Miért van az, hogy pl. a 60-as, 70-es években lassabb és kisebb autókkal sokkal több súlyos, akár halálos baleset volt ? Valóban az autók lettek sokkal biztonságosabbak, vagy inkább a vezetési szokásaink változtak meg?
Még amik nem voltak írva idáig:
Nem volt jobb oldali tükör. A bal oldali is kicsi.
Nem volt téli-nyári gumi, csak egy keskeny, rendkívül egyszerű mintájú, aminek a mintáját még utána is lehetett vágni, hogy mélyebb legyen, vagy új futófelületet rávinni, ami gyakran levált. Ezek a gumik már új korukban rosszabb tapadással rendelkeztek, mint manapság egy 10 éves gumi.
Nem csak biztonsági öv nem volt, hanem gyerekülés se.
A balesetek számáról nem találtam statisztikát, de valószínűleg sokkal kevesebb volt, mint manapság. Csak aránylag nagy részük volt halálos, a felsorolt okok miatt.
Biztonságról: A guminál a radiál már extrának számított, a diagonál volt a jellemző, téli-nyári garnitúráról nem is igazán hallottak.
A féket jellemzően dobfékek voltak, tárcsafék nem volt elterjedt, vagy csak első keréken, ABS-ről a szaklapok írtak valamit, annyit tudtak róla.
A hárompontos biztonsági öv már elképesztő biztonságtechnikának számított.
Azt is tegyük hozzá, régen nem az volt mint most hogy 15-30 perc alatt ott van a mentő. 60-70-es években még telefon sem nagyon volt, nem hogy mobiltelefon.
Ha láttál egy balesetet, akkor azt eleve lehet, hogy csak órákkal később tudtad jelenteni.
Egy ismerősöm mesélte, hogy fejre állt a trabantjával. Nem ment se gyorsan, se semmi, csak szar olt az út, megdobta kocsit és beszaladt az árokba, fejre borult. Volt öve, be volt kötve, simán kimászott és hazament.
Később meg jól lecseszték a rendőrök, hogy valaki megtalálta kocsit és mindenki őt kereste.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!