Ha rajtad múlna mennyi ember kapna vagy kaphatna jogosítványt?
"mert akinek hiányzik az adottsága arra, hogy uralni tudja stresszhelyzetben az érzelmeit, annak nincs keresnivalója a közutakon sofőri minőségben!"
és ezt hogy szűröd ki hatékonyan? úgy, hogy a stresszhelyzetben uralmát veszítő állat ne menjen át a teszten, de a normál érzelemvilágú ember átmenjen?
+1 pszichológiai alkalmassági teszt!
Csak az kaphat jogosítvány, aki teljesíti.
Nem gondolom, hogy a közlekedési alkalmasság és az intelligenciaszint között szoros kapcsolat lenne.
Ettől függetlenül maga a Kresz vizsga már egy alap értelmi képesség tesztnek megfelel.
Na pont az olyan felfogású baromállatoknak nem adnék semmiképp jogsit és szigorúan távoltartanám minden járműtől, mint #2-es (09.18 17:04)!!!
Egyébként meg én azt vezetném be, hogy onnantól, hogy fiatal (18-25, vagy még később, ki mikor teszi le) korában letette a jogsit 40 éves koráig 10 évente, 50 éves koráig 5 évente, 60 éves koráig évente 60 fölött pedig fél évente kéne kresz vizsgát és alkamasság felmérő vizsgát tennije és ha átmegy lehet továbbra is jogsija, ha elbukik, vagy nem jelenik meg időben a vizsgáztatáson, akkor meg már ugrott is a jogsi.
#25 Szerintem a kettes csak viccelt, és erre a videóra utalt
@28: előzetes vizsgálatokkal nem igazán lehet felmérni, hogy az illető az élete hátralevő részében hogyan fog reagálni...
A magam részéről nem a jogosítvány megszerzésének szigorításában hiszek, hanem inkább a meglevő vezetői engedély megtartását kötném feltételekhez. Például ha lejár, akkor nem automatikusan hosszabbítanám meg, hanem egy ismétlővizsgával. És persze adott esetben következetesen be kellene vonni azét, aki bizonyította, hogy alkalmatlan rá; beleértve, hogy egy ideiglenes eltiltás után -ha az lejár- az illető nem kapja vissza az engedélyét, hanem onnantól lehetősége van ismét megszerezni azt.
Szerintem először az oktatás színvonalán kéne javítani, nincs összhangban a gyakorlat az elmélettel. Lehet elméletben tanulták, de sokan nem láttak például körforgalmat, villamost vagy ferde parkolót, stb. Nyugodtan lehet vinni a tanulókat nagyvárosba, a másoknak pedig továbbképzést tartani. Lehetne az egész komplexebb, szigorúbb, a pszicho tesztet adom. Kötelezővé tenném a szimulátort, ne csak opció legyen. Sokan elbuknának az fix. Ugyanakkor oktatók között is van különbség, valamelyik sunyi, szarik bele, más full korrekt, a városokban pedig terjednek a pletykák kihez kell/érdemes menni.
Amúgy a fél országnak nem adnék, sőt a mostaniaktól is elvenném. Sok a tahó, gyökér, intelligencia hiányos, vak, süket, néma, béna, stb. Bizonyos kor felett sem adnék, sőt a mostaniaktól is elvenném, nem érdekel milyen állapotban vannak, jelentős utazási kedvezmények vannak a nyugdíjasoknak, azt vegyék igénybe.
Csak 25 éves kortól! Nem véletlen hogy sok autókölcsönző cég külön díjat számít fel ha 25 alatti a sofőr. Sokkal de sokkal több balesetet okoz a 25 alatti kategória.
Továbbá azoktók is elvenném egy-két hónapra akik mobiloznak vezetés közben!
Figyeld meg mennyivel kevesebb dugó lenne ha ezt a két dolgot bevezetnék!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!