Támogatnád, hogy a közúton (értsd: nem kerékpárúton és nem földúton) való kerékpározást KRESZ vizsgához kössék?
Én támogatnám azt, hogy a kerékpár használatát KRESZ vizsgához kössék!
Félre értés ne essen, én autóval, kerékpárral és tömegközlekedéssel is járok Budapesten, így nem egyoldalú a meglátásom.
12-14 éves kortól lehessen beiratkozni rá és a fentebb említett kor alatt csak szülői felügyelettel lehessen kerékpározni.
Fokoznám a kerékpáros rendőrök jelenlétét is de sajnos azt tudom, hogy nem kivitelezhető.
Nem mellesleg én az autósok által elkövetett szabálytalanságok (én is szoktam szabálytalankodni) büntetési tételét is szigorítanám.
A Bécsi közlekedési egyezmény nem alapján nem szabható meg, hogy legyen bringás jogsi, de milyen lenne az a Kresz-vizsga, ami nem ad valamit az elvégzéséről? Az iskolai oktatás lehetne a vezérhangya.
Másrészt az évi kb. 15 000 közlekedési baleset kb. 10%-át okozzák a bringások, a többit azok hozzák össze, akiknek egyébként van jogosítványuk.
Na és ha eljön egy külföldi és bringázni szeretne, bejárni ezt azt, akkor először fog rohanni KRESZ vizsgázni belőle??
Ugyan már, ez csak elméleti terv ami nincs átgondolva, nem lesz ebből semmi, csak ha az egész EU-ban jóváhagyják.
11: Majd térjünk erre vissza mikor azzal lesznek tele a hírek, hogy a vad, KRESZ-t be nem tartó biciklis frontálisan ütközött az autóval, a biciklis megúszta az autó felismerhetetlenségig törött, vagy épp a vasúti átjáróban a vonat oldalába hajtó biciklis a szerelvényt a vasúti sínekről lelökte.
Addig meg ne hasoníltgassuk már a két dolgot össze, hogy miért van KRESZ oktatás mint követelmény autóvezetéshez és biciklizéshez nem.
Nem.
Amellett, hogy tilos, teljesen értelmetlen:a kerékpárosok több mint 80%-ának van KRESZ-vizdgája, hiszen pontosan ugyanolyan jogosítvánnyal rendelkezik, mint azok a gépkocsivezetők, akik a közelmúltban két szabályos kerékpárost is megöltek a súlyos szabálysértésükkel...
Határozottan nem. Valaki írta, hogy a bringások 90%-nak van jogosítványa. Az arányt túlzónak tartom, de jogos észrevétel.
A Bécsi egyezmény nem teszi lehetővé. Európában a főbb közlekedési szabályok egységesek, kisebb eltérések vannak csak. Hogyan lehetne közlekedni másképpen külföldön, ha mindegyik szabályát meg kellene külön tanulni. Eltérés van pl. a világítást illetően. Van, ahol mindig kötelező legalább a tompított, máshol meg teljesen rád bízzák. Ilyenek vannak.
De olyan nincs, hogy jobbról előzhetsz pl. (alapesetre gondolok, nem azokra, ami a magyarban is van).
Mi legyen azokkal, akiknek a kerékpározás Alsódibirnyó 100 lelkes falujában él, és csak a 3 km-re lévő, dűlőúton megközelíthető almáskertjébe jár csak biciklivel? Menjen gyalog?
Amit írsz a kifejtésben, az értelmezhetetlen. A földút is közút. Ami ugyan aszfaltos, de éve három autó jár csak arra, az is.
Nincsenek nagyon útspecifikus szabályok. Autóút, autópálya ilyen csak, ha jól gondolom. Legyen olyan táblaerdő milliószámra, hogy Hahó bringás, ide már csak kreszvizsgával jöhetsz! Vagy hogyan?
Hát, ha ilyen kérdések felmerülnek...
https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__kerekparozas__1..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!