Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Valóban mnincs sok értelme...

Valóban mnincs sok értelme városban előzgetni, sávokat váltogatni folyamatosan?

Figyelt kérdés

Azt mondják az idősebb ismerőseim, akik tapasztalt vezetők, hogy hülyeség mikor a sok ember folyamatosan váltogatja a sávokat hogy előrébb jusson.

Úgyis megfogja valamelyik piros, de ha nem, akkor is max 1-2 perccel előbb ér oda.

Városban meg szerintük hülyeség előzgetni 45-50 es tempóval is oda lehet érni gyorsan bárhova, nem kell 60-70 el repeszteni.


Azt mondják 1 helyen van értelme előzni az az autópálya.

Vagy valami sárga villogós járművet, ami lassan halad.

De szerintük minden más hülyeség.


Igaz ez? De pont a fiatalokon meg látom, hogy előznek mindenkit akit csak tudnak. Ők miért nem mondják akkor azt, hogy felesleges? Még nem érettek meg belátni?



2014. febr. 10. 09:21
1 2
 1/11 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

Tényleg nincs értelme. Valóban csak néhány percet, nagyon jó esetben 15-20 percet lehet nyerni vele.


Ha éppen valamiért életbevágóan fontos, akkor TALÁN megéri, de egyébként egy átlag 5-6 perces előnyért nincs értelme a bírságot, a kocsim épségét, vagy éppen a saját/mások épségét, életét kockáztatni.

Inkább elkések, de egészben szeretnék megérkezni.

De az is egy lehetőség, hogy 10 perccel korábban indulok el.


Egy biztos: SEMMI nem éri meg azt, hogy az aszfaltról kaparják össze a maradványaimat.


Pedro

2014. febr. 10. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
24%

Nem tudom melyik városról van szó, de én pl. Pesten baromi jól elszlalomozgatok a rengeteg autó között és bizony rengetegszer tudok még csúcsidőben is olyat produkálni, hogy elindulok itthonról és a célomnál fékezem állóra az autót. És tényleg nem találkozok többé olyan autóval, ami mellett, mögött már mentem.


De amikor baromira ráérek, akkor pont nem érdekel, meg akkor valahogy nem is látom a lehetőségeket. Igaz nem is keresek. Ismerőseiddel is szerintem inkább ez lehet. Mindig ráérnek ha autóban ülnek, ezért aztán szükségük sincs ilyesmire.


De tényleg rengeteg a mazsola, akiken ha múlna, estig se érne oda az ember ahova akar.


Szóval én ezt így látom.

2014. febr. 10. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
35%

Lehet így előnyre szert tenni, de szerencse is kell hozzá. Ha ügyesen ki tudod használni a lámpaváltásokat, és a forgalom is engedi kis szerencsével több lámpányi előnyöd is lehet.


Egyébként előzni, szlalomozni nem feltétlenül veszélyes, legalábbis nem veszélyesebb a monoton "vonatozásnál". Vannak emberek akik ösztönösen jobban figyelnek, ha kicsit dinamikusabban közlekednek, a monotóniával viszont csökken a koncentrációjuk.

2014. febr. 10. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Városban tényleg nincs semmi értelme. Elindulsz 5 km-rel odébb, és ha előzgetsz, akkor nem 50-el tudsz menni, hanem 55-el. Két percet nem ér az egész. A te célod a biztonságos közlekedés, nem a verseny.
2014. febr. 10. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

Erről jutott eszembe...:


Rendőr megállítja a gyorsan hajtó autóst, elkéri a papírokat, nézegeti, szöszmötöl.

Az autós meg topog, ideges, aztán könyörgőre fogja:

- Engedjen már tovább, nagyon sietek, ha nem állít meg, már régen a kórházban lennék.

Rendőr válaszol:

- Na látja, ugye ugye, a gyorshajtás miatt, ön is belátja, hogy milyen veszélyes.

Mire az autós:

- Na jó, kérem, de én vagyok az orvos!

2014. febr. 10. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Igaza van az ismerőseidnek.


Előzni csak hosszú távon éri meg; ha legalább 100 kilométerre van a célod. Rövidebben fölösleges, egy-két percért.


Sokszor van, hogy engem megelőznek, csak azért, hogy a következő körforgalomnál, lehajtónál, stb. utolérjem. Anélkül, hogy kicsit is gyorsítottam volna.

2014. febr. 10. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Általában igaz, hogy városban nem érdemes előzgetni, gyakran sávot váltani, mert alig származik belőle előnyöd. Persze bizonyos esetekben, pl. hosszú, lámpa nélküli szakaszok esetén vagy a forgalom ritmusához képest jelentősen lassabb járművek, mint pl. munkagépek, lehet több időt is nyerni.
2014. febr. 10. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Helyzetfüggő.


Az idősebb ismerősök dumája is: vannak bp-i utak, amiken frankó zöldhullámot lehet meglovagolni, de szigorúan a megengedettel. Ekkor a 45-50 tempójú, "tapasztalt" mazsolák pont azért mondanak igazat az "Úgyis megfogja valamelyik piros"-al, mert a töketlenségük ezt garantálja, míg, ha felgyorsítanának a megengedettre, még nem váltana pirosra.


A lényeg: haladni akkor lehet, ha dinamikusan gyorsít az ember, és az ismert lámpaváltású szakaszon legfeljebb annyival marad a megengedett alatt, hogy a következő lámpa is zöldre válthasson (az út- és látási viszonyok figyelembe vételével). Kivétel, ha a zöldre érkezéshez annyira csorogni kell, hogy az előző lámpa zöldjén a hátulról jövők nem férnének át: szerintem önző dolog feltartani másokat ilyen módon (miközben előtte üres az út).


Az autópályás példa: minél nagyobb az alap tempó, annál több a nyereség. 50 helyett 55-el menni óránként 5 km előny, ami semmi. 100 helyett 130 sokkal jelentősebb.

2014. febr. 11. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
De kajak, miért akar valaki versenyezni? Megértem én, hogy lakott területen kívül lehet 90 helyett 100-al menni, meg 130 helyett 140-el, de városban ki az a hlyeállat, aki 50 helyett ÁLLANDÓAN 60-at meg 70-et akar menni nagy forgalomban?
2014. febr. 11. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Kajakversenyen lakott területen százzal?
2014. febr. 13. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!