Mi értelme van 2 sávos utakon a jobbra tartsnak és a jobbrol előzni tilos szabálynak?
2 sávnak szerintem pont az lenne a lényege hogy jobban haladjon a forgalom es ne kelljen a szelső sávban lenni mindenkinek. Azzal hogy csak előzésre használják nem sok haszna van.
USA-ban simán lehet jobbrol és balról is előzni, nincs jobbra tarts, szoval ha en a belso sávban haladok akkor senki nem villog ram, nem fog a rendor sem felreallitani es szintem jobb is a belső sávban menni ha tudom, hogy ugy is csak 15-20 merföld múlva kell csak letérnem az autópályáról. Csak azok mennek a külső sávban akik lassan mennek vagy pedig hamarosan letérnek a kijáratnál.
Engem nagyon zavar mikor hazalátogatok és 90-el megy a kamion, kielőzöm, de rögtön vissza is kell térnem, aztán egy ujabb kamion amit ismét ki kell előznöm és igy tovább. Olyan érzésem van hogy a belső sáv a BMW-seknek van fenntartva akik 180-al mennek végig és nem számit ha lefenyképezi őket a trafi. Én, aki csak 130al szeretnék haladni, nem mehetek a belső sávban, hanem a 90-el haladó kamionokat kell előznöm az M6-oson és pont mikor előznék, akkor jönnek a belső sávban a luxusautók.
Miért nem lehet az hogy majd a BMW kikerül engem jobbrol ha ő 130 helyett 180-al akar menni? az is idegesitő hogy a sebességhatárt a gyakorlatban felülirja a jobbratartási kötelezettség, mert elvileg a BMW is csak 130al mehetne, igy elméletben nem kellene elengednem es nem is kerülhetne ki mert a sebességhatárt még előzéskor sem szabad túllépni.
Az USA-ban széles, 4-6 sávok utakat építettek, sok település is alig 100 éves, egyenes, stéles utakkak.
Ezzel szemben Európában keskenyek, kanyargósak az utak, még az autópályák is viszonylag szűkek, két sávosan.
A jobbratartási kötelezettség nem magyar sajátosság, és azért van arra szükség, hogy átlátható legyen a rendszer.
Nem tilos autópályán a belső sávban haladva folyamatosan előzni a kamionokat, de ha gyorsabb jármű közeledik, azt el kell engedni, és annak azért tilos jobbról előzni, hogy a baleset lehetőségének esélyét csökkentsék, a lassabb köteles jobbra húzódni.
Lakott területen belül, többsávos utakon, ahol a forgalmi sávok fel vannak festve, a gépjárművek haladhatnak folyamatosan a belső sávban, ott nem előzésről, hanem egymás melletti elhaladásról beszélünk a külön sávokban közlekedők esetében, a slalomozást viszont ott is tiltják.
Kevesebb potenciális konfliktuspont van, ha mindig mindenki balról előz, ráadásul régen nem volt az autókon általános az utasoldali tükör.
De elég ha megnézed a 3 sávos M7-est. Mindig vannak necces szituk, amikor a sok hétvégi autós a középső sávban szambázik a többiek meg jobbról balról előzgetik őket.
Szerintem pont azert, hogy gördülekenyebb legyen a forgalom. Mivel a minimum sebesseg 60km/h a palyán, gondolj bele hogy nalunk agol 95%-ban kétsávos az autópalya halózat, mi lenne ha 89-90-nel cammognanak tetszés szerint az emberek mindkét sávban...
Nem olyan nagy tudomany rutinszerűen jobbra tartani. Viszont ha jobbról-balról is lehetne szabály szerint is 40+km/h különbséggel erkezőre számítani sávváltasnál, az azért neccesebb. Sokan alíg hasznalják a tükröket, a jobboldalit meg pláne. Mi lenne ebből de most komolyan???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!