Miért használnak egyre többen vakító led- és xenon lámpákat a gyári égő helyett?
Már minden harmadik szemből érkező autó úgy vakít,mintha hegesztésbe nézne az ember. Elmegy mellettem és még fél percig látom a szemembe égett pöttyökt. Mire elmúlik jön a következő vakító autó. Hiába nem kell bele nézni, de sokszor kénytelen az ember, ha látni akarja hogy mi van körülötte. Ezek az autók még nappa is elvakítják az embert.
Látni a lámpa fényéből, hogy biztosan illegális led vagy xenon.
Igazi megnyugvás, ha gyári, nem vakító lámpával jön valaki.
A rendőrök se szűrik ki, pedig ez nagyon veszélyes.
#2 Na és a nem gyári led? Mert ugye azokkal van a baj, akik karácsonyfát csinálnak a járműből, bőven túllépve a látás és láthatóság problémakörét.
Meg ugye azzal van a baj, hogy kétféle úrivezető van, az egyik nem tudja, milyen kapcsolók vannak az autójában, ezért mindent felkapcsol, a másik meg titkosügynököset játszik, és semmit nem kapcsol fel.
#4 23:49
Szerintem járműfüggő, melyikben mennyire vacak ez a funkció.
Vezettem viszonylag új Kia-t hosszabb úton (most talán 2 éves), azon egész jól működött ez a funkció országúton (elég távolról észrevette a szembejövőt).
Autópályán viszont konkrétan szembevillantotta a magas járműveket pont úgy, hogy már éppen esélye sem legyen visszajelezni, hogy ez most mi - ott kapcsoltam ki a fenébe az egészet...
Szerintem ez sokkal komolyabb balesetveszély, mint egy enyhe gyorshajtás.
Es nem túlzás a minden 3.
Már gondolkodtam rajta, hogy egyszer fogom a fedélzeti kamera felvételét és csinálok egy statisztikát, hogy 1-2 órás út alatt hány autó vakít el teljesen, hanynak nem ég az egyik fenyszórója.Nyilván a vakítókba próbálok nem belenézni, de hát baszod onnan jön, ahova én megyek, esélyem nem lenne észrevenni egy kivilágítatlan gyalogost, vagy úton levő akadályt.
Ha mást nem zavarok vele fel szoktam nyomni a távolságit, és kézzel kitalarom az ő fényét, úgy legalább látok valamit.
Általában mindegyik felnyomja a távolságit cserébe, ami annyiból áll, hogy egy kis váltás a fényben, és utána semmivel sem vakít jobban :)
Amúgy a legtöbben az opálos műanyag fenyszóró miatt nem látnak rendesen, aztán belerakják az illegális szart, ami tenyleg mindenhova világít
#7: persze ilyenkor próbálom én is az út jobb szélét nézni, de országúti tempónál nem tehetem meg, hogy kinézek a jobboldali ablakon, míg elmegy a szembejövő :)
Legtöbb országúton széljelzők meg felfestés sincs, de még a felezővonal is szét van kopva, vagy egyáltalán nincs
Kérdezőnek lehet egy régi Suzuki Swift, vagy hozzá hasonló alacsony autója van + karcos szemüveg, karcos szélvédő . Azokban "túl" alacsonyan ülnek a vezetők és a szembe fény vakítja őket.
Enyém is vakít (Opel), fényszóró teljesen gyári (Xenon DS1, 4000K, nem volt törve, fényszóróbeállításon is volt. Mindent rendben találtak, teljesen gyári, és megfelel az előírásoknak.
Csak kizárólag a régebbi Suzuki Swift autók villogtatnak rám.
#9 13:05
Ami azt illeti, a mai autók lettek túlságosan magasak.
Értem az érvet, hogy könnyebb beszállni / kiszállni, csak nagyon begyűrűzött ez a SUV mánia, amivel megemelték az autók felületét, aztán nyomd le a fogyasztását minimumra...
Ja, és azért vesznek magasabb autót (így indult valahol), hogy kilássanak a másik mögül, majd a másik is nagyobb autót vesz, hogy kilásson és így tovább, végül pont ugyanannyit lát mindenki mintha nem kezdtek volna el magasabb autókat vásárolni, de legalább az alap légellenállásuk sokkal rosszabb lesz a magasságuk miatt. Maaaargit!
Persze az autógyártók gerjesztették a marhaságot, de azért kicsit is belegondolva ez elég gáz folyamat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!