Honnan szedik egyesek azt, hogy lakott területen belül, több sáv esetén nincs jobbra tartási kötelezettség?
Amúgy városi forgalomban pont azok a legveszélyesebb, legzavaróbb barmok, akik nem képesek előre gondolkozni, előre helyezkedni és az utolsó pillanatban jut eszükbe, hogy nekik a 3 egyenesen haladó sáv jobb sávja helyett a bal oldal melletti negyedik, kanyarodó sávban kellene lenni. És ekkor jön az agyatlan kapkodás meg 2-3-4 sáv váltása lehetőleg tükör használata nélkül.
Amúgy meglátásom szerint a gondolkozni nem tudók és gyorshajtók között nagy az átfedés. Általában annyira el vannak foglalkozva a sietséggel, meg előzgetéssel, hogy közben elfelejtenek a jó sávban lenni időben...
#23 Itt csak a korábbi példámra tudok visszautalni. Hazafelé egy szakaszon 2x2 sáv, a belsőből nincsen semmilyen kanyarodási lehetőség, jobbra viszont van. A jobb sáv folyamatosan lassít a kanyarodók miatt. Ha egy picit is tisztában vagy a forgalom "tudományával" (nem tudom mi a megfelelő szó rá), akkor tudod, hogy a lassítás egy láncfolyamat. Minél több autó vesz benne részt, azaz minél hosszabb a lánc, annál nagyobbá válik a lassítás által keltett torlódás, ami önmagában is probléma, de ráadásul tudjuk mennyi türelmetlen baromállat van, mint például a kérdező, tehát minél nagyobb a torlódás, annál nagyobb a tolakodás, ami még több torlódáshoz, ráadásul balesetveszélyhez vezet.
Tehát az én szituációmban minél többen mennek a belső sávban és minél kevesebben a külsőben, annál pörgősebb, rendezettebb, tisztább és biztonságosabb a haladás.
Ebből kifolyólag ha te ennek a lehetőségét szabálytalanná szeretnéd nyilvánítani és mindenkit ki akarsz zavarni a külsőbe, azzal csak azt bizonyítod, hogy te is egy vagy azok közül, akik nem értik a forgalmat, akik nem látják át a helyzeteket, akik nem tudnak előre látóan gondolkodni.
Figyelj csak, te szelektív olvasó boyracer, te Kérdező!
Van egy jó hírem, meg egy rossz. A rossz, hogy nincs jobbrahúzódási kötelezettség városban, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton.
És akkor a jó hír: ha gyorsabban érkezel, akkor a külső sávban "megelőzheted", mert ebben az esetben nem előzésről, hanem elhaladásról beszélünk, ami pedig nem tilos. Mármint túl azon, hogy megszeged a megengedett legnagyobb sebességet, a jobbról elhaladással már nem szaporítod tovább a bajt. Ha 32-vel megy valaki a belsőben, nem kell megvárni, míg kihúzódik, 50-el szabályosan elmehetsz mellette jobbról. Ugyanígy, ha a belső(bb) sávok belassulnak, attól még a külső(bb) sávokban az egész gépkocsioszlop szabályosan elmehet mellettük. Szép is lenne, ha az egész soksávos út a legbelső, később kanyarodósávvá alakuló, beállt sáv tempójához igazodna...
Viszont tilos rövid időn belül többször sávot váltani, amikor ennek nincs forgalmi oka, csak agresszíven cikáznál. És megkülönbeztető jelzést használó jármű mellett ekkor sem megyünk el jobbró (sem). Ha a mentő 10-el megy a belsőben, akkor annak oka van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!