Miért nem használják a nem sebesség mérésre használt közúti kamerákat átlagsebesség meghatározáséra és az elkövetők büntetésére?
Semmi értelme a traffipaxnak ha a fixek ki vannak táblázva, mutatja a GPS, a nem fixekre meg felhívja a figyelmet a szembejövő villogással.
Miért nem fényképezik le az autókat itt, ott amott, ahol elmennek majd állapítja meg a rendszer, hogy sebességkorlátozást betartva nem lehetett volna onnan oda sehogyan sem?
Elég sok kamera van, simán meg lehetne oldani.
Miért nem csinálják? Ez durván visszafogná a gyorshajtást.
Pl egy egy híd, mindkét végén oda a kamerát. Így muszáj lenne nem száguldozni.
Irgalmatlan informatikai fejlesztést igényelne.
Most elég – igen korlátos számú helyen – akkor felvételt készíteni, ha a mérőrendszer beállításai alapján szabályszegés történik.
Az átlagsebesség méréshez minden áthaladó járműről felvételt kéne készíteni, ezeket és a felvétel alapján megállapított jármű rendszámadatát legalább ideiglenesen tárolni kéne, hogy ha túl korán ér másik ellenőrzőhelyre, akkor bizonyítékként, helyszínnel időbélyeggel meglegyen mindkét felvétel.
És a mennyiség mellett ennek adott időn belül, beavatkozási lehetőség nélkül, biztonságosan, zárt rendszeren kell központi helyre kerülnie; ahogyan az a gépjárműről és annak hatósági jelzéséről felvételt készítő eszközre vonatkozó követelményekről szóló GKM rendelet előírja.
Ha ez egyszerű lenne, akkor az útdíj ellenőrző eszközöket – mivel azok eleve olyanok, hogy adattá alakítják a rendszám fényképét – már rég igénybe vennék átlagsebesség megállapításához.
A kameránként, percenként max pár tíz rendszámfelismerés és átlagsebesség-számítás a mai számítási kapacitások mellett szerintem nem okozhat gondot.
A pályamatricát ellenőrző kamerák megvannak, rendszám felismerésére alkalmasak, csak akarni kell.
Egy régi vicc jut eszembe erről:
Kórházba kerül az idős ügyvéd, és a betegeskedése idejére a már szintén ügyvéd fia veszi át az üzletet, aki három nap múlva lelkesen látogatja meg az apját, és újságolja: Képzeld, a húsz éve húzódó Szigethy kontra Kovács ügyet sikerült megoldananom egyetlen nap alatt!
Mire az öreg: Te szerencsétlen, hát mit gondolsz, miből éltünk jól, miből tanítottalak?!
Ha a száguldozás lebukási aránya 100 %-hoz közelítene, az állam is így járna. Minden más pedig csak járulékos veszteség.
lehet, hogy tényleg azért nem akarják, mert hátha ártana az aranytoját tojó tyúknak.
a pénz a fontos, nem a biztonság
5. Csakhogy állítólag messze nincs ebből nagy bevétel.
Alig van ellenőrzés és a büntetési tételek nevetségesek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!