Amikor áthaladtok a kereszteződésben a zöld lámpánál, köszönetet mondtok a piros lámpánál álló sor élén álló sofőrnek, amiért teljesíti a kötelezettségét?
Például fejbiccentéssel, intéssel.
Ha nem, miért nem? Hiszen minden további nélkül figyelmen kívül hagyhatná a piros jelzést, és akkor szabhatnád az elsőbbséged.
5-ös vagyok. Autóban azért nem köszönöm meg, mert éppen egy 1000 kg-os vasat irányítok a seggem alatt. Nem csak magamra kell figyelni, hanem hogy a kanyarodásnál az autót irányban tartsam. De gyalogosként ilyen nincs. Van mikor látom, hogy gyorsan érkezik az autó, akkor intek neki, egyértelműen hogy haladjon. A normálisabbja még ilyenkor is lassít, de nem áll meg, hiszen én ott jeleztem neki. Ugyanígy ha azt látom, hogy lassít, megáll, valahogy ösztönösen jön a mozdulat.
De egyébként van olyan is, mikor nincs rá mód, hogy pl autóban ülve köszöngessem meg azt, hogy előzékeny volt velem szemben. Pont azért, mert arra figyelek, hogy kezeljem a járművet, irányítsam.
"A zebránál levő gyalogos és autós viszonya ehhez képest más. A gyalogos csak akkor léphet le az autós elé, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."
Ennek aztán semmi köze ahhoz, hogy ez is egy tiszta elsőbbségi helyzet.
Az itt olvasható hozzászólások egy része remekül megmutatja, miért vagyunk fényévekre közlekedési kultúra terén nemhogy Nyugat-Európától, de lassan Romániától is. Lásd még: főutak menti hármas tiltások - még a kerékpárosok egy csoportjával is sikerült elhitetni, hogy ez kizárólag értük van.
Mivel ez a primitív morál nem csak a közlekedésben van jelen, a proli emberanyagból pedig aligha lehet sokkal többet kihozni, a magasabb szintű kulturára vágyóknak Ausztriát vagy Svájcot ajánlom.
"A zebrán áthaladó gyalogos kontra autós, és az útkereszteződésben alárendelt ill. fölérendelet útról érkező járművek találkozása nem ugyanolyan helyzet."
Valóban nem. A gyalogos elsőbbsége "erősebb", mert őt zavarni sem szabad az áthaladásában.
#18 Ez a logika annyiban sántít, hogy van rengeteg olyan utunk, ahol 120-szal előzgetik egymást a kamionok a nyomvályús úton, mégsincsenek kitiltva a lassú járművek. De arra is van példa, hogy a tiltott útszakaszon mára már annyira csekély a forgalom, főleg a teherforgalom (elsősorban a megépült gyorsforgalmi út miatt), hogy határmenti zsákfalvakba vezető bekötőutakon nagyobb veszélyben van egy biciklis.
Másrészt felnőtt emberek vagyunk, mindenki eldöntheti maga, milyen és mekkora veszélyt vállal be, nincs szükség semmiféle gyámkodásra. Jól is néznénk ki, ha Budapest bulinegyedéből esténként kitiltanánk minden józan sofőrt, arra hivatkozva, hogy az ittas/bódult idióták miatt veszélyes lenne arra közlekedniök. Amelyik józan autós nem vállalja be ezt a veszélyt, az elkerülheti a környéket, a többieket azonban felháborító lenne gátolni a közlekedésben.
Én egyébként a tiltás mellett is közlekedem ilyen utakon, méghozzá épp a 4-esen 😉 Leggyakrabban a Nyiregyházától északra fekvő szakaszon tekerek (kb. Nyírtura - Ajak), de nem azért, mert ez a kedvenc, csak arra lakom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!