Forma-1-ben anno mi értelme volt annak a szabálynak, hogy ha beküldik a Safety Cart, akkor nem lehet kimenni a boxba?
olyan 2007-2008 környékén volt, még a tankolós korszakban az F1-ben, hogy ha beküldték futam közben a Safety Cart, akkor abban a körben bezárták a boxutcát, nem szabadott kimenni, egészen addig amíg össze nem gyűjtötte maga mögött az SC a mezőnyt, ez általában ilyen 2-3 kör volt. Ha valaki megszegte, 10 másodperces büntetést kapott.
Na de a kérdés, hogy ennek a szabálynak mi lehetett akkoriban az értelme? Tekintve, hogy sokan akaratlanul szegték meg, a tankolás miatt, mert már nem bírta volna ki azt az 1-2 kört még, amíg kinyitják a boxot.
Ma is van ilyen. Ma is bezárják a boxutcát ha az indokolt. Nem azért zárják be, mert a pályán van a safety car, hanem, mert valami gond van a boxutca körül, boxutcában. A boxutca bejáratánál és kijáratánál is van "rendőrlámpa". Ha az piros, nem mehet el mellette a versenyző.
Volt ebből több baleset is amikor nem figyelték a lámpát. :D
#1
Ez igaz, ma is előfordul olyan, de ma tényleg csak akkor van boxutca zárás, ha a boxbejáratban, vagy -kijáratban van valami baleset vagy veszély.
De amiről én írok a kérdésben ott az van, hogy bármi miatt ha jött az SC, akkor automatikusan zárták a boxot minden esetben, bármi miatt is jött és bárhol is volt a veszély a pályán. Ez kb. 2-3 évig ment. Na és ennek az okára, vagy céljára vagyok kíváncsi, hogy ez akkor miért lehetett :)
#3
Azt pont a fenti szabály lévén tudták "megcsinálni". Alonso-t még gyorsan kihozták, és rákövetkező körben csapatták Piquet-t a falnak. Így Alonsot ott már nem befolyásolta az SC miatt zárt boxutca.
"De amiről én írok a kérdésben ott az van, hogy bármi miatt ha jött az SC, akkor automatikusan zárták a boxot minden esetben, bármi miatt is jött és bárhol is volt a veszély a pályán. Ez kb. 2-3 évig ment. Na és ennek az okára, vagy céljára vagyok kíváncsi, hogy ez akkor miért lehetett :)"
Az indokolta a szabályt, hogy amikor jött az infó hogy bejön a safety car, mindenki ész nélkül spurizott befelé a boxba (újabb veszélyhelyzeteket teremtve egy már eleve veszélyes helyzetben), hogy még azelőtt lezavarják a 20-25 másodperc időveszteséggel járó boxkiállást, hogy a mezőny összesűrűsödne és ezáltal sok pozíciót veszítenének.
Ma is lutri a safety car, de az akkori rendszer főleg hatalmas szerencsét jelentett azoknak, akik véletlen (vagy a 2008-as szingapúri nagydíj esetén nem véletlen) pont a baleset előtt jártak a boxban. Hogy egy másik példát említsünk, még ifjabb Nelson Piquet-nek is sikerült bemákolni egy dobogót, amikor a 2008-as német nagydíjon egykiállásos stratégián volt, és pont a safety car előtt járt kint.
Ennek ellenére nem ez volt a megszüntetés oka, hanem az, hogy akkoriban tankolni is kellett. Így mindig volt egy-két versenyző, akinek be kellett vállalnia a 10 másodperc stop-and-go büntetést és bemennie tankolni a bezárt boxutcába, különben egyszerűen kifogy az üzemanyag a safety car alatt. Viszont nem a korábbi rendszert hozták vissza, hanem safety car esetén küldtek a versenyzőknek egy kiszámolt időtartamot, aminél hamarabb nem érhettek oda a boxbejárathoz, elkerülve a száguldozást a veszélyes helyzetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!