Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Azért is van ilyen sok baleset...

Azért is van ilyen sok baleset, mert a sofőrök nagy része nincs tisztában sem a saját sem az autója képességeivel?

Figyelt kérdés

Tehát sok sofőr túl optimista azzal kapcsolatban hogy ő maga illetve a kocsija mit tud, ezért is történik sok baleset? Túlértékelik a képességeiket, aztán mennek az árokba mert nem adta ki a kanyar friss jogsival meg kopott abroncscsal.

Segítene javítani a baleseti statisztikán ha minden sofőr tisztában lenne vele hogy nem ő a Lauda a Ferrarival?



febr. 11. 18:05
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
89%

Igen, ez egy elég erős tényező. Sajnos a képzés színvonala kritikán aluli.

De nyilván ez csak egy eleme a problémáknak

febr. 11. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
89%
Hianyzik az alazat. Meg kellene erteni elsonek, hogy a kozlekedes arra van, hogy mindenki oda vagy hazaerjen epsegben. Nem verseny, nem erofitogtatas, nem a kepessegeid hataranak probaja.
febr. 11. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
89%

Nem is optimizmusnak mondanám, simán az emberek nagy része sík hülye még a puszta létezéshez is, nem hogy a vezetéshez. Eleve a vezetés sokaknál azt jelenti hogy "tud menni" értsd nyomja a gázt mint a barom, de nincsen tisztában a közlekedési szabályokkal.


Szerintem nem a képzésben van a baj, hanem abban, hogy onnantól, hogy megvan a jogosítvány nincsen kontroll. Nincs pszichológiai alkalmassági, nincsen felülvizsgálat. Simán okozhatsz balesetet, vagy csinálhatsz nagyjából bármit akkor is szabadlábon maradsz.

febr. 11. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
88%

Illetve nagyon megy a "megmagyarázás" és "áldozathibáztatás".


Legutóbb volt egy videó ahol a delikvens STOP tábla ellenére kihajtott az érkező jármű elé. Simán azt állították emberek, hogy a védett úton érkező volt a felelős, mert ott zebra is volt és ezért óvatosabban kellett volna jönnie, stb.


Bezzeg amikor a gyalogosnak nem adnak elsőbbséget akkor ugyanezek az emberek arra hivatkoznak, hogy a gyalogos csak akkor léphet le, ha...


Vagy volt baleset ahol szintén "elmérte" a sebességet egy versenyző. 30-as korlátozás van azon a szakaszon pont ezen okból. Minden második hozzászóló azzal jött, hogy azt a szakaszt ő simán beveszi 70-el is és a 3 az csak a "mazsoláknak" van. Aztán ezek a versenyzők kötnek ki a korláton csak akkor már nyilván nem lesz nagy a szájuk.


Vagy volt egy videó ahol a kamerás autó haladt, megelőzte a sietős majd az első kanyarban kisodródott és beszaladt a fák közé. Kit hibáztattak a komment huszárok? Hát a kamerást, mert hogy szerintük indokolatlanul lassan ment és ezért lett ideges a másik aki ezért ment be az árokba... :D:D:D Magyarul szerintük te köteles vagy "határon autózni" és kockáztatni, hogy az árokban köss ki, mert a másik annyira siet, hogy az árokban köt ki... Röhej.

febr. 11. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 PéterPálka ***** válasza:
88%
Kötelezőnek kellene lenni a jogsi megszerzésekor, és később is időnként, megfelelő tanpályán (nedves út, éles kanyar, vészfékezés, stb) eltölteni legalább fél-egy órát. Akkor sokan rájönnének, hogy a kocsijuk és a képességeik mire alkalmasak. Egyébként vallom azt, hogy a jogosítvány nem alanyi jogon járó dolog. Akinek a képességei (reflex, koncentráló képesség, vérmérséklet, fizikai állapot) nem ütnek meg egy alap mértéket (és sokaknak nem üti meg), annak ne legyen jogosítványa.
febr. 11. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 PéterPálka ***** válasza:
85%
Azt el is felejtettem, hogy nagyon sokan még a KRESZ szabályokat se ismerik. Ez nagyon jól látszik az egyes weboldalakon feladott kérdésekre adott válaszokban, ahol egy egyenrangú kereszteződéshez egyszerre három autó érkezik és keresztezik egymás útját. A kérdés a továbbhaladás sorrendje. Iszonyat, hogy milyen válaszok vannak ezeken a helyeken. A 70% jogsiját kapásból elvenném.
febr. 11. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
85%

De a kisebb balesetek nagy része egyértelmű agresszió vagy balfarokság miatt van. 90%-ban ha kijönnek elém, vagy rám húzzák akkor tuti, hogy éppen a telefont b_sztatja a sofőr. Vagy telefonál, vagy nyomkodja.


Vagy vannak akik egyszerűen képtelenek konstruktívan, a másikat segítve közlekedni. Ne adj isten csak azért is szívatják.


Munkatársam be akart sorolni kanyarodósávba, volt is hely, de a sávban haladó önérzetes ezt annyira szívére vette, hogy egy kövér gázzal inkább telibe verte az előtte megálló kocsi hátulját, de elé aztán ne soroljanak be... biztos megérte.


Én nem vagyok nőgyűlölő de főleg női sofőröknél látom, hogy nem segítik a kikanyarodást, besorolásokat. Hiába van ott a hely, ha látja hogy elkezdek indexelni akkor rám zárja a kaput, de ha lehet akkor csak FÉLIG hogy elé ne férjek be, de annyira sem megy előre, hogy mögé be tudjak sorolni.


Legutóbb több sávos úton jobbról busz át akart sorolni 2 sávval mert balra kellett kanyarodnia. A nő aki engem is szívatott beállt úgy a busz mellé, hogy pont a kocsi eleje a busz végénél volt. Semmibe nem tartott volna egy pillanatra elengedni a gázt és hagyni 1-2 méter helyet, de nem, így mentek több 10 méteren keresztül mire a buszsofőr megunta és ráhúzta a buszt.


Vagy van egy haverom aki egyszerűen mestere a felesleges konfliktushelyzetek kiépítésének. Tipikus helyzet: autópályán besorolás. Ha látom, hogy jönnek, előre igyekszem vagy előremenni, vagy helyet csinálni, hogy beférjenek. Vagy a belsőbe sorolok ha kell gyorsítva, hogy a mögöttem érkező is örüljön.


Na haverom nem ilyen. Tuti, hogy a szerencsétlen besoroló mellett fog menni, aztán ha az veszélyesen közel sorol be előtte, akkor meg értetlenkedik meg mérgelődik. Miközben előre látható volt, hogy be fognak sorolni elé, de ő mindig meg kell mutassa, hogy neki van elsőbbsége.


Mindig erre is hivatkozott, hogy neki van elsőbbsége, ő nem fog alkalmazkodni, alkalmazkodjon a másik. Tette ezt nagy pofával addig, amíg át nem hajtott egy gyalogos átkelőhelyen a gyalogos előtt. Ott vissza kérdeztem, hogy amúgy most is elsőbbséged volt? Azóta nem mondogatja.

febr. 11. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

"még a KRESZ szabályokat se ismerik"


Mondom nekem a kedvencem nem is az, hogy nem ismerik, hanem hogy az egyértelműen leírt szabályokat is igyekeznek a saját javukra fordítva értelmezni illetve "mazsolázgatnak" a szabályokból és csak a számukra kedvezőt hangoztatják.


Tipikusan ilyen a gyalogos átengedése, ahol azzal jönnek, hogy a gyalogos csak akkor léphet le, ha megbizonyosodott az átkelés biztonságáról, TEHÁT nekem nem kötelező megadni az elsőbbséget mert csak.


Vagy legutóbb valaki így értelmezte a bizalmi elvet is amit egyfajta "bízom benne, hogy a másik kivédi a szabálytalan közlekedésem" érvként használt.


Vagy szintén bizalmi elvet úgy magyarázta, hogy a STOP tábla ellenére kihajtó bízhatott benne, hogy az érkező autósnak lassítania kell, mert ott a gyalogosátkelő is és ha a másik lassított volna akkor ő simán "átfér".

febr. 11. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%
Vagy volt itt kérdés ami a vasúti átkelők hosszú várakozási idejét kritizálta legalizálva a szabálytalan átkelést. Holott valahol érthető, hogy egy nagy baleset lehetőségét a lehető legjobban ki kell zárni még akkor is ha az autós önérzetét sérti, hogy pár percet várnia kell.
febr. 11. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

És az igazsághoz tegyük hozzá, hogy Magyarországon baromi szar az úthálózat.


Nem is csak minőségre, hanem átgondoltságra értve. Legalább 10 helyet fel tudok sorolni csak a közelben ahol kódolva van a baleset. Több ebből olyan, hogy egyszer csináltak sávelhúzást ami "ott maradt" aztán nem tudni mikro melyik autós mit fog értelmezni.


Nem egyszer futottam bele olyanba, hogy a tábla azt jelezte a külső sávban lezárás van, átsorolt mindenki a középsőbe. Majd kiderült, hogy a középső van lezárva. Az ilyen esetekben a tábla kihelyezőjét is szarrá büntetném.


Meg vannak olyan helyek ahol megmondom őszintén én sem tudtam elsőre értelmezni, hogy mi merre. És adott esetben magam is belefutottam majdnem balesetbe amikor már "rutinosként" összetalálkoztam valakivel aki láthatóan először került oda.


Elég megnézni egy Svájcot vagy Japánt. Hülye biztos felfestések, mintha minden frissen lenne festve. Nálunk meg a zebrákat nem képesek újrafesteni 30 éve.

febr. 11. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!