsőben haladó előzését, és vissza akar térni a középsőbe.
Erre a kérdezett helyzetre tulajdonképpen nincs KRESZ-szabály. Viszont közmegegyezéssel a megszűnő sáv esetén követendő eljárást szokták alapul venni a bíróságok is, és a KRESZ-oktatásokon is ezt tanítják:
"ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt."
Viszont: ha a belsőből kisoroló kezdi meg két másodperccel előbb a manővert, onnantól neki van elsőbbsége. És ha a középsőben haladó kamerája ezt felveszi, akkor még akár bizonyítható is.
De a gyakorlatban ilyenből baleset nem gyakran van. A kettő közül legalább az egyik észen szokott lenni, és elkerüli a balesetet. Mint a balesetek elég nagy részénél, itt is általában két hülye szükséges az ütközéshez. Egy, aki hülyeséget csinál, meg egy másik, aki nem képes reagálni arra, amit lát, csak bámulja a felé haladót, mint a moziban.
"Ja, és miért haladt a két szélsőben két autó? Középső sáv csak dísznek van?"
Ritka szituáció, de elvileg létezhet. Ilyenkor általában nem folyamatos 3 sáv van, hanem egy nyitott kanyarodó és egy másik oldalról bekapcsolódó út gyorsító sávjáról beszélünk. Sok száz méteren keresztül szinte kizárt hogy ilyen legyen, de autópályán is előfordulhat hogy a belső sávból akar valaki kisorolni, a gyorsítón érkező meg be. Más országokban meg egyáltalán nem szokatlan a 3 sávos autópálya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!