Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi értelme van 2 sávos utakon...

Mi értelme van 2 sávos utakon a jobbra tartsnak és a jobbrol előzni tilos szabálynak?

Figyelt kérdés

2 sávnak szerintem pont az lenne a lényege hogy jobban haladjon a forgalom es ne kelljen a szelső sávban lenni mindenkinek. Azzal hogy csak előzésre használják nem sok haszna van.

USA-ban simán lehet jobbrol és balról is előzni, nincs jobbra tarts, szoval ha en a belso sávban haladok akkor senki nem villog ram, nem fog a rendor sem felreallitani es szintem jobb is a belső sávban menni ha tudom, hogy ugy is csak 15-20 merföld múlva kell csak letérnem az autópályáról. Csak azok mennek a külső sávban akik lassan mennek vagy pedig hamarosan letérnek a kijáratnál.


Engem nagyon zavar mikor hazalátogatok és 90-el megy a kamion, kielőzöm, de rögtön vissza is kell térnem, aztán egy ujabb kamion amit ismét ki kell előznöm és igy tovább. Olyan érzésem van hogy a belső sáv a BMW-seknek van fenntartva akik 180-al mennek végig és nem számit ha lefenyképezi őket a trafi. Én, aki csak 130al szeretnék haladni, nem mehetek a belső sávban, hanem a 90-el haladó kamionokat kell előznöm az M6-oson és pont mikor előznék, akkor jönnek a belső sávban a luxusautók.

Miért nem lehet az hogy majd a BMW kikerül engem jobbrol ha ő 130 helyett 180-al akar menni? az is idegesitő hogy a sebességhatárt a gyakorlatban felülirja a jobbratartási kötelezettség, mert elvileg a BMW is csak 130al mehetne, igy elméletben nem kellene elengednem es nem is kerülhetne ki mert a sebességhatárt még előzéskor sem szabad túllépni.


2023. dec. 6. 02:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
82%
USA-ban is van jobbra tartás.
2023. dec. 6. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
85%

Az USA-ban széles, 4-6 sávok utakat építettek, sok település is alig 100 éves, egyenes, stéles utakkak.

Ezzel szemben Európában keskenyek, kanyargósak az utak, még az autópályák is viszonylag szűkek, két sávosan.

A jobbratartási kötelezettség nem magyar sajátosság, és azért van arra szükség, hogy átlátható legyen a rendszer.

Nem tilos autópályán a belső sávban haladva folyamatosan előzni a kamionokat, de ha gyorsabb jármű közeledik, azt el kell engedni, és annak azért tilos jobbról előzni, hogy a baleset lehetőségének esélyét csökkentsék, a lassabb köteles jobbra húzódni.

Lakott területen belül, többsávos utakon, ahol a forgalmi sávok fel vannak festve, a gépjárművek haladhatnak folyamatosan a belső sávban, ott nem előzésről, hanem egymás melletti elhaladásról beszélünk a külön sávokban közlekedők esetében, a slalomozást viszont ott is tiltják.

2023. dec. 6. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
28%
Jobbra tartás , a mihez tartás miatt van .
2023. dec. 6. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
91%

Kevesebb potenciális konfliktuspont van, ha mindig mindenki balról előz, ráadásul régen nem volt az autókon általános az utasoldali tükör.

De elég ha megnézed a 3 sávos M7-est. Mindig vannak necces szituk, amikor a sok hétvégi autós a középső sávban szambázik a többiek meg jobbról balról előzgetik őket.

2023. dec. 6. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
93%
A jobbra tartás nagyon is sokat segít a gördülékeny, gyors közlekedésben. Ellenkező esetben ugyanis bárki szabályosan beállhatna a másik mellé 30-cal tötymörögni, aztán senki ne siessen sehová.
2023. dec. 6. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
76%
5-ös, városban pont ez történik. Tapasztalatom szerint sokszor a külső sávba kell állni, ha siet az ember, mert a belsőben egymás mögött szüttyög mindenki. Csak akkor van baj, ha akad egy szabályos lassabb autó, amelyik a külső sávban megy. :-)))
2023. dec. 6. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
51%
Semmi értelme válaszolni erre a kérdésre. Provokatív.
2023. dec. 6. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Városban nincs jobbratartás, türelmes sofőr vagyok, de mikor valaki a Petőfi hídon a belsőben meg 35 km/h-val az ki tud akasztani.
2023. dec. 7. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
68%
A legjobb, mikor a belső és a külső sávban egymás mellett szüttyög két ráérős lélek. Pont lefogják a két sávot, lehetetlen normálisan haladni tőlük. A külsőben közlekedőre persze egy szavam nem lehet, de a belsőben menőnek szoktam emlegetni ilyenkor a jó édesanyját. Mert ugye ő kilométerek múlva, 25 kereszteződéssel arrébb majd balra fog kanyarodni és biztos ami biztos, már most beáll a belső sávba.
2023. dec. 7. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
78%

Szerintem pont azert, hogy gördülekenyebb legyen a forgalom. Mivel a minimum sebesseg 60km/h a palyán, gondolj bele hogy nalunk agol 95%-ban kétsávos az autópalya halózat, mi lenne ha 89-90-nel cammognanak tetszés szerint az emberek mindkét sávban...

Nem olyan nagy tudomany rutinszerűen jobbra tartani. Viszont ha jobbról-balról is lehetne szabály szerint is 40+km/h különbséggel erkezőre számítani sávváltasnál, az azért neccesebb. Sokan alíg hasznalják a tükröket, a jobboldalit meg pláne. Mi lenne ebből de most komolyan???

2023. dec. 7. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!