Mièrt jó előzgetni?
Nem azokra értem, akik az 50-70-130-as táblánál cammognak és őket előzik meg.
Engem rendszeresen megelőznek lakott területen, holott 50-el megyek.
Lakott területen kívül is
a legnagyobb megengedett sebeseggel közlekedem, (nem cammogok) mégis vannak, akik ennek ellenére mindig előzgetnek.
Kìváncsiságbòl kipróbáltam (hátha az a bajuk,hogy betartom a kreszt) jobban odatapostam a gázra és lakott területen kìvül 120-al "cammogtam" , vagy ahogy, tetszik, feltartottam a sort,ès akkor is akadt olyan, aki megelőzött.
Mire jó ez a kivagyiság?
Mert mindegy,hogy mennyivel megyek, mindig akad olyan bunkò, aki előzget.
A másik kedvencem pedig az, hogy ezek közül a bunkók közül születnek az olyan tahòk, akik
rádudàlnak a zebrát szabályosan hasznàlò gyalogosra.
Sokan szerencsétlenkednek lámpáknál, kereszteződéseknél, vagy lakott területen kívül ha szembejön valaki, vagy kanyarban. Lehet, hogy felgyorsul 50-re, csak eltelik 2-3 perc és pl egy zöldhullám nem erre van kitalálva. Az a baj, hogy azt sem lehet tudni, hogy a azért gurul lassan, mert tudja, hogy úgyis piros lesz, vagy csak szerencsétlenkedik. Én az ilyeneket megelőzöm ahol biztonságosan lehet, mert nem akarok közlekedéssel tölteni a szükségesnél többet.
Ha téged mindenhol megelőznek, akkor a vezetési stílusoddal lehet baj.
#12 Szerintem olvasd el a kérdést is. Egyértelműen nem arról ír, hogy mindenki megelőzi, hanem hogy mindig akad valaki aki előzni akar bármennyivel is megy.
Saját példám tegnapról: Megy előttem valaki 80-90 között, ha jöttek szembe lassított 70-80 közé, ha nem jött senki akkor gyorsított, nehogy már könnyen meg lehessen előzni.
Megelőztem, már visszafelé soroltam akkor voltam 110-120 között. Erre látom tükörből jött egy Audis versenyző aki még vissza sem tértem a sávba már előzött engem is legalább 130-140-nel aztán ment is tovább azzal a lendülettel. Nyilván aki a megengedett sebesség 1,5-szeresével közlekedik az elég sűrűn fog utolérni másokat.
13-as!
Azt írta, hogy rendszeresen megelőzik. Engem nem előznek meg rendszeresen, pedig én is betartom a határokat. Természetesen engem is előztek már meg.
Itt a környéken pl van egy út, aminek egy része lakott területen kívül van, de épületek vannak. Ezt sokan félreértik és "betartják az 50-et", pedig 90-nel lehet menni, ezeket pl kerülgetem a 4sávos úton, azok meg biztos nyavajognak.
Másik, hogy az 50, az óra szerint 55-56, valaki meg az órája szerint 48-cal tartja be az 50-et.
#14 Eleve ezek a számok relatív dolgok. Ismerek olyan szakaszokat ahol bizony az 50 az 50 de még jobb ha alatta megy az ember mert olyan szakasz, hogy a mérsékelt sebesség a biztonságos.
Tipikusan ezeken a helyeken előznek rám a türelmetlen idióták, jellemzően zebrán keresztül aztán nekem kell nyomni a dudát, hogy nehogy gyalogosgázolás vagy baleset legyen a vége.
Nem tudom mennyi rutinja van a kérdezőnek, de az, hogy zavarja az, hogy megelőzik azért gyanakvasra ad okot... ki nem szrja le... Mész ahogy mész, aztan vannak gyorsabbak, meg lassabbak.
Nagyjaból a 100le kórüli 1.6-os szívó motoroknal bukott gépeszetileg az orszaguti 90 2000 körül. Raadasul ha csak a mutatón van annyi, az 82-85. Persze vannak olyan környékek, ahol kb a rallyversenyzők is be kell menjenek 60 alá egy-egy kanyarnál, de egy normalis minőségű uton már nem okozhat gondot egy legyen 110 gps, csak ugye ha szemből talalka van, akkor jobban arat a kaszás.
Varos tök mas, ott nagyon nem mindegy, hogy 2x2 sáv, vagy egy szűk gyalogatkelőkkel tűzdelt szakasz, de ha valaki 50 ora szerint (gps 43-48) helyett többel megy, akkor sem hisztizni kell, hanem figyelni, hogy ne legyen baleset abból amit esetleg nem, vagy rosszul mér fel a sietősebb.
Nincs erős kocsim, de megis talan többet előzök, mint ahanyszor előznek, de pont nem erzwk semilyen erzelmet, ha elmegy mellettwm egy gyorsabb sofőr... (de ki számolja! :) :), mondjuk helyzetfüggő, mert ha beül a nagyi akkor inkabb forgalmi akadaly vagyok ora szerint max 90-nel).
A kérdező tipikus frusztrált magyar sofőr.
Aki lassabb nála, az "cammog", aki gyorsabb nála az "kivagyi, előzgetős bunkó". Nyilván a kérdező mindig tökéletesen választja meg a sebességét és mindenki más tök hülye a vezetéshez.
Azért, mert a magyarok többsége egy frusztrált, szájhős proli, akinek problémája van a normális viselkedéssel, szabályok betartásával, és szövegelésen, nagyképűsködésen kívül mindenben rosszabb, mint egy a külföldi.
Az autó biztonságából meg lehet ökörködni. előzgetni, dudálgatni, hisz úgysem tudják nyakom vágni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!