Miért nem ott mérik a sebességet a rendőrök, ahol balesetveszélyes a gyorshajtás?
#22
Nem feltétlenül, mert ezeknek a biztonság növelése lenne a céljuk, nem a bevételszerzés, arra ott vannak a spontán mérések.
Lengyelországban például Krakkó felé a 7-es út 2x2 sávos szakaszán van jónéhány szintbeli kereszteződés, 70-es korlátozással. A lengyelek nem a puszta közepére, hanem többek között ilyen kereszteződések elé helyezték ki a fix traffipaxot, így kvázi mindenki betartja az oda kihelyezett sebességkorlátozást.
#25
Igen, de ha kint van egy VÉDA-kapu, akkor nyilvánvaló, hogy mindenki le fog lassítani arra a 300 méterre. Viszont ez a közlekedésbiztonság szempontjából kb. semmilyen pozitív eredményt nem hoz, mert a maradék 200 kilométeren ugyanúgy gyorsabban fog menni a delikvens. A pontszerű mérésnek akkor van értelme, ha az a bizonyos 300 méter elég a biztonsághoz, illetve ha a rendőr kiáll traffizni a bokorba. Egyéb esetben az átlagsebesség mérése lenne a megoldás.
"Igen, de ha kint van egy VÉDA-kapu, akkor nyilvánvaló, hogy mindenki le fog lassítani arra a 300 méterre."
Ez logikusnak tűnhet, mégsem ez a gyakorlat.
4,365 milliárd forint bevételt hozzak össze a VÉDA kapuk 2021-ben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!