Támogatnád, hogy a közúton (értsd: nem kerékpárúton és nem földúton) való kerékpározást KRESZ vizsgához kössék?
Én ebben nem vagyok olyan bizonyos.
Több órányi felvételemet tudnám neked megmutatni, amit készítek (nem teszem, mert nem jogszerű), és elképesztő amit művelnek. A piros lámpa csak karácsonyfadísz, a záróvonal csak dekoráció. A zebránál kikerülnek, ha megállok a gyalognak. Buszmegállónál van egy forgalom elől elzárt terület, mert ott a zebra. Kikerülik.
A villamossal csatát vívnak. Ledudálják a fejemet, ha nem hajtok be a kereszteződésbe én is, noha látja, nincs hova menni. Nem vagyok hajlandó elütni a szabályosan közlekedő kerékpárost, veréssel fenyegetnek.
Gyalogként megyek át a zebrán. Kanyarodik, szabad jelzésem van, és majdnem elsodor, és még ő háborog…
@24: autóval saját bevallásuk szerint az emberek 70%-a tudatosan megszegi a szabályokat -ez önmagában is jóval több, mint az általad említett "20-ból 1", de még a biciklisekre kitalált "3-ból 2"-nél is. És ott van a maradék 30%, akik nem tudatosan szegik meg, hanem fogalmuk sincs róla...
Talán nem véletlen, hogy toronymagasan vezetik a baleseti statisztikákat is; mind darabszámra, mind arányaiban egyedül több balesetért felelősek, mint az összes többi közlekedő együttvéve...
#25 Abba, hogy "tudatosan megszegi a szabályokat", beletartozik az is, hogy 50 helyett 55-tel megy.
Autósból elvileg nem lehet olyan, akinek fogalma sincs a szabályokról, hiszen kötelező levizsgázni belőlük.
Nagyon sok olyan baleset van, ahol a biciklis hibázik, mégis az autóst büntetik meg.
@26: igen, az is beletartozik. Mint minden tudatos, direkt szabálysértés.
Amúgy pedig lehet meglepődnél, ha tudnád, hányan vezetnek úgy, hogy fogalmuk sincs a szabályokról, csak valamikor bemagolták a válaszokat a vizsgára -az azóta történt KRESZ-módosításokról pedig nem is hallottak...
A kötelező vizsga egyáltalán nem garantálja, hogy ismernék a szabályokat...
És valóban vannak olyan balesetek, amikor az azt okozó autós mellett a kerékpáros is hibázott, de ez semmiben nem befolyásolja a gépjárművezető felelősségét. Tudod: az erősebb jármű mindig nagyobb felelősséggel jár (Bécsi Egyezmény 2. fejezet 7. cikk 3.pont)
@29: és mindez azon sem változtat, hogy a kerékpárosok többsége ismeri a KRESZt -és azon sem, hogy majd' egy nagyságrenddel kevesebb balesetet okoznak, mint azok, akiknek vizsgázniuk is kellett belőle.
A balesetek számának csökkentését inkább azoknál kellene kezdeni, akik toronymagasan a legtöbbet okozzák...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!