Támogatnátok a kerékpárosok kitiltását az Árpád hídról?
Mielőtt bárki letámadna, hangsúlyozom: KIZÁRÓLAG A SAJÁT ÉRDEKÜKBEN.
Az Árpád hídon futó kerékpárútról eddig azt hittük, magyar szinten etalon: fizikai akadállyal volt elválasztva az úttestről. Lehetővé tette a biztonságos átjutást két forgalmas városrész között, az elégedettséget jól jelzi, hogy gyakorlatilag nem voltak renitens kerékpárosok, akik a bicikliút helyett a forgalmas úttestet választották volna - tudjuk, hogy ez nagyon nincs mindig így.
Tehát nem valami karigeri féle förmedvényről volt szó, ahol annyi volt a kerékpáros infrastruktúra, hogy húztak két vödörnyi festéket. Ehhez képest múlt héten brutálisan meggyilkoltak egy kerékpárost, aki a szuperbiztonságosnak hitt kerékpárúton tekert.
Az ország főútvonalainak nagy részéről ki vannak tiltva a kerékpárosok, még olyanokról is ahol nincs igazán komoly forgalom. És lám, az élet a tilalmat igazolja: nem sűrűn hallok olyan esetről, amikor kerékpárost gázolnak egy számukra tiltott főútvonalon, mert a biciklisek maguk is belátják, hogy életveszélyesek számukra ezek az utak. És ezeknek az utaknak a jelentős részén nincs akkora forgalom mint az Árpád hídon és 130-140 km/h sebességet sem érnek el az autósok (a szakértők szerint ekkora sebesség mellett következett be a gyilkosság).
Én innen is kitiltanám a kerékpárt. Ezzel párhuzamosan persze mindent meg kellene tenni, hogy idővel a tiltás okafogyott legyen: a súlyos esetekben olyan bírságokat kell kiszabni, aminek a be nem fizetése esetén akár az illető ingatlanának árverezése is felmerül; azonnali és végleges elkobzás az autóra nézve; a közlekedés szabályainak szándékos megszegésével gyilkolókat pedig évtizedes börtönre kell ítélni, és minél inkább megalázni, hogy másoknak elrettentő példa legyen.
Aztán amikor néhány év vagy évtized múlva ezek az intézkedések meghozták a közlekedési intelligencia pozitív változását, vissza lehetne engedni a kerékpárosokat a forgalomba minél több, számukra addig tiltott útvonalon.
Bringásként mondom sokkal biztonságosabb lenne minden ha a bringásnak egy, az autósktól jól elszeparált helyük lenne tekerni. Ha ez azzal jár, hogy bizonyos helyeken nem lehet tekerni hát legyen. A francnak van kedve autósok mellett tekerni az állandó veszélyben és kipufogógázban. Így legalább mindenki biztonságosabban tudna haladni.
Lehetne egy külön kerékpárost híd és akkor mindenki jól jár. Az autósok se lennének szopatva és a bringásoknak is biztonságosabb lenne.
Az autósok szoptatás csak mélyíti az ellentéteket és nehezíti a normális közlekedési kultúra kialakulását
@13: lehet, hogy szerinted ez biztonságosabb lenne, viszont nem megoldható. Ket pont között -amennyiben erre igény van- általában már van út, teljesen feleslehes egy ezzel párhuzamos, ám ettől minden egyes pontjában elszeparált úthálózatot kiépíteni ugyanerre a célra -és sok helyen lehetetlen is lenne. Nyilván lakott területen kívül, ahol jelentős a sebességkülönbség, eleg hely áll rendelkezésre és nem jellemzőek a kereszteződések, ott célravezető lehet, a városokban ellenben ezeknek pont a fordítottja a jellemző. Az pedig teljesseggel elfogadhatatlan, hogy a kerékpáros közlekedést lehetetlenítsük el kontraproduktív tiltásokkal amiatt, mert a gépkocsivezetők életveszélyt jelentenek a többi közlekedőre...
Az általad említett látszatmegoldások helyett vannak működő forgalomtechnikai eszközök arra, hogy a máreglevő itakat tegyük a kerékpárral közlekedők számára is biztonságossá és száguldozásra alkalmatlanná...
Miért is ne? Mit keresnek ott a nekik készült kerépárúton?
Segítsük inkább az illegális versenyzőket!
@16: ezzel az a probléma, hogy a Lánchidat felújították és nem újraépítették. És ráadásul műemléki védelem alatt áll, szóval nem lehet csak úgy átépítgetni; meg kell tartani az eredeti kialakítást. Annak idején pont ugyanez volt a gond a Margit-híddal is, amikor az eredeti terveken szereplő -és az EU-támogatás feltételeként kikötött- kerékpárutak az átadott változatról valahogy eltűntek; állítólag nem volt rá elég hely...
És teljesen felesleges is lenne: a jelek szerint anélkül is teljesen jól elfér a Lánchídon a kerékpáros.
A Bűn éjszakája című film mintájára minden hónapban egy éjszakára meg kellene szüntetni országszerte a sebesség korlátozásokat, közlekedési szabályokat. Hadd éljesse ki magát, aki akarja, és hulljon el, akinek el kell.
De a többi napon minden nagyobb sebesség túllépésért börtön, és járműelkobzás járjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!